Ναυτιλία

Μπορούν οι εντάσεις μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας να επηρεάσουν την αγορά των τάνκερ;

  • Newsroom


Με την ένταση μεταξύ Τουρκία και Ελλάδας να κλιμακώνεται στην Ανατολική Μεσόγειο, αναλυτές κάνουν λόγο για ενδεχόμενο αντίκτυπο που μπορεί να έχει η κατάσταση αυτή στο εμπόριο μέσω τάνκερ που κινούνται στην περιοχή, κυρίως αν η ΕΕ επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία, όπως συζητήθηκε κατά τις προηγούμενες ημέρες.

Στο τελευταίο εβδομαδιαίο report της ναυλομεσιτικής Gibson Shipbrokers, αναφέρεται ότι «σταδιακά η διαμάχη μεταξύ Τουρκίας, Ελλάδας και Κύπρου, φαίνεται να αυξάνεται. Πώς προέκυψε αυτή η κατάσταση; Η Τουρκία έστειλε γεωτρύπανο στη Μεσόγειο τον Μάιο του 2019, όπου πραγματοποίησε δοκιμαστικές γεωτρήσεις στα ανοικτά της βόρειας ακτής της Κύπρου, η οποία καταδίκασε τις ενέργειες ως παράνομες. Σε απάντηση, η ΕΕ μείωσε την προενταξιακή χρηματοδοτική βοήθεια στη χώρα για το 2020 κατά 145,8 εκατομμύρια ευρώ και διέκοψε τις διμερείς συνομιλίες υψηλού επιπέδου. Παρ ‘όλα αυτά, η Τουρκία είπε ότι οι ενέργειες της ΕΕ «δεν θα επηρεάσουν με κανέναν τρόπο την αποφασιστικότητα της Τουρκίας να συνεχίσει τις δραστηριότητές της στον τομέα των υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο.» Για να αποδείξει τα λεγόμενα της, η Τουρκία έστειλε και άλλα γεωτρύπανα στην περιοχή φέτος, μαζί με ναυτικές δυνάμεις».

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Gibson, «οι κυρώσεις στην Τουρκία θα έχουν αναμφίβολα κάποια επίδραση στη χώρα, αλλά όσον αφορά τον αντίκτυπο στο χώρο των δεξαμενόπλοιων, αυτό είναι πιο δύσκολο να εκτιμηθεί. Σημαντικοί όγκοι αργού πετρελαίου εισάγονται μέσω του αγωγού από τη Μέση Ανατολή, και σε μικρότερη έκταση, από τη Ρωσία. Ωστόσο, τα στοιχεία του AIS δείχνουν ότι με την έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου STAR στην Αλιάγα, η Τουρκία είναι επίσης εξαγωγέας προϊόντων στις μεσογειακές αγορές, ενώ ταυτόχρονα η πλειονότητα των εισαγωγών προέρχεται από την παραγωγή διυλιστηρίων στην Ευρώπη, με την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, τις Κάτω Χώρες και το Βέλγιο παρέχουν σημαντικούς όγκους. Όποια και αν είναι η έκβαση αυτής της κατάστασης, είναι σαφές ότι θα μπορούσαν να επηρεαστούν τόσο οι ροές αργού όσο και των προϊόντων πετρελαίου».

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ