• Ναυτιλία

    Χαράλαμπος Σημαντώνης: Δεν έχουμε χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανανέωση των πλοίων μας

    Χαράλαμπος Σημαντώνης

    Χαράλαμπος Σημαντώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων


    «Η ελληνική ναυτιλία μικρών αποστάσεων παραμένει σχεδόν αποκλεισμένη από τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού και εναρμόνισης με τους νέους κανονισμούς λόγω απουσίας χρηματοδοτικών εργαλείων, υποδομών και κατάλληλου θεσμικού πλαισίου. Είναι απαραίτητη η αρωγή της πολιτείας και η αντιστροφή του αντι-οικονομικού και αναχρονιστικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργεί η ελληνική short sea ναυτιλία και πρέπει αυτό πλαίσιο να εκσυγχρονιστεί και να συμβάλει στην κλιματική ουδετερότητα άμεσα».

    Τις επισημάνσεις αυτές διατύπωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χαράλαμπος Σημαντώνης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Annual Conference Of Marine Technology- The Challenges of 2030. Technologies and Regulations.

    Στη συνέχεια ο κ. Σημαντώνης τόνισε: «Βρισκόμαστε μπροστά σε παγκόσμιες ριζικές αλλαγές, που θα επαναπροσδιορίσουν απόλυτα τον κλάδο της ναυτιλίας. Όσα θεωρούσαμε δεδομένα θα αναθεωρηθούν και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των νέων έργων θα αναπροσαρμοστεί υιοθετώντας τους νέους κανονισμούς για την κλιματική αλλαγή».

    Σχετικά με τις σχεδιαζόμενες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Χ. Σημαντώνης, επεσήμανε:

    «Το πακέτο της ΕΕ θέτει νέους οδηγικούς στόχους σε όλους σχεδόν τους κλάδους και η πρόκληση για μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου κατά 55%,από 40% που ήταν, έως το 2030 αποτελεί το στοίχημα των επόμενων δεκαετιών. Η ναυτιλία βέβαια έχει αποδείξει ότι μπορεί να επαναπροσδιορίζεται συνεχώς, υιοθετώντας πρώτη καινοτόμες τεχνολογίες και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για τον συνεχή εκσυγχρονισμός της, επιταχύνοντας την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου σε καθαρότερα καύσιμα, μειώνοντας το κλιματικό της αποτύπωμα και συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά στο στόχο της απανθρακοποίησης».

    Ωστόσο, τόνισε ο Χ. Σημαντώνης, «ο δρόμος για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα δύσβατος, διότι εάν και υπάρχει ένα εύρος εναλλακτικών καυσίμων, δυστυχώς δεν υπάρχει η τεχνολογία που απαιτείται» και πρόσθεσε: «Η διαθεσιμότητα που θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των θαλάσσιων μεταφορών καθώς και οι απαραίτητες υποδομές, προκειμένου να είναι εφικτός ο στόχος των μηδενικών ρύπων στη ναυτιλία έως το 2050, απαιτούν κάποιες προϋποθέσεις που πρέπει να λάβουμε».

    Αναφερόμενος στα εναλλακτικά πράσινα καύσιμα, ο Χ. Σημαντώνης, υπογράμμισε ότι οι «επενδύσεις σε νέα εναλλακτικά πράσινα καύσιμα πρέπει να επιταχυνθούν προκειμένου να υπάρχει απαραίτητη επάρκεια εφοδιασμού του παγκόσμιου στόλου και ταυτόχρονα να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, που θα επιτρέπουν την μείωση των εκπομπών των πλοίων κατά την παραμονή τους σε αυτά» και κατέληξε, λέγοντας: «Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων, ειδικά η ελληνική μπροστά σε αυτό το νέο κανονιστικό πλαίσιο, πρόκειται να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, παρόλο που ο τομέας του shortsea είναι ο τομέας της ναυτιλίας που ευνοεί την εφαρμογή νέων φιλικότερων προς το περιβάλλον τεχνολογιών».

    Διαβάστε επίσης:

    Συνάντηση Ελλήνων και Τούρκων εφοπλιστών μικρών αποστάσεων

    Η MSC κορυφαίος μεταφορέας κοντέινερ – Η Maersk χάνει τα πρωτεία μετά από 25 χρόνια!

    Ο Πέτρος Σιακότος στο δ.σ. της Okeanis Eco Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ