• Ναυτιλία

    Αριστείδης Αλαφούζος: Ρεκόρ κερδών και εσόδων για την Okeanis Eco Tankers το 2023

    Αριστείδης Ι. Αλαφούζος

    Αριστείδης Ι. Αλαφούζος, CEO Okeanis Eco Tankers


    Ρεκόρ κερδών και εσόδων εμφάνισε το 2023 η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, οι μετοχές της οποίας από τα τέλη Δεκεμβρίου διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Ειδικότερα, τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν πέρυσι στα 145,3 εκατ. δολάρια έναντι 84,6 εκατ. δολαρίων το 2022. Τα έσοδα της εκτινάχθηκαν στα 297 εκατ. δολάρια έναντι 193,5 εκατ. δολαρίων την προηγούμενη χρήση.

    Σημειώνεται ότι κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής υποχώρησαν στα 21,3 εκατ. δολάρια από 48,4 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Η μείωση οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, στα χαμηλότερα έσοδα από δραστηριότητες, τα υψηλότερα έξοδα για τόκους και τα αυξημένα διοικητικά έξοδα λόγω της εισαγωγής της στο NYSE, που πραγματοποιήθηκαν το 4ο τρίμηνο του 2023.

    Στις 31 Δεκεμβρίου 2023, ο στόλος της εταιρείας αποτελούνταν από 14 δεξαμενόπλοια, μέσης ηλικίας 4 ετών και χωρητικότητας 3,5 εκατ. dwt, εκ των οποίων έξι suezmax και οκτώ VLCC.

    Ο στόλος της Okeanis, o οποίος απασχολείται κατά κύριο λόγο στη spot αγορά, επηρεάστηκε από τα αδύναμα θεμελιώδη μεγέθη για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023, με το ισοδύναμο χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στα 45.400 δολάρια ημερησίως. Αρκετά χαμηλότερα από το ανώτατο όριο των 72.000 δολαρίων ανά ημέρα που ανήλθε το δεύτερο τρίμηνο.

    Ωστόσο, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2023, η Okeanis Eco Tankers επισήμανε ότι εικόνα είναι καλύτερη φέτος. Έχει ήδη ναυλώσει το 76% των spot ημερών των VLCC της, με μέση τιμή στα 73.900 δολάρια ημερησίως, καθώς και το 88% των διαθέσιμων spot ημερών των suezmax του στόλου της, με μέσο ναύλο στα 58.800 δολάρια ημερησίως.

    Η διοίκηση της εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα 0,66 δολάρια ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του έτους, με τις συνολικές διανομές προς τους μετόχους να διαμορφώνονται στα τελευταία τέσσερα τρίμηνα στα 4,36 δολάρια ανά μετοχή.

    Η μετοχή της εταιρείας, η οποία διαπραγματεύονταν στις 20 Δεκεμβρίου 2023 στα 26,74 δολάρια, έκλεισε κατά τη συνεδρίαση της 28ης Φεβρουαρίου στα 30,15 δολάρια, με μικρή πτώση 0,40%. Η κεφαλαιοποίηση της διαμορφώνεται στα 976 εκατ. δολάρια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Διαγκωνισμοί Ξενοκώστα – Προκοπίου στα ναυπηγεία: Τα έργα του Πολεμικού Ναυτικού, οι υπεργολάβοι και τα προβλήματα με τους εργαζόμενους

    Όμιλος Grimaldi: Δρομολογεί το Europalink στη γραμμή Ιταλίας – Ελλάδας

    Επανεξελέγη πρόεδρος στην Ένωση Κρουαζιεροπλοίων ο Γιώργος Κουμπενάς

     



    ΣΧΟΛΙΑ