• Ναυτιλία

    Αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος κατά 36 δεξαμενόπλοια και 13 φορτηγά – Αγόρασαν και πούλησαν συνολικά 360 πλοία!

    Ποντοπόρο πλοίο - ελληνόκτητος στόλος

    Ποντοπόρο πλοίο


    Ενισχύεται συνεχώς ο ελληνόκτητος στόλος από την αρχή του έτους, δεδομένου ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 36 περισσότερα δεξαμενόπλοια και 13 φορτηγά πλοία.

    Όμως, ο στόλος μειώθηκε κατά 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κατά 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου Allied Shipbroking από την 1 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους έως και την 18η Σεπτεμβρίου, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αγοράσει και πουλήσει συνολικά 360 πλοία που η συνολική τους αξίας ανερχόταν σε 7.824,5 δισ. δολάρια. Με άλλα λόγια αγόρασαν 194 πλοία και πούλησαν 166 πλοία και αυξήθηκε ο στόλος  κατά 28 πλοία.

    Αναλυτικότερα οι “Γκρικς” αγόρασαν 91 φορτηγά πλοία,  96 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία κοντέινερ και 3 μεταφοράς φυσικού αερίου. Η αξία των 194 αγορασθέντων πλοίων ήταν 4.120,5 δισ. δολάρια. Παράλληλα στην ανασκοπούμενη περίοδο πούλησαν 78 φορτηγά πλοία, 60 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 6 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Στις αγορές πλοίων μετά τους Έλληνες που αγόρασαν 194 πλοία, ακολουθούν οι Κινέζοι με 156, οι Τούρκοι με 48 πλοία, οι Ελβετοί με 44, οι Σιγκαπουριανοί με 43, της Μέσης Ανατολής με 35 πλοία, οι Γερμανοί με 32 πλοία, οι Ολλανδοί με 31 πλοία, οι Ιταλοί με 16, οι Ινδονήσιοι με 15 πλοία και διάφοροι 763 πλοία.

    Στις πωλήσεις πλοίων, οι Έλληνες πούλησαν 166 πλοία και δεύτεροι έρχονται οι Ιάπωνες με 121 πλοία, οι Κινέζοι με 121 πλοία, της Σιγκαπούρης με 91 πλοία, οι Γερμανοί με 66 πλοία, οι Νορβηγοί με 63 πλοία.

    Συνολικά οι αγοραπωλησίες πλοίων έφτασαν τις 1.377.

    Στις διαλύσεις πλοίων πρώτοι έρχονται οι Έλληνες με 18 πλοία και ακολουθούν οι Κινέζοι με 16, οι Ιάπωνες με 14, οι εφοπλιστές των ΗΠΑ με 13 πλοία. Συνολικά οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια 373 πλοία.

    Το Μπαγκλαντές διέλυσε 86 πλοία, η Ινδία 75 πλοία και η Τουρκία 43 πλοία.

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδιωτικοποίηση λιμανιού της Αλεξανδρούπολης: Όλο το παρασκήνιο λίγο πριν από τη λήξη της προθεσμίας για τις δεσμευτικές προσφορές

    Κωστής Φραγκούλης: “Είμαστε μαζί για τη ναυτιλία, μαζί και για το μέλλον”



    ΣΧΟΛΙΑ