• Business

    Πέτρος Σουρέτης – INTRAKAT: Οι προοπτικές για το 2022 – Γιατί κρούει κώδωνα κινδύνου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Γεράσιμος Σεραφειμίδης
    O Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης

    O Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης


    «Με γνώμονα τα δημόσια έργα στις κατασκευές, το αυξημένο χαρτοφυλάκιο σε έργα ΑΠΕ, τα ΣΔΙΤ για τις μονάδες απορριμμάτων και τα οδικά έργα, καθώς και το Real Estate, η INTRAKAT, κοιτάει πιο αισιόδοξα το μέλλον για την επόμενη διετία και θα συμμετάσχει στα μεγάλα έργα».

    «Επιπλέον σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης (72 δισεκατομμύρια ευρώ) καθώς και από το νέο ΕΣΠΑ, τα οποία και αναμένεται να κάνουν την αγορά να ‘ορθοποδήσει’», αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Πέτρος Σουρέτης στο mononews ύστερα από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας για το Α’ Εξάμηνο του 2021.

    Ωστόσο, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και προσθέτει πως:

    «Οι ανατιμήσεις των υλικών κατασκευής και των πρώτων υλών αποτελεί ένα πρόβλημα για το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου και αναμένουμε πως το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές. Η νέα υπουργική απόφαση θα δώσει μία ανάσα στον κλάδο και είναι απαραίτητη, ώστε να «στρώσει» εντός τους 2022, ενώ πλέον για τους διαγωνισμούς θα δίνονται χαμηλότερες εκπτώσεις με έργα κοντά στις κανονικές τιμές, στις οποίες και θα μπορούν να ανταποκριθούν οι εταιρίες», καταλήγει.

    Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ διαθέτει ισχυρό ανεκτέλεστο έργων, που αγγίζει τα 800 εκατομμύρια ευρώ και συμμετέχει σε σημαντικούς διαγωνισμούς.

    Η εταιρία παρά την κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία της Covid-19 κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 9,03% με το ποσό να διαμορφώνεται στα 86,7 εκατομμύρια ευρώ από τα 79,5 που είχε καταγράψει για την ίδια περίοδο το 2020.

    Ταυτόχρονα οι πωλήσεις του Ομίλου κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα και με οριακή αύξηση σε σύγκριση με το 2020 και διαμορφώθηκαν στα 87 εκατομμύρια ευρώ.

    Αξίζει να αναφέρουμε πως στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις της INTRAKAT (8,8 εκατομμύρια ευρώ) προς τις θυγατρικές της εταιρίας για τις οποίες εκτελεί κατασκευαστικά έργα.

    Το υψηλό ανεκτέλεστο πυξίδα για την κερδοφορία του μέλλοντος

    Βάσει της ανακοίνωσης της εισηγμένης το μέχρι στιγμής ανεκτέλεστο για το Α’ Εξάμηνο του 2021 αγγίζει τα 800 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτά, φυσικά, νέα ώθηση θα δώσουν τα έργα ΑΠΕ που θα υλοποιήσει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ εντός τριετίας και τα οποία εκτιμάται πως θα προσθέσουν στα ταμεία της εταιρίας 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εντός οκταετίας εκτιμάται πως το ποσό αυτό θα ανέλθει στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

    Προτεραιότητα για την εισηγμένη κύριο τομέα δραστηριοποίησης αποτελούν τα κατασκευαστικά έργα με ιδιαίτερο βάρος στα μεγάλα οδικά έργα, τα υδραυλικά έργα, την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων, τις μονάδες απορριμμάτων και το τουριστικό real estate.

    Μελλοντικά έργα της INTRAKAT

    Τα μέτωπα που αναμένεται να δώσει μάχη η INTRAKAT  στην παρούσα φάση είναι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, για την οποία και προβλέπεται πως θα οι προφορές θα ξεπεράσουν κάθε ρεκόρ.

    Επιπλέον, η INTRAKAT ρίχνεται στην αρένα των τριών διαγωνισμών για απορρίμματα ΣΔΙΤ που τρέχουν αυτή την περίοδο στη Φυλή, το Σχιστό και τη Δυτική Θεσσαλονίκη με το συνολικό προϋπολογισμό των έργων να αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

    Η εταιρία έχει ήδη εμπειρία στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων με την ολοκλήρωση της μονάδας στις Σέρρες και είναι πολύ κοντά στην εκκίνηση της λειτουργίας της μονάδας στη Θήβα.

    Στον τομέα των οδικών έργων μέσω ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων η INTRAKAT συμμετέχει σε διαγωνισμούς για έργα συνολικής αξίας 624 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία και αφορούν στο Flyover του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης και τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος- Μεθώνη.

    Στα κτιριακά έργα η εταιρία συμμετέχει στο διαγωνισμό για τις Φοιτητικές Εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης αξίας 205,9 εκατομμυρίων ευρώ.

    Κτιριακά έργα

    Στα τουριστικά καταλύματα και μάλιστα στα 5αστερα ξενοδοχεία, η INTRAKAT έχει εξασφαλίσει δύο μεγάλα έργα στην Αθήνα στη Λεωφόρο Συγγρού και το Κέντρο.

    Το ξενοδοχείο στη Λεωφόρο Συγγρού 115 (παλαιό Odeon Star City) επένδυση αξίας 17 εκατομμυρίων ευρώ θα ενωθεί με το Grand Hyatt Athens, και θα αποτελέσουν το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στην Αθήνα μετά από το Intercontinental.

    Το δεύτερο ξενοδοχείο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και είναι το 5αστερο boutique Xenodocheio Milos μία τουριστική επένδυση αξίας 7,5 εκατομμυρίων ευρώ που είναι έτοιμο να ανοίξει τις πύλες του στο κοινό.

    Εξωτερικό

    Και στα εκτός Ελλάδας η INTRAKAT έχει δυναμική παρουσία κυρίως στη Ρουμανία και την Κύπρο.

    Στην πρώτη η εισηγμένη έχει αναλάβει την επέκταση των δικτύων ύδρευσης και αντλιοστασίων στις περιοχές Mogosoaia, Balotesti και Tunari αξίας 19,6 εκατομμυρίων ευρώ που αναμένεται να παραδοθεί εντός 35 μηνών, ενώ έχει αναλάβει και νέο έργο οδοποιίας στο Βουκουρέστι.

    Στην Κύπρο η INTRAKAT έχει αναλάβει το οδικό έργο για την κατασκευή της Α’ Φάσης του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς με το εκτιμώμενο κόστος να ανέρχεται στα 86,8 εκατομμύρια ευρώ μήκους 15 χλμ με δύο σήραγγες μήκους 900 μέτρων και πέντε υψηλές γέφυρες μήκους 1.400 μέτρων.

    Ενέργεια

    Να υπενθυμίσουμε πως από τον περασμένο Ιούλιο εγκρίθηκε η συγχώνευση της INTRAKAT με τη ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ, φέρνοντας έτσι στην ιδιοκτησία ένα χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ ισχύος 1,5 GW.

    Η INTRAKAT προχωρά ήδη στην κατασκευή αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 98 MW, ενώ αιολικά πάρκα ισχύος 320 MW αναμένεται να έχουν πάρει τις απαραίτητες άδειες την επόμενη διετία.

    Επιπλέον σε πρώιμο αδειοδοτικό στάδιο βρίσκονται αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 700 MW.

    Ταυτόχρονα η εισηγμένη «ετοιμάζει» και έργα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 496 MW με την εκκίνηση της κατασκευής να εκτιμάται εντός του 2023.

    Σιδηροδρομικά έργα

    Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ πρωταγωνιστεί στο Μετρό Θεσσαλονίκης (ΒΔ Επέκταση αξίας 13,6 εκατομμύρια ευρώ), ενώ έχει αναδειχθεί μειοδότης για το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος, όπου και επικράτησε επί των προσφορών των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος και ALSTOM-ΑΒΑΞ δίνοντας έκπτωσης της τάξης του 37%.

    Υποδομές

    Στις υποδομές η INTRAKAT υπέγραψε το αποχετευτικό έργο στην Αιγιάλεια (24 εκατομμύρια ευρώ), το οποίο και αποτελεί το μεγαλύτερο έργο της κατηγορίας του στη Δυτική Ελλάδα.

    Ταυτόχρονα, η INTRAKAT Ααναμένεται να υπογράψει τα εξής έργα έως τα τέλη του 2021: Μονάδα Επεξεργασίας Νερού στη Θεσσαλονίκη (9,6 εκατ. Ευρώ), Δίκτυο ομβρίων υδάτων σε Κορυδαλλό και Νίκαια-Αγ.Ι.Ρέντη (7,6 εκατ. ευρώ), Αρδευτικό δίκτυο στις Πρέσπες και τη Φλώρινα (8 εκ. ευρώ), Αποκατάσταση ζημιών και τα υδραυλικά έργα σε Ραφήνα και Πικέρμι (12 εκατ. ευρώ) και το Αρδευτικό της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο (6,9 εκατ. ευρώ).

    Διαβάστε επίσης

    Intrakat: Στα 87 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου στο α΄ εξάμηνο

    Λουκάς Λαζαράκης (Intrakat): Αξιωματούχοι κρατικών υπηρεσιών μπλοκάρουν τις ΑΠΕ- Ξεκαθαρίστε το χάος

    ΙΝΤΡΑΚΑΤ: Στα 800 εκατ. το ανεκτέλεστο – ΑΠΕ, κτιριακά και υποδομές «εμβόλιο» στις ζημίες της πανδημίας



    ΣΧΟΛΙΑ