• Business

    Τα τρία ασφαλή λιμάνια για τα πλοία της χρεοκοπημένης Hanjin σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ

    Hanjin Shipping


    Σε επιλεγμένα λιμάνια σε Ευρώπη, Ασία και Ηνωμένες Πολιτείες θα οδηγηθούν τα πλοία της Hanjin Shipping, προκειμένου να ξεφορτώσουν τα containers που μεταφέρουν χωρίς τον κίνδυνο κατάσχεσής τους, σύμφωνα με την ειδική task force που έχει συστήσει η νοτιοκορεατική κυβέρνηση για να διαχειριστεί τη μεγάλη κρίση που προκαλεί η κατάρρευση της Hanjin.

    Όπως γράφαμε χθες στο mononews.gr, σε 79 πλοία της νοτιοκορεάτικης εταιρίας, συμπεριλαμβανομένων 61 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 18 μεταφορά ξηρού φορτίου, είχε απαγορευτεί η είσοδος στα λιμάνια, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας της Νοτίου Κορέας.

    Ωστόσο, ο εκ των επικεφαλής της task force, Choi Sang-mok, δήλωσε στο νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap ότι υπάρχουν λιμάνια τα οποία έχουν εκδώσει εντολές παραμονής ή παροχής εγγυημένης προστασίας στα πλοία της Hanjin, ώστε τα φορτία τους να βγουν με ασφάλεια εκεί.  Ο ίδιος ανέφερε ότι η Hanjin έχει ζητήσει να εκδοθούν εντολές παραμονής για τα πλοία της από αμερικανικό δικαστήριο, με το αποτέλεσμα να αναμένεται την Τετάρτη, ενώ χαρακτήρισε «πολύ υποστηρικτικές» τις λιμενικές αρχές του Αμβούργου και της Σιγκαπούρης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε αυτά τα δύο λιμάνια θα βρουν ασφαλές καταφύγιο τα πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας. Στις ΗΠΑ προκρίνεται το λιμάνι του Λος Άντζελες για τον σκοπό αυτό.

    Εξάλλου, τα πλοία που κινούνται στην περιοχή της βορειοανατολικής Ασίας θα κατευθυνθούν στα νοτιοκορεατικά λιμάνια του Μπουσάν και της Γκουανγκγιάνγκ, σύμφωνα με τον Choi.

    Όπως σημειώνει το Yonhap, πολλά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ναυλωμένα από την Hanjin βρίσκονται «παγιδευμένα» σε λιμάνια ή εν πλω λόγω αιτημάτων κατάσχεσής τους από δανειστές της νοτιοκορεατικής εταιρείας.

    «Η κορυφαία μας προτεραιότητα είναι να βοηθήσουμε τα πλοία της Hanjin να ξεφορτώσουν με ασφάλεια τα φορτία τους στο λιμάνι», δήλωσε ο Choi, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως τα σχετικά έξοδα θα βαρύνουν την Hanjin και τους κύριους μετόχους της. «Η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει να παράσχει εγγύηση πληρωμής ή να υποστηρίξει μία οικονομική ‘ένεση’, καθώς αυτό είναι ένα ζήτημα μεταξύ του φορτωτή και του αποστολέα», διεμήνυσε.

    Σημειώνεται ότι τα πλοία της εταιρείας μεταφέρουν φορτία αξίας 16 τρισ. γουόν (14,5 δισ. δολαρίων) που ανήκουν σε 8.300 ιδιοκτήτες, ενώ οι απλήρωτες οφειλές της ανέρχονται σε 610 δισ. γουόν.

    Η κατάρρευση του έβδομου μεγαλύτερου ναυλωτή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους πελάτες της για την τύχη που θα έχουν τα φορτία των πλοίων. Σύμφωνα με τους δικηγόρους, το αν η Hanjin θα καταφέρει να αποφύγει τις κατασχέσεις των πλοίων της θα εξαρτηθεί από τις δικαιοδοσίες που εμπλέκονται.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/71904-2/71904



    ΣΧΟΛΙΑ