Ναυτιλία

Χορός δισεκατομμυρίων γύρω από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Σκαραμαγκά

Ο ΠάνοςΞενοκώστας (αριστερά), ο Θεόφιλος Πριόβολος (δεξιά)


Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την πιο μεγάλη μέρα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Στην κούρσα της διαδοχής, μέσα από την διαδικασία του πλειστηριασμού της ειδικής εκκαθάρισης, φαίνεται ότι υπάρχουν σίγουρα δύο όμιλοι, ο όμιλος της Onex του Πάνου Ξενοκώστα με τη στήριξη, του αμερικανικού κράτους, και ο όμιλος του Έλληνα εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου. Ωστόσο δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα είναι ναυμαχία για δύο, ή για περισσότερους παίκτες.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα «μάτια τους»  στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν στραμμένα και κινεζικά συμφέροντα, αφού η Κίνα θέλει να αποκτήσει ναυπηγική βάση στην Ευρώπη, αφού θεωρεί ότι αποτελεί «αχίλλειο πτέρνα» στη ναυπηγική της βιομηχανία απέναντι στον ανταγωνισμό από τη Νότια Κορέα, που διαθέτει ναυπηγικές βάσεις στην Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται ότι η Cosco, μέσω του ΟΛΠ, έχει καταβάλει προσπάθειες να πάρει άδεια ναυπηγείου για την ναυπηγοεπισκευαστική βάση του λιμανιού, χωρίς να έχει επιτύχει στη προσπάθεια αυτή, αφού η ελληνική κυβέρνηση έχει απορρίψει το  συγκεκριμένο αίτημα, με το αιτιολογικό ότι δεν προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης της περιοχής που έχει υπογραφεί μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού δημοσίου.

Ωστόσο, πηγές της αγοράς, δεν αποκλείουν τελικά το ενδεχόμενο να μην είναι ούτε τρεις , ούτε δύο, αλλά ένας όμιλος που θα καταθέσει προσφορά.

Ο χορός των δισεκατομμυρίων

Γύρω από τα ναυπηγεία, τόσο του Σκαραμαγκά, όσο και Ελευσίνας – Σύρου που βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Onex, έχει στηθεί ένας χορός επενδύσεων που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, ενώ τα σχέδια των ενδιαφερομένων ομίλων περιλαμβάνουν καινοτομίες και κατασκευές που δεν έχουν προηγούμενο στη χώρα μας.

Στην  Onex και στην αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα – DFC – φαίνεται ότι θέλουν και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, προκειμένου να στήσουν μια  «αλυσίδα» που θα εξυπηρετεί στρατιωτικούς σκοπούς, εμπορικές κατασκευές πολύ μεγάλης αξίας, όπως off shore πλατφόρμες, αλλά και επισκευές πλοίων. Οι συνολικές επενδύσεις, αναμένεται να ξεπεράσουν το 1,4 δισ. ευρώ και στα τρία ναυπηγεία, εφόσον φυσικά αναδειχθούν ανάδοχοι στον διαγωνισμό, για τον Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με το σχέδιο, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας θα δημιουργηθούν εντός διετίας περί τις 4.000 νέες θέσεις εργασίας.

Στην Onex πιστεύουν ότι για να είναι ανταγωνιστική η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία χρειάζεται να αναπτυχθεί ένας ναυπηγικός κολοσσός στη χώρα μας που θα συμπεριλαμβάνει και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, ώστε να μπορεί να «κοιτάξει στα μάτια» ευρωπαϊκούς και ασιατικούς ομίλους.

Από την άλλη πλευρά μεγάλα σχέδια για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά φαίνεται να έχει και ο κ. Θεόφιλος Πριόβολος. Κύκλοι που πρόσκεινται στο περιβάλλον του Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος  ελέγχει τον όμιλο North Star, κάνουν λόγο για επενδύσεις στο Σκαραμαγκά που θα φτάσουν τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ μπορεί να προσεγγίσουν και το 1 δισ. ευρώ, εάν συμπεριληφθούν και εξοπλιστικά προγράμματα.

Ο κ. Πριόβολος οραματίζεται να δημιουργήσει στον Σκαραμαγκά ένα «διεθνώς ανταγωνιστικό, δυναμικό και κερδοφόρο ναυπηγείο και ναυτιλιακό τεχνολογικό κέντρο, το οποίο θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης σκαφών υψηλής προστιθέμενης αξίας, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εθνικής άμυνας της χώρας».

Όσον αφορά τις συνεργασίες, που αναζητά ο Έλληνας εφοπλιστής για το συγκεκριμένο project, εδώ και ένα χρόνο περίπου έχει κυκλοφορήσει η πληροφορία ότι ενδέχεται να συνεργαστεί με τον μεγάλο ιταλοελβετικό όμιλο της MSC που ανήκει στην οικογένεια Aponte αλλά και με άλλους ναυπηγικούς ομίλους της Βόρειας Ευρώπης.

Όπως επισημαίνουν άνθρωποι του περιβάλλοντος του κ. Πριόβολου, ο Έλληνας εφοπλιστής θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα, σε κάτι που θα δώσει προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία. Δεν θέλει να κερδίσει από αυτή την υπόθεση, ούτε όμως και να χάσει χρήμματα. Για τον σκοπό αυτό, θα δώσει έμφαση και σε άλλους κλάδους κατασκευής όπως είναι η κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών και εξαρτημάτων αεροναυτικής και Διαστήματος καθώς και η κατασκευή μηχανημάτων, μηχανολογικού εξοπλισμού και η ρομποτική.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



ΣΧΟΛΙΑ