• Business

    Renault: Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του μεριδίου της στην Nissan

    • Bloomberg
    Luca de Meo, CEO Renault

    Luca de Meo, CEO Renault


    Η Renault δεν αποκλείει τη μείωση του μεριδίου της στην Nissan Motor, καθώς οι εταίροι της συζητούν το σχέδιο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τον διαχωρισμό των περιουσιακών της στοιχείων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με πληροφορίες του bloomberg.

    Τα στελέχη συζητούν το σχέδιο της Renault και την αναμόρφωση της 20ετούς συμμαχίας των δύο εταιρειών από τον Φεβρουάριο, κατά τη διάρκεια συναντήσεων που είχαν στη Γαλλία και την Ιαπωνία. Οι διαπραγματεύσεις εντείνονται, με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να σχεδιάζει να ανακοινώσει λεπτομέρειες στις αρχές Νοεμβρίου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, πρόκειται να παρευρεθεί στον αγώνα της Formula 1 στη Suzuka, στην κεντρική Ιαπωνία, την Κυριακή, όπου θα έχει την ευκαιρία να μιλήσει με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan, Makoto Uchida.

    Η ιαπωνική εταιρεία πιέζει τη Renault να μειώσει το μερίδιό της στο 15% από 43%, αναφέρουν ανώνυμες πηγές. Η Nissan μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο άντλησης κεφαλαίων για την εξαγορά μετοχών από την γαλλική εταιρεία που τη έσωσε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ανέφερε το Reuters.

    Αν και οι συνομιλίες του Σαββατοκύριακου είναι απίθανο να αποφέρουν συγκεκριμένα αποτελέσματα, οποιαδήποτε κίνηση θα εξαρτηθεί από της παραχωρήσεις της Nissan και πιθανώς θα περιλαμβάνει συμφωνημένα επίπεδα τιμών. Το γαλλικό κράτος, το οποίο έχει μερίδιο 15% στη Renault, πρέπει επίσης να εγκρίνει οποιοδήποτε σχέδιο, ανέφεραν οι πηγές.

    Ο μετασχηματισμός

    Ο δυνητικός μετασχηματισμός, ο οποίος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος, έρχεται καθώς η Renault επιδιώκει να διασφαλίσει το μέλλον της στη μεταβαλλόμενη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, που αποτελεί το στήριγμα της.

    Στα σχέδια περιλαμβάνεται μία οντότητα που θα αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα και το λογισμικό θα εδρεύει στη Γαλλία και θα απασχολεί περίπου 10.000 άτομα έως το 2023, ενώ μια δεύτερη οντότητα θα επικεντρώνεται στα οχήματα εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά συστήματα κίνησης και θα έχει έδρα εκτός Γαλλίας, επίσης με προσωπικό περίπου 10.000 άτομα.

    Ο De Meo, ο οποίος θα παρουσιάσει τη στρατηγική του για τη Renault στις 8 Νοεμβρίου, πρόκειται να δώσει λεπτομέρειες για το σχεδιαζόμενο διαχωρισμό. Αν και δεν έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις, υπάρχει πιθανότητα οι συνομιλίες να οδηγήσουν σε συμφωνία πριν από αυτή την ημερομηνία, σύμφωνα με πληροφορίες.

    Η Renault επιδιώκει τη συμμετοχή της Nissan στις δραστηριότητές της στα ηλεκτρικά οχήματα διατηρώντας παράλληλα το 51% των μετοχών. Για τα περιουσιακά στοιχεία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η εταιρεία σχεδιάζει μια νέα οντότητα με την Aurobay, μια κοινοπραξία μεταξύ της Volvo Car AB και του κινεζικού ομίλου Zhejiang Geely Holding καθώς και άλλων επενδυτών.

    Οι συνομιλίες επικεντρώνονται στο να διατηρήσει η Renault ένα μειοψηφικό μερίδιο στην παλαιά επιχείρηση και πιθανώς να στοχεύσει σε μια αρχική δημόσια προσφορά, αναφέρει το Bloomberg. Η Nissan αντιστέκεται σε αυτήν την κίνηση λόγω ανησυχιών για την παροχή πρόσβασης στην τεχνολογία σε μια κινεζική εταιρεία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Renault: Πουλάει τη Lada έναντι ενός ρουβλίου και αποχωρεί από τη Ρωσία

    Megane E-TECH: Πατενταρισμένη ηχομόνωση!



    ΣΧΟΛΙΑ