• Business

    Πρώτη δικαστική δικαίωση επί ευρωπαϊκού εδάφους για τη χρεοκοπημένη Hanjin


    Την πρώτη της δικαστική μάχη επί ευρωπαϊκού εδάφους αναφορικά με την διαδικασία αναδιάρθρωσής της κέρδισε η νοτιοκορεατική ναυτιλιακή εταιρεία Hanjin Shipping, καθώς βρετανικό δικαστήριο ενέκρινε το αίτημα της εταιρείας να αναγνωριστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο η κύρια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη στα δικαστήρια της Σεούλ.

    Το αίτημα υπεβλήθη από τη δικηγορική εταιρεία Shoreside Law στο Εταιρικό Δικαστήριο του Λονδίνου, και η έγκρισή του από τον δικαστή Nugee αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη μεγάλη αναγνώριση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης της Hanjin επί ευρωπαϊκού εδάφους.

    Παράλληλα, δικαστική νίκη (αλλά… πύρρειο) πέτυχε η Hanjin Shipping και στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς αμερικανικό δικαστήριο αποφάσισε την υπαγωγή της χρεοκοπημένης ναυτιλιακής εταιρείας Hanjin Shipping στην «ομπρέλα» της αμερικανικής πτωχευτικής νομοθεσίας, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο σε πλοία της εταιρείας να δέσουν με ασφάλεια σε λιμάνια των ΗΠΑ χωρίς να κινδυνεύουν να κατασχεθούν.

    Σημαντικό ρόλο στην απόφαση του δικαστή φαίνεται πως διαδραμάτισε η παρέμβαση πολλών εταιρειών, όπως η Samsung και η Hewlett-Packard, που εκπροσωπήθηκαν στο δικαστήριο και ζήτησαν να παρασχεθεί προστασία στην Hanjin για να αποφευχθεί «ένα κατακλυσμιαίο συμβάν για τους πελάτες», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος που εκπροσώπησε τη Hewlett-Packard, για την οποία διακυβεύονται φορτία γεμάτα ηλεκτρονικούς υπολογιστές αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

    Ωστόσο, αν και με αυτήν την απόφαση μπορούν πλέον τα πλοία της εταιρείας που έχουν ξεμείνει σε θαλάσσιες περιοχές κοντά στις ΗΠΑ να προσεγγίσουν τα αμερικανικά λιμάνια με ασφάλεια, παραμένει άγνωστο αν θα μπορέσουν στην πράξη να ξεφορτωθούν τα φορτία που μεταφέρουν αυτά τα πλοία, καθώς η κορεάτικη εταιρεία δε φαίνεται να είναι σε θέση να πληρώσει τα μεγάλα ποσά που απαιτούνται γι’ αυτήν τη διαδικασία – δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι από τη μέρα που ανακοινώθηκε η χρεοκοπία της εταιρείας, οι χειριστές φορτίων, οι οδηγοί φορτηγών και οι σιδηρόδρομοι αρνούνται να εμπλακούν στη μεταφορά containers της Hanjin, φοβούμενοι ότι δεν θα πληρωθούν ποτέ για τη δουλειά τους.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/pirrios-niki-gia-tin-hanjin-exasfalise-prostasia-sta-limania-ton-ipa-alla/72181

     



    ΣΧΟΛΙΑ