Ναυτιλία

Οι εξελίξεις που θα επηρεάσουν τις τιμές των ναύλων στα μεγάλα τάνκερ

  • Εριέττα Κομνηνού


Ο εμπορικός πόλεμος που ξεκινά ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ με το Μεξικό, επιβάλλοντας και εκεί δασμούς, μπορεί να αποδειχθεί ευνοϊκός για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC, των οποίων τα ναύλα αυτή την περίοδο υποχωρούν λόγω των περιορισμένων συναλλαγών της προ-θερινής περιόδου.

Ειδικότερα, με τους δασμούς του 5% που θα επιβάλουν από τις 10 Ιουνίου 2019 οι ΗΠΑ στις εισαγωγές από το Μεξικό, ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι τα διυλιστήρια στον Κόλπο των ΗΠΑ θα στραφούν στη Μέση Ανατολή ή στη Νότια Αμερική για αργό πετρέλαιο, ενώ από την άλλη το Μεξικό πρέπει να αναζητήσει αγοραστές για το δικό της πετρέλαιο στην Ασία.

Οι ΗΠΑ αποτελούν το μεγαλύτερο αγοραστή του μεξικανικού πετρελαίου, με τα στοιχεία της κυβέρνησης να δείχνουν ότι ο μέσος όρος εισαγωγών κυμαίνονταν πάνω από τα 600.000 βαρέλια ημερησίως τα τελευταία χρόνια.

 Η VesselsValue κατέγραψε 171 τάνκερ με φορτία πετρελαίου από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, συμπεριλαμβανομένων 164 aframax και επτά panamax.

«Καθώς οι ΗΠΑ αναζητούν άλλες εναλλακτικές λύσεις μετά τους δασμούς, το μεξικανικό πετρέλαιο μπορεί να βρει το δρόμο του προς την Άπω Ανατολή», αναφέρει η Clarksons Platou σε σημείωμα της.

«Τα ασιατικά διυλιστήρια εισάγουν ήδη περισσότερο πετρέλαιο από το Μεξικό, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις στο αργό του Ιράν και της Βενεζουέλας έχουν οδηγήσει στη μείωση της προσφοράς στην περιοχή».

 «Αυτό πιθανόν θα έχει πολύ θετική επίδραση στα τάνκερ».

Οι μεταφορές αργού πετρελαίου μεταξύ του Κόλπου των ΗΠΑ, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας αναμένεται να γίνουν με VLCCs, τα κέρδη των οποίων κυμαίνονται ελαφρώς πάνω από τα χαμηλά του 12μήνου λόγω της υπερπροσφοράς.

«Οι τιμές των ναύλων είναι ήδη αρκετά χαμηλά. Εκτιμώ ότι η περαιτέρω πτώση είναι περιορισμένη, καθώς οι πλοιοκτήτες ήδη αγωνίζονται να βγάλουν κέρδη στις υφιστάμενες συνθήκες της αγοράς», αναφέρει στο tradewinds ναυλομεσίτης κινεζικής εταιρείας.

«Η μόνη κατεύθυνση για την αγορά είναι η ανοδική», επισημαίνει.

Οι πιθανότητες κλιμάκωσης

Ο Λευκός Οίκος προειδοποίησε ότι οι δασμοί θα αυξηθούν στο 15% την 1η Αυγούστου, στο 20% την 1η Σεπτεμβρίου και στο 25% την 1η Οκτωβρίου, αν το Μεξικό δεν σταματήσει την είσοδο παράνομων μεταναστών στις ΗΠΑ.

Η σκληρή αυτή στάση κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι το Μεξικό θα προχωρήσει σε αντίποινα στις εισαγωγές του από τις ΗΠΑ, ενδεχομένως προσθέτοντας και τα προϊόντα LPG και LNG, και αναγκάζοντας τους Αμερικανούς παραγωγούς να βρουν πιο απομακρυσμένους αγοραστές.

Σύμφωνα μεν αμερικανική υπηρεσία ενέργειας, EIA, οι ΗΠΑ εξήγαγαν το 2018 στο Μεξικό 189 εκατομμύρια βαρέλια βενζίνης, 109 εκατομμύρια βαρέλια κλασμάτων πετρελαίου, 51,1 εκατομμύρια βαρέλια υγραερίου και 183 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια LNG.

tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά