• Ναυτιλία

    700 πλοία σε αναμονή στα κινεζικά λιμάνια – Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

    Πλοία στα κινεζικά λιμάνια


    Υπολογίζεται ότι μπροστά στα βασικά κινεζικά λιμάνια υπάρχουν τουλάχιστον 477 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που περιμένουν να ελλιμενίσουν και να ξεφορτώσουν ή να φορτώσουν προϊόντα από σιδηρομετάλλευμα μέχρι σιτάρι. Ωστόσο, υπάρχει εκτίμηση ότι στα ανοιχτά όλων των λιμένων υπάρχουν 700 και πλέον πλοία σε αναμονή.

    Μέχρι και χθες, 222 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου περίμεναν να ελλιμενιστούν στο λιμάνι της Σαγκάης, δηλαδή ήταν 15% περισσότερα από τον προηγούμενο μήνα. Επίσης, άλλα 134 πλοία αναφέρθηκαν ότι βρίσκονται σε αναμονή στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan, που είναι κατά 0,8% περισσότερα από τον Μάρτιο, ενώ βορειότερα, τα λιμάνια Rizhao , Dongjiakou και Qingdao κατέγραψαν αύξηση 33% στα 121 πλοία.

    Επιπλέον, στο αγκυροβόλιο της Σαγκάης και του Ningbo υπήρχαν 197 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φόρτωσαν ή περίμεναν να φορτωθούν και παρουσίασαν αύξηση 17% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

    Η γενική εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι ανοιχτά από τα κινεζικά λιμάνια υπάρχουν τουλάχιστον 477 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που περιμένουν να ελλιμενίσουν και να ξεφορτώσουν προϊόντα από σιδηρομετάλλευμα μέχρι σιτηρά, καθώς και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια. Συνολικά, υπάρχουν περίπου επτακόσια πλοία, γεγονός που δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στην ομαλή διακίνηση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

    Το φαινόμενο ξεκίνησε μετά την απόφαση των υγειονομικών αρχών να βάλουν σε καραντίνα το μεγαλύτερο μέρος της πόλης της Σαγκάης. Κατά τη διάρκεια των περασμένων εβδομάδων, η συμφόρηση εξαπλώθηκε στο κοντινό Ningbo-Zhoushan, λόγω των πλοιοκτητών που εκτρέπουν τα πλοία σε άλλα λιμάνια της χώρας για να αποφύγουν τις ελλείψεις φορτηγών και το κλείσιμο των κέντρων αποθήκευσης στη Σαγκάη.

    Τα πλοία που μεταφέρουν μέταλλα όπως ο χαλκός και το σιδηρομετάλλευμα παραμένουν ακινητοποιημένα στις υπεράκτιες περιοχές καθώς τα φορτηγά αυτοκίνητα δεν μπορούν να μεταφέρουν φορτίο από το λιμάνι στα εργοστάσια επεξεργασίας .

    Μέρος αυτής της συμφόρησης εξαπλώνεται και σε άλλα λιμάνια, με τα πλοία να εκτρέπονται βόρεια προς τα λιμάνια του Qingdao και της Tianjin, όπου οι θαλάσσιες και λιμενικές υπηρεσίες δεν έχουν επηρεαστεί τόσο σοβαρά. Υπήρχαν 54 πλοία που περίμεναν στο Tianjin στις 11 Απριλίου, αύξηση 29% σε σχέση με τον Μάρτιο.

    Η συμφόρηση είναι λιγότερο επιδραστική στις επαρχίες Hebei και Liaoning , όπου οι οδικές μεταφορές παρεμποδίζονται επίσης από τον Μάρτιο λόγω των υποχρεωτικών μαζικών δοκιμών για Covid-19 σε φορτηγατζήδες και εργαζόμενους. Τα πλοία που αναμένουν είναι 36% λιγότερα από τον περασμένο μήνα στο λιμάνι Dalian, Liaoning, και 35% λιγότερα στο Tangshan , Hebei.

    Διαβάστε επίσης:

    Για πόσα χρήματα πουλήθηκε το θρυλικό σκάφος Ιstros της οικογένειας Παππαδάκη;

    Πλακιωτάκης: Διασφαλίζουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με πράξεις



    ΣΧΟΛΙΑ