Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Αντιδράσεις της «πληγωμένης» Hapag-Lloyd από την είσοδο της MSC στο λιμάνι του Αμβούργου

Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd

Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd

Μετά την οικονομική προσφορά της MSC, ύψους 1,3 δισ. ευρώ για το λιμάνι του Αμβούργου, ο διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, δήλωσε χθες σε συνέντευξή του ότι ο Γερμανικός ναυτιλιακός κολοσσός και κύριος πελάτης του λιμένα του Αμβούργου δεν ενδιαφέρεται να κάνει μια αντιπροσφορά και ότι θα μπορούσε να διερευνηθεί η λύση της μείωσης της κυκλοφορίας στον λιμενικό κόμβο.

Η μείωση των μεταφορών Hapag-Lloyd ,διευκρίνισε,θα μπορούσε να είναι 70-80% σε σύγκριση με τους τρέχοντες διακινούμενους όγκους.

Σύμφωνα με τη συμφωνία μεταξύ της MSC και της πόλης του Αμβούργου, η MSC θα κάνει προσφορά μετρητών 16,75 ευρώ ανά μετοχή για την απόκτηση όλων των εισηγμένων μετοχών κατηγορίας Α της HHLA – Hamburger Hafen und Logistik AG.

Η πόλη του Αμβούργου, η οποία κατέχει το 69% των μετοχών A της Hhla και όλων των μη εισηγμένων μετοχών της S, θα διατηρήσει τον έλεγχο του λιμένα του Αμβούργου με μερίδιο 50,1% μέσω των μετοχών της S.

Ως μέρος της συμφωνίας, η MSC προσφέρθηκε να αυξήσει τον όγκο μεταφοράς μέσω του λιμένα του Αμβούργου κατά 1 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια (TEU) ετησίως. Αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση 12% σε σύγκριση με το 2022, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 8,3 εκατομμύρια TEU που διέρχονται από το λιμάνι.

Κύκλοι της Hapag-Lloyd αντέδρασαν με απογοήτευση στην προσφορά της MSC την περασμένη Τετάρτη, λέγοντας ότι η πληρωμή τελών τερματικού στον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της ως μέρος της συμφωνίας θα ήταν «προσβολή».

Η Hapag-Lloyd, που ιδρύθηκε το 1847, αποκαλεί τη βόρεια γερμανική πόλη «σπίτι της». Ανήκει επίσης εν μέρει στην πόλη του Αμβούργου και αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 50% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.

Ο Habben Jansen τόνισε ότι η συμφωνία MSC-Hhla θα αλλάξει την ανταγωνιστική δυναμική του λιμανιού. «Νομίζω ότι ο όγκος που μπορεί να χειριστεί κανείς στο Αμβούργο έχει τα όριά του», είπε ο Habben Jansen στο Reuters, προσθέτοντας ότι υπάρχουν ορισμένα γεωγραφικά μειονεκτήματα σε σύγκριση με τον ανταγωνιστή του Wilhelmshaven.

Διαβάστε επίσης:

Performance Shipping: Πόλεμος μέχρις εσχάτων για τον έλεγχο της εταιρείας μεταξύ Γιώργου Οικονόμου και Ανδρέα Μιχαλόπουλου

Drewry: Μειώθηκαν οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Καυτό καλοκαίρι για τους Έλληνες εφοπλιστές: Παρήγγειλαν 76 νέα πλοία – Στο επίκεντρο τα bulkers