Ναυτιλία

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στα €500 εκατ. το κόστος διάσωσης των ναυπηγείων Ελευσίνας – Κατατέθηκε στη κυβέρνηση ο φάκελος της EY

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Πάνος Ξενοκώστας, Onex, Νεώριο

Πάνος Ξενοκώστας, Onex


Το μεγαλύτερο πρόγραμμα διάσωσης ναυπηγείου στην Ευρώπη, σχεδιάζει να τρέξει η ONEX για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, αμέσως μόλις λάβει το «πράσινο φως» από την ελληνική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του mononews, η EY ολοκλήρωσε τον «φάκελο» για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, ο οποίος βρίσκεται ήδη στο Μέγαρο Μαξίμου και τα αρμόδια υπουργεία.

Η ελληνοαμερικανική ONEX του Πάνου Ξενοκώστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της EY, θα τρέξει ένα πρόγραμμα 500 εκατ. ευρώ για την εξυγίανση και αναβίωση του δεύτερου μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας.

Θα αναλάβει υποχρεώσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ απέναντι στους πιστωτές των ναυπηγείων ενώ παράλληλα θα πραγματοποιήσει και επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ. Πρόγραμμα που θα χρηματοδοτηθεί από την Αμερικανική Αναπτυξιακή Τράπεζα DFC.

Τα ναυπηγεία βρίσκονται ήδη σε φάση εξυγίανσης με συμφέροντα της ONEX να έχουν το 53% των ναυπηγείων. Εφόσον η πρόταση γίνει αποδεκτή θα χρειαστούν τέσσερις με πέντε μήνες για να κατατεθεί ο φάκελος στο πρωτοδικείο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η μετάβαση των μετοχών στην ONEX, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον πτωχευτικό κώδικα.

Για να καταφέρει η ONEX να ανταποκριθεί σε τόσο μεγάλες απαιτήσεις, έχει ένα αναπτυξιακό πλάνο που κινείται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά το επισκευαστικό κομμάτι, για συμβατικά εμπορικά πλοία, όπου προβλέπονται εργασίες επισκευών σε 200 πλοία τον χρόνο.

Ο δεύτερος είναι ο ενεργειακός τομέας που θα περιλαμβάνει επισκευές και ανακατασκευές σε πλοία LNG – LPG αλλά και drill ships, περίπου 100 μονάδες σε ετήσια βάση. Εργασίες που συνδέονται άμεσα και με τα γεοπολιτικά ενεργειακά και επιχειρηματικά συμφέροντα των Αμερικανών στη χώρα μας, αφού θέλουν να αναλάβουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου, αλλά και στην εκμετάλλευση των ενεργειακών πόρων της Ανατολικής Μεσογείου.

Τέλος ο τρίτος αφορά την ναυπήγηση πολεμικών πλοίων.

Ναυπηγεία Ελευσίνας

Σημειώνεται ότι η  στις 16 Ιουνίου 2020 υπεγράφη μεταξύ της ONEX Neorion Shipyards και της Israel Shipyards συμφωνία για τη συμπαραγωγή της κορβέτας Θεμιστοκλής, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ONEX.

«Η κορβέτα Θεμιστοκλής είναι ένα υπερσύγχρονο σκάφος που στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών επιτήρησης των συνόρων της Ανατολικής Μεσογείου. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά για τη διεθνή ανάπτυξη και προώθηση του Θεμιστοκλή έχοντας ως κύριους κόμβους παραγωγής την Ελλάδα και το Ισραήλ. Ο νέος σχεδιασμός της κορβέτας Θεμιστοκλής συνδυάζει την τεχνογνωσία της ελληνικής, ισραηλινής και αμερικανικής βιομηχανίας, και την επόμενη γενιά λειτουργικών προδιαγραφών στο μέλλον του ναυτικού πόλεμου.

κορβέτα Θεμιστοκλής

Πρόκειται για ένα σκάφος πολλαπλών χρήσεων με μήκος 72 μέτρα και εκτόπισμα περίπου 800 τόνων», επισημαινόταν στην ανακοίνωση. Η κορβέτα Θεμιστοκλής μπορεί επίσης να φτάσει ταχύτητα πάνω από 30kn, ενώ περιλαμβάνει τελευταίας τεχνολογίας όπλα και ηλεκτρονικά συστήματα. Μπορεί να λειτουργήσει ένα μεσαίου μεγέθους θαλάσσιο ελικόπτερο, αλλά υποστηρίζει επίσης μοναδικές δυνατότητες ανάπτυξης μονάδων ειδικών δυνάμεων.

Επισημαίνεται ότι η ONEX πιστώνεται ήδη την επιτυχία του εγχειρήματος εξυγίανσης και των ναυπηγείων Σύρου, που είναι όμοιο με αυτό των ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά φυσικά σε μικρότερη κλίμακα. Σήμερα η Σύρος αποτελεί το μόνο μεγάλο ναυπηγείο της Ελλάδας, που λειτουργεί κανονικά και ήδη έχει ξεπεράσει τις δυνατότητές του αφού στις γιάρδα επισκευάζονται περισσότερα από 120 πλοία τον χρόνο. Υπάρχουν ναυτιλιακές εταιρείες σήμερα που θέλουν να στείλουν τα πλοία τους για επισκευές στη Σύρο, αλλά δεν υπάρχουν ανοικτές ημερομηνίες.

Τι βρήκε η EY

Η ΕΥ στον φάκελο που παρέδωσε με αναλυτικές λεπτομέρειες για τα οικονομικά των ναυπηγείων επισημαίνει ότι:

-Στο τέλος του 2019 τα ίδια κεφάλαια είναι μείον 186 εκατ. ευρώ.

-Οι τρεις δεξαμενές του ναυπηγείου είναι μη λειτουργικές

-Η προβλήτα έχει υποστεί καθίζηση

-Ο μηχανολογικός εξοπλισμός έχει απαξιωθεί

-Εκφράζεται αμφιβολία για την δυνατότητα συνέχισης λειτουργίας της εταιρείας.

-Τον Ιούνιο του 2020 οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας ήταν στα 397 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι στο τέλος του 2020 οι απαιτήσεις έναντι της εταιρείας έφταναν τα 420 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε μήνα επιβαρύνεται με 2,5 εκατ. ευρώ επιπλέον.

-Η αξίας βίαιης ρευστοποίησης ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ (σύνολο ενεργητικού και των εξασφαλίσεων επί αυτού).

Τι αναλαμβάνει η ONEX

H ONEX με την DFC αναλαμβάνει την εξόφληση των υποχρεώσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ περίπου και να επενδύσει άμεσα 70 εκατ. ευρώ για τις αναγκαίες επισκευές στο ναυπηγείο και ακόμα 130 εκατ. ευρώ σε δαπάνες που αφορούν αμυντικά προγράμματα σε βάθος πενταετίας.

Όσον αφορά τις υποχρεώσεις η ONEX θα δαπανήσει, μεταξύ άλλων, ένα ποσό 90 εκατ. ευρώ προς τα δημόσια ταμεία – προμηθευτές, 35 εκατ. ευρώ άμεσα για τις οφειλές προς τους εργαζόμενους, και 150 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις προς το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Τα οφέλη

Σύμφωνα με την EY η επένδυση της ONEX – DFC στην Ελευσίνα θα δημιουργήσει έσοδα ύψους 700 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο μέσα στη πρώτη δεκαετία, ενώ το οικονομικό όφελος στην οικονομία (επιχειρήσεις) της χώρας την πρώτη δεκαετία θα διαμορφωθεί στα 1,25 δισ. ευρώ για το ίδιο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα προβλέπονται και 1.500 θέσεις εργασίας.

Διαβάστε επίσης:

Απούσα από το ραντεβού η AXIS – Διαχειριστικό έλεγχο σε βάθος 15ετίας στο Νεώριον αποφάσισε η ΓΣ του ομίλου

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Με το Σωματείο Εργαζομένων συναντήθηκε ο Πάνος Ξενοκώστας – Τι συμφώνησαν

Νεώριο Σύρου: Τα μεγάλα οφέλη από το νέο Διεθνές Κέντρο Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Καινοτομίας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ