• Ναυτιλία

    Χ. Βαφειάς: Τι γίνεται με τα νεότευκτα VLGCs της Trafigura

    Χάρης Βαφειάς ναυτιλία StealthGas

    Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής


    Η κινεζική ναυτιλιακή Trafigura φέρεται να εξασφάλισε μία παραγγελία για δύο νεότευκτα πλοία VLGC που είναι υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και έχουν συνδεθεί με την StealthGas του Έλληνα εφοπλιστή Χάρη Βαφειά.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του TradeWinds, το deal για τα δύο πλοία, χωρητικότητας 80.000 cbm, που πρόκειται να παραδοθούν στα τέλη του 2019, έγινε με την κινεζική τράπεζα China Construction Bank. Τα πλοία έχουν παραγγελθεί με εξασφαλισμένα μακροχρόνια συμβόλαια ναύλωσης.

    Αν και από τα ναυπηγεία δεν υπάρχουν πληροφορίες για το κόστος της συμφωνίας, ναυλομεσίτες τοποθετούν το κόστος των πλοίων στα 70 εκατ. δολάρια το καθένα.

    Εκτιμάται ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που η Trafigura εμπλέκεται σε μία τέτοια συμφωνία sale and leaseback στην αγορά του φυσικού αερίου.

    Πηγές της αγοράς αναφέρουν εξάλλου στο TradeWinds ότι η StealthGas πιθανόν να έχει έναν ιδιοκτησιακό ρόλο στην παραγγελία, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η StealthGas γενικά ασχολείται με μικρότερα πλοία LPG και δεν διαθέτει κανένα VLGC. Άνθρωποι με γνώση του deal αναφέρουν ότι η StealthGas ενδέχεται να πληρώσει για διαχειριστικές υπηρεσίες την Brave Maritime, συμφερόντων του πατέρα του Χάρη Βαφειά, Νίκου.

    vafias
    Χάρης Βαφειάς, επικεφαλής
    Stealth Maritime Corporation

    «Αυτή τη στιγμή που μιλάμε δεν υπάρχει τέτοιο συμβόλαιο», ανέφερε πάντως ο Χάρης Βαφειάς.

    Σημειώνεται ότι, αν και αυτή είναι η πρώτη παραγγελία νεότευκτων VLGCs για την Trafigura, η κινεζική εταιρεία είναι πολύ πιο δραστήρια στην αγορά των τάνκερ, έχοντας παραγγείλει 30 νεότευκτα τάνκερ συνολικής αξίας περίπου 1,27 δισ. δολαρίων σε ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας το 2017.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λ. Πατίτσας: Οι κατηγορίες της Glencore για ναυταπάτη και η απόφαση του δικαστηρίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένα από τα μεγαλύτερα ναυλομεσιτικά γραφεία του κόσμου έρχεται στην Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Γιατί υποβαθμίστηκαν από «buy» σε «hold» οι μετοχές της Diana Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ