• Business

    Π. Τσάκος: Δικαίωση μετά από 12 χρόνια για την Tsakos στην υπόθεση του Athos I

    Παναγιώτης Τσάκος

    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group


    Μία νομική διαμάχη που κράτησε περισσότερα από δέκα χρόνια, με επίκεντρο μια πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε από πλοίο θυγατρικής της Tsakos Shipping & Trading το 2004 στις ΗΠΑ, έλαβε τέλος με τη δικαστική απόφαση να δικαιώνει την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, κρίνοντας ως υπαίτια για το συμβάν την Citgo, που είχε ναυλώσει το εν λόγω πλοίο. Η υπόθεση αφορούσε στην «περιπέτεια» του τάνκερ Athos I (έτος κατασκευής 1983, διαλύθηκε το 2008), το οποίο το 2004 υπέστη ρήγμα από παρατημένη άγκυρα ενώ έπλεε στον ποταμό Delaware με προορισμό το διυλιστήριο της Citgo στο Paulsboro του New Jersey, με αποτέλεσμα να προκληθεί πετρελαιοκηλίδα.

    Ο Αμερικανός δικαστής Joel Slomsky με την απόφασή του καταδικάζει την Citgo για παραβίαση της εγγύησης ασφαλούς αγκυροβολιού (που περιλαμβανόταν στο συμβόλαιο ναύλωσης) και της καταλογίζει αμέλεια λόγω του ότι δεν εξασφάλισε ότι το τάνκερ θα μπορούσε να προσεγγίσει με ασφάλεια το τερματικό της.

    Ο Slomsky επιδίκασε στη θυγατρική του ομίλου Τσάκου Frescati Shipping το ποσό των 55,5 εκατομμυρίων δολαρίων για τη ζημιά στο Athos I, ενώ η Citgo καλείται να πληρώσει επιπλέον 44 εκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική κυβέρνηση για τα έξοδα καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας, ένα ποσό που είναι το μισό από αυτό που διεκδικούσε το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης.

    Έτσι, η εταιρεία από τη Βενεζουέλα καλείται να πληρώσει συνολικά 99,5 εκατομμύρια δολάρια για το ατύχημα, ενώ η Tsakos πετυχαίνει μία μεγάλη δικαστική δικαίωση για μία ιστορία που την ταλαιπώρησε για πάρα πολλά χρόνια.

    Παναγιώτης Τσάκος
    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group

    «Δεν υπήρξε καμία απόδειξη για κακή πλοήγηση ή ναυτική ικανότητα που εξέθεσε το Athos I σε κινδύνους οι οποίοι συνεισέφεραν στην πρόσκρουση του Athos I στην άγκυρα», αναφέρει ο δικαστής στην απόφασή του, όπου προσθέτει: «Το πλήρωμα του Athos I επέδειξε καλή πλοήγηση και ναυτική ικανότητα, και τέτοια πλοήγηση και ναυτική ικανότητα δεν θα μπορούσαν να αποτρέψουν την πρόσκρουση με την άγνωστη άγκυρα που προεξείχε πάνω από πέντε πόδια από την κοίτη του ποταμού».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/mayday-mayday-h-ubs-ipovathmizi-tis-metoches-6-eterion-tanker/64019



    ΣΧΟΛΙΑ