• Business

    Ψυττάλεια: Προχωράει η προσφορά των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ – Δεν καταθέτουν τα όπλα οι αντίπαλοι

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Γεράσιμος Σεραφειμίδης
    Ψυττάλεια: Προχωράει η προσφορά των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-Δεν καταθέτουν τα όπλα οι αντίπαλοι

    Πέτρος Σουρέτης (επικεφαλής ΙΝΤΡΑΚΑΤ) , Θύμιος Μπουλούτας (επικεφαλής ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και Χάρης Σαχίνης (επικεφαλής ΕΥΔΑΠ)


    Σε πεδίο μάχης συνεχίζει να εξελίσσεται ο πολύκροτος διαγωνισμός για την Ψυττάλεια, για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και οι 5 μεγάλοι του κατασκευαστικού κλάδου. Πρόκειται για το έργο «Συντήρηση και Λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας» αξίας 320 εκατομμυρίων ευρώ που τρέχει η ΕΥΔΑΠ εδώ και μία διετία.

    Η τελευταία απόφαση του ΣτΕ, η οποία εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2021, καθώς και η απόφαση της 29ης Σεπτεμβρίου της διοίκησης της ΕΥΔΑΠ προκρίνει ως μοναδική επιλογή την Κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ.

    Αυτό συμβαίνει καθώς, ύστερα από ένα μπαράζ προσφυγών στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και το ΣτΕ, η μόνη έγκυρη τεχνική προσφορά που πέρασε ήταν αυτή της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ.

    Φυσικά, η εξέλιξη αυτή δε συνεπάγεται πως οι άλλες δύο κοινοπραξίες με ηχηρά ονόματα (INTRAKAT- Suez International -ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και Μυτιληναίος-Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Κωνσταντινίδης) θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια.

    Πηγές πολύ κοντά στο θέμα αναφέρουν πως η «ΕΥΔΑΠ βιάζεται να δώσει το έργο στην Ψυττάλεια», καθώς και ότι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ δεν πρόκειται να πέσει αμαχητί.

    Ο διαγωνισμός για την Ψυττάλεια

    Το έργο προκηρύχθηκε στις αρχές του 2019 και έκτοτε έχει εγκλωβιστεί σε ένα κυκεώνα προσφυγών με αφορμή τις τεχνικές προσφορές που κατέθεσαν τα τρία σχήματα.

    Όλο το 2019 πέρασε με αλλεπάλληλες προσφυγές των ενδιαφερομένων με στόχο τον αποκλεισμό του ανταγωνισμού και αποτέλεσμα τις συνεχείς παρατάσεις.

    Η ΑΚΤΩΡ που έχει αναλάβει από την πρώτη ημέρα τη λειτουργία του έργου, προσέφυγε εκ νέου στην ΑΕΠΠ τον Οκτώβριο του 2020 με στόχο να εκτοπίσει τους άλλους δύο ενδιαφερόμενους. Η εισηγμένη επικαλέστηκε «κενά» στις τεχνικές προσφορές των ανταγωνιστών πετυχαίνοντας έτσι το σκοπό της.

    Ωστόσο, όπως αναφέρουν πολύ καλά ενημερωμένες πηγές, πρόκειται για στοιχεία «ήσσονος σημασίας». Επιπλέον η επιτροπή του διαγωνισμού είχε εισηγηθεί και αυτή τον αποκλεισμό των άλλων δύο Κοινοπραξιών πέραν της ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ.

    Ωστόσο, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ, το οποίο και αποφασίζει για την πορεία του διαγωνισμού, επιδίωκε το άνοιγμα όλων των προσφορών προκειμένου να λάβει την πλέον συμφέρουσα προσφορά.

    Εντός του Α’ Τριμήνου του 2021 οι άλλες δύο κοινοπραξίες προχώρησαν σε προσφυγή στο ΣτΕ με στόχο την ανάκληση της απόφασης της ΑΕΠΠ, αλλά το ΣτΕ στήριξε την πρόταση της ΑΚΤΩΡ.

    Ύστερα από την απόφαση του ΣτΕ η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ είναι πλέον υποχρεωμένη να δεχθεί ως μοναδική πρόταση αυτή των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ και αυτό θα πράξει όπως προκύπτει από την απόφαση που έλαβε στις 29 Σεπτεμβρίου.

    Από εκεί και έπειτα αναμένεται να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ, διαδικασία και η οποία μπορεί να διαρκέσει 1 με 1μιση μήνα, και έκτοτε η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί στη συνέχεια.

    Η αντεπίθεση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ

    Η αγορά δεν αναμένεται να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και ήδη έχουν πάρει μπρος οι νομικές μηχανές, ενώ είναι μεγάλη η δυσαρέσκεια της Κοινοπραξίας ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΤΕΡΝΑ-Suez.

    Μάλιστα, το θέμα έχει φτάσει σε πολύ υψηλά κλιμάκια, καθώς η στάση της γαλλικής εταιρίας Suez είναι πολύ «σκληρή», όπως προσθέτουν πηγές προσκείμενες στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με την περίπτωση να φτάνει μέχρι το Μέγαρο Μαξίμου.

    Στόχος της Κοινοπραξίας είναι να γνωστοποιηθούν όλες οι προσφορές, έτσι ώστε να φανεί ποιο σχήμα είχε δώσει τη μεγαλύτερη έκπτωση. Προς το παρόν οι αποκλεισμένες οικονομικές προσφορές είναι κλειδωμένες στο σύστημα και μπορούν να γνωστοποιηθούν μέσω συμβολαιογράφου.

    Στελέχη της ΙΝΤΡΑΚΑΤ προσθέτουν πως η «ΕΥΔΑΠ βιάζεται με το διαγωνισμό» και πως τίποτα δεν έχει τελειώσει, καθώς γίνεται η προετοιμασία για νέα προσφυγή στο ΣτΕ. Επιπλέον, προσθέτουν πως ο διαγωνισμός πρέπει να ακυρωθεί και να προκηρυχθεί εκ νέου προκειμένου να δοθεί η πλέον συμφέρουσα προσφορά.

    ΑΚΤΩΡ: Πάνω από 20 χρόνια στην Ψυττάλεια

    Σε οποιαδήποτε περίπτωση η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ παραμένει η μοναδική επιλογή για ένα έργο, το οποίο έχει «λάστιχο» εδώ και δύο χρόνια, ενώ συνεχίζει να λειτουργεί το ΚΕΛ Ψυττάλειας.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς η ΕΥΔΑΠ προχώρησε σε συμπληρωματικό συμβόλαιο αξίας 25 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο και θα ισχύει έως τον Απρίλιο του 2022. Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς ο νέος διαγωνισμός αργούσε να ολοκληρωθεί, αλλά δε γινόταν το ΚΕΛ να μην λειτουργεί.

    Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρία, η ΑΚΤΩΡ δεν έχει λόγο να ανησυχεί για την πορεία του διαγωνισμού και ειδικά για το ενδεχόμενο ακύρωσής του. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση η ΑΚΤΩΡ μαζί με τον ΑΒΑΞ θα συνεχίσουν να τρέχουν το έργο για όσο καιρό θα διαρκεί η διαγωνιστική διαδικασία.

    Εάν κρίνουμε από το ιστορικό του παρόντος διαγωνισμού, αυτό σημαίνει πως η ΑΚΤΩΡ και ο ΑΒΑΞ θα έχουν μπροστά τους άλλα δύο χρόνια προσθέτοντας έσοδα στα ταμεία τους.

    Το ΚΕΛ Ψυττάλειας είναι ένα έργο που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ από το 1999 και το λειτουργεί έως σήμερα, ενώ έχει επικρατήσει ήδη σε δύο διαγωνισμούς.

    Ο πρώτος διαγωνισμός διενεργήθηκε το 2009 με την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ-ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ-Γ. & Κ. ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΤΕ να αναλαμβάνουν το έργο από τον Απρίλιο του ίδιου έτους παρέχοντας έκπτωση 41% προσφέροντας 118 εκατομμύρια ευρώ έναντι 200 εκατομμυρίων που ήταν το εκτιμώμενο κόστος.

    Στο δεύτερο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε το 2013 η ΑΚΤΩΡ ήρθε αντιμέτωπη με τις ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και INTRAKAT επικρατώντας και πάλι με την προσφορά αξίας 169,4 εκατομμυρίων ευρώ έναντι αρχικού προϋπολογισμού 220 εκατομμυρίων (έκπτωση 23%).

    Διαβάστε επίσης

    Πέτρος Σουρέτης – INTRAKAT: Οι προοπτικές για το 2022 – Γιατί κρούει κώδωνα κινδύνου
    Όλα τα σενάρια για την Ψυττάλεια εξετάζει η ΕΥΔΑΠ



    ΣΧΟΛΙΑ