• Ναυτιλία

    Αρνητικό ρεκόρ για τον κλάδο των containerships! To 11,6% του παγκόσμιου στόλου σε αδράνεια

    • Newsroom
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σε νέα ύψη ρεκόρ αυξήθηκε ο αδρανής στόλος των containerships, με τους αναλυτές να εκφράζουν την ελπίδα ότι τα αρνητικά νούμερα φτάνουν στην κορύφωση τους.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν ανενεργά αυξήθηκε στα 551, με τη συνολική χωρητικότητα τους να ανέρχεται στα 2,72 εκατ. teu στις 25 Μαΐου 2020.

    Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 11,6% της χωρητικότητας του συνολικού στόλου containership, συμπεριλαμβανομένου του μεγάλου αριθμού πλοίων στα οποία πραγματοποιούνται εργασίες για την τοποθέτηση scrubbers.

    Τα νέα δεδομένα ξεπερνούν το προηγούμενο ρεκόρ των 524 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 2,65 εκατ. teu, στις 11 Μαΐου, που ξεπέρασε τα υψηλά που είχαν καταγραφεί στην κρίσεις του 2009 και του 2016.

    Το μεγαλύτερο μέρος του ανενεργού στόλου ανήκει στις ναυτιλιακές Maersk και Mediterranean Shipping Co (MSC), συνολικής χωρητικότητας 854,000 teu, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner. Ωστόσο, πάνω από τα μισή χωρητικότητα αφορά σε πλοία των δύο εταιρειών που βρίσκονται στα ναυπηγεία για την τοποθέτηση scrubbers.

    Οι αναλυτές της Alphaliner πάντως, εκτιμούν ότι η κορύφωση του μεγέθους του ανενεργού στόλου contanerships βρίσκεται κοντά, καθώς οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αίρονται στις περισσότερες χώρες και η ζήτηση έχει αρχίσει να ανακάμπτει.

    Παράλληλα, επισημαίνουν ότι οι ελλείψεις χωρητικότητας σε ορισμένες διαδρομές έχουν ήδη αρχίσει να ωθούν υψηλότερα τις τιμές των ναύλων στη spot αγορά.

    Τα ναύλα για τη διαδρομή από την Κίνα προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν την εβδομάδα από 1η Ιουνίου, στα 1.849 δολάρια ανά feu, σύμφωνα με τον Freightos Baltic Index (FBX). Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή από το Φεβρουάριο 2019, αυξημένη κατά 24% σε σχέση με την ίδια εποχή πέρυσι.



    ΣΧΟΛΙΑ