• Ναυτιλία

    Η… πονεμένη ιστορία ενός ελληνόκτητου πλοίου που βγαίνει σε e-πλειστηριασμό

    Bulker ναυτιλία ναυλαγορά


    Στο “σφυρί” βγαίνει την ερχόμενη εβδομάδα στην Κίνα ένα ελληνόκτητο πλοίο, και ειδικότερα το πλοίο Polestar (χωρητικότητας 53.500 dwt, κατασκευής 2006), που ήταν και το τελευταίο πλοίο στον στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Liberty Management.

    Το εν λόγω πλοίο έχει επισχεθεί από τον περασμένο Οκτώβριο για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το πλήρωμα και έκτοτε παραμένει δεμένο στο λιμάνι Zhenjiang της Κίνας, σύμφωνα με πληροφορίες του TradeWinds.

    Το Polestar θα βγει σε ηλεκτρονική δημοπρασία μετά τον εορτασμό της κινεζικής πρωτοχρονιάς, στις 26 Φεβρουαρίου, με απόφαση του ναυτιλιακού δικαστηρίου της Wuhan. Η τιμή εκκίνησης έχει προσδιοριστεί στα 7,8 εκατ. δολάρια, ενώ δεν έχει γνωστοποιηθεί η αξία των καυσίμων που διαθέτει στις δεξαμενές του το πλοίο.

    Σύμφωνα με σχετική πληροφόρηση από την Διεθνή Οργανισμό Εργασίας, το Polestar και τα 19 μέλη του πληρώματος, όλοι τους Ουκρανοί, εγκαταλείφθηκαν από την εταιρεία τον Ιούλιο του 2017 και επαναπατρίστηκαν με δαπάνες του ασφαλιστικού οργανισμού West of England Ship Owners Mutual Insurance Association.

    Της Liberty και του προδρόμου της, της Dynasty Shipping, έχουν ηγηθεί κατά καιρούς διάφορα μέλη της οικογένειας Βαζαίου από τη δεκαετία του 1990. Το 2008 η Liberty είχε 4 πλοία στον στόλο της, ο οποίος έκτοτε άρχισε να συρρικνώνεται.

    Στα τέλη του 2016 ένα άλλο πλοίο της εταιρείας, το Blue Sand (χωρητικότητας 46.600 dwt, κατασκευής 1998), πέρασε στον έλεγχο κινεζικής εταιρείας και πλέον ονομάζεται El Ocean, αφού για μήνες παρέμενε δεμένο σε λιμάνι της Κίνας

    Πηγές της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds συνδέουν επίσης την Liberty με το πλοίο Theoxenia (χωρητικότητας 42.600 dwt, κατασκευής 1997), το οποίο επισχέθηκε πέρυσι από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος στο λιμάνι Kakinada της Ινδίας. Μέχρι τότε το πλοίο διαχειριζόταν η Theoxenia Shipping, της οποίας η έδρα φαίνεται να είναι η ίδια με αυτήν της Liberty.

    Τον περασμένο Δεκέμβριο το πλοίο πωλήθηκε σε πλειστηριασμό έναντι μόλις 2,45 εκατ. δολαρίων, χωρίς να γνωστοποιηθεί ο αγοραστής, αν και φήμες αναφέρουν ότι μπορεί να είναι και πάλι κάποια ελληνική εταιρεία. Μάλιστα, κάποιες ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων το εμφανίζουν με ένα νέο ελληνικό όνομα: Kassiani.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δ. Μελισσανίδης: Το super deal και η μεγάλη επιστροφή στην Aegean Marine

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Νέα κίνηση ισχυροποίησης του στόλου της GasLog

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation



    ΣΧΟΛΙΑ