• Ναυτιλία

    Στην πόρτα της εξόδου από το ξηρό φορτίο η Avin International της οικογένειας Βαρδινογιάννη

    Βαρδής Βαρδινογιάννης ναυτιλία

    Βαρδής Βαρδινογιάννης, επιχειρηματίας


    Στα πρόθυρα της εξόδου της από την αγορά του ξηρού φορτίου βρίσκεται η ελληνική ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, καθώς φέρεται να πούλησε ένα από τα δύο της πλοία panamax.

    Σύμφωνα με Αμερικανούς ναυλομεσίτες, το πλοίο Vamos (χωρητικότητας 76.000 dwt, κατασκευής 2004) της Avin International πωλήθηκε σε αγνώστων στοιχείων αγοραστή έναντι 9,5 εκατ. δολαρίων, σε τιμή δηλαδή που χαρακτηρίζεται «φυσιολογική» για το ιαπωνικής κατασκευής πλοίο.

    Η Avin International είχε αγοράσει το πλοίο τον Μάιο του 2015 από την Nisshin Shipping έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων.

    Το άλλο της πλοίο ξηρού φορτίου είναι το Evangelia (χωρητικότητας 74.000 dwt, κατασκευής 2000), το οποίο απέκτησε τον Μάρτιο του 2013 έναντι περίπου 11,5 εκατ. δολαρίων από την ελληνική ναυτιλιακή P and P Shipping.

    Το Evangelia πρόκειται να περάσει από ειδική επιθεώρηση τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ το Vamos τον Φεβρουάριο του 2024, σύμφωνα με το TradeWinds.

    Σημειώνεται ότι η Avin δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στην αγορά των τάνκερ, διαθέτοντας 32 πλοία, ενώ φέτος βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της.

    Τον Μάρτιο η εταιρεία πούλησε το πλοίο Vera Cruz (χωρητικότητας 47.000 dwt, κατασκευής 1999) έναντι 6,2 εκατ. δολαρίων σε αγοραστή από τη Μέση Ανατολή, ενώ ένα μήνα αργότερα πούλησε το πλοίο Kriti Rock (χωρητικότητας 45.000 dwt, κατασκευής 1999) έναντι 6 εκατ. δολαρίων σε εταιρεία με έδρα της νήσους Μάρσαλ.

    Παράλληλα, η Avin αγόρασε τον Απρίλιο έναντι 13,6 εκατ. δολαρίων το πλοίο Ariake Maru (χωρητικότητας 46.000 dwt, κατασκευής 2008), το οποίο έχει μετονομαστεί σε Kriti Rock, ενώ τον Ιούλιο φέρεται να απέκτησε το πλοίο FPMC 23 (χωρητικότητας 50.000 dwt, κατασκευής 2010) από τη Formosa Plastics, έναντι ποσού άνω των 15 εκατ. δολαρίων.

    Εξάλλου, η Avin παρήγγειλε τον Ιούνιο δύο νέα τάνκερ χωρητικότητας 158.000 dwt το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, προς παράδοση στις αρχές του 2021. Το κόστος της κατασκευής τους εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 120 εκατ. δολάρια.



    ΣΧΟΛΙΑ