• Ναυτιλία

    Οι 12 κινήσεις που θα κάνουν τον Πειραιά «πύλη» της Ευρώπης

    • NewsRoom


    Σε 12 βήματα που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αναπτυχθούν οι μεταφορές στη χώρα, στηριζόμενες στο λιμάνι του Πειραιά και τη δυναμική του, συμφώνησαν οι συμμετέχοντες του 16ου ειδικού συνεδρίου για τις «Εφαρμογές της Πολυκριτήριας Ανάλυσης στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές», που πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΠ.

    «Οι πολυδάπανες επενδύσεις των τελευταίων ετών στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας επιβεβαιώνουν τη σημασία του ρόλου του Πειραιά ως διαμετακομιστικού κέντρου και σημαντική πύλη εισόδου της Ε.Ε., η οποία πύλη φιλοδοξεί, μέσω δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών και θέσπισης απλουστευμένων διαδικασιών, να διευκολύνει την ανάπτυξη των εμπορευματικών ροών προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Με την κατάλληλη στήριξη, ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να γίνει βασικός μοχλός για την ανάκαμψη της χώρας και να συνεισφέρει τριπλάσια έσοδα στο ΑΕΠ απ’ ό,τι προσφέρει σήμερα ο τουρισμός. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΒΕΠ σε συνεργασία με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ εκπονούν Μελέτη Χαρτογράφησης (ΓΕΩΒΑΣΗ) των επιχειρήσεων Logistics, με στόχο τη δημιουργία του οικονομικού χάρτη της εφοδιαστικής αλυσίδας» ανέφερε σε δηλώσεις του για το ζήτημα, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.

    Τα 12 βήματα που συμφωνήθηκαν είναι:

    1.  Ολοκλήρωση της Εθνικής Στρατηγικής για τα Logistics.
    2. Αδειοδότηση των εταιρειών Logistics. To τοπίο είναι ακόμα θολό, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να είναι αιχμάλωτες σε έναν κυκεώνα διαδικασιών.
    3.  Περαιτέρω ανάπτυξη και ευελιξία των λιμανιών της χώρας, κυρίως των περιφερειακών.
    4. Βελτιστοποίηση του οδικού δικτύου και της σήμανσής του.
    5.  Ανάπτυξη και αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού δικτύου.
    6.  Βελτιστοποίηση της διασύνδεσης της νησιωτικής χώρας.
    7.  Κίνητρα για επενδύσεις στις υπάρχουσες επιχειρήσεις, αλλά και σε νέους φορείς.
    8.  Έμφαση στην εκπαίδευση νέων στελεχών.
    9.  Υποστήριξη της δημιουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων και ταυτόχρονη εξυγίανση των υφιστάμενων περιοχών Άτυπων Συγκεντρώσεων.
    10.  Εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής διακίνησης.
    11.  Αξιοποίηση των αγροτοδιατροφικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας, σε σχέση με την εγχώρια τουριστική κατανάλωση και την κρουαζιέρα.
    12.  Ανάπτυξη των intermodal και multimodal μεταφορών.

    Ενέργειες και προτάσεις ΕΒΕΠ

    Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν οι θέσεις, ενέργειες και οι προτάσεις του Επιμελητηρίου για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας. Συγκεκριμένα επισημάνθηκε πως η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία του ναυτιλιακού cluster «Μaritime Hellas».

    Το cluster, «Μaritime Hellas», που ξεκίνησε στις αρχές του 2017, ως μία πρωτοβουλία της ΕΕΕ, του ΝΕΕ και του ΕΒΕΠ, αποτελώντας μία καινοτομία του κόσμου της ελληνικής ναυτιλίας και περιλαμβάνει επτά κύριες κατηγορίες, μεταξύ των οποίων η εφοδιαστική αλυσίδα:

    1.  Εταιρείες διαχείρισης και ναύλωσης πλοίων.
    2.  Ναυτική τεχνολογία, έρευνα και εκπαίδευση.
    3.  Κατασκευές, επισκευές και εξοπλισμός πλοίων.
    4.  Θαλάσσιος τουρισμός.
    5.  Θαλάσσια παράδοση και θαλάσσια σπορ.
    6.  Διοικητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες προς ναυτιλία.
    7.  Εφοδιαστική Αλυσίδα.

    Στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster περιλαμβάνονται ακόμη περισσότερες από 100 υποκατηγορίες.

    Επίσης το Επιμελητήριο ανέλαβε πρόσφατα την Προεδρία της Επιτροπής Εμπορίου (Trade, Retail & Franchise) της Ένωσης Μεσογειακών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (ASCAME). Συμμετέχει, επίσης, με μόνιμη εκπροσώπηση, στις επιτροπές των Logistics, του τουρισμού και, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ηλείας, της νεανικής επιχειρηματικότητας.

    Ακόμα έχει υπογράψει πρωτόκολλο συνεργασίας με την Ελληνική Εταιρεία Logistics (ΕΕL), το οποίο προβλέπει και την ενίσχυση και την αναβάθμιση των υπηρεσιών Logistics ώστε να αναδείξει τη δυναμική του Πειραιά ως διαμετακομιστικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας, αλλά και της χώρας ως καίριου διαμετακομιστικού κόμβου της ΝΑ. Ευρώπης.

    Επιπλέον έχει αναλάβει την υποστήριξη ερευνών και μελετών, με στόχο τη δημιουργία αλυσίδων προστιθέμενης αξίας, απαραίτητων συνεργειών ή συνενώσεων (clusters) της ελληνικής αγοράς εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και την οικοδόμηση στενότερων συνεργασιών με όλους τους εμπλεκόμενους, στην εφοδιαστική αλυσίδα φορείς (διεθνείς οργανισμοί, εκπρόσωποι δημόσιας διοίκησης, επιχειρηματικοί φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα). Στις προτεραιότητες του ΕΒΕΠ περιλαμβάνεται επίσης η ένταξη του στόλου των μεταφορών, των επιχειρήσεων αποθήκευσης και διαχείρισης φορτίων σε χρηματοδοτικά εργαλεία, μέσα από οριζόντια προγράμματα, αλλά και εξειδικευμένα, κάθετα σχέδια ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού της αγοράς των Logistics.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δ. Μελισσανίδης: Το super deal και η μεγάλη επιστροφή στην Aegean Marine

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Η… πονεμένη ιστορία ενός ελληνόκτητου πλοίου που βγαίνει σε e-πλειστηριασμό

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation



    ΣΧΟΛΙΑ