• Business

    Πώς το Netflix κατάφερε να ξεπεράσει σε χρηματιστηριακή αξία μέχρι και την Disney 


    Η Netflix Inc. κατάφερε να εδραιωθεί ως η πιο «πολύτιμη» εταιρία media όλου του κόσμου. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Netflix βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στην πρώτη θέση με βάση τη χρηματιστηριακή αξία της στον τομέα του streaming.

    Μια εφαρμογή με ζωή μόλις 11 ετών, η οποία χρεώνει 11 δολάρια τον μήνα για τις υπηρεσίες της, αξίζει περισσότερο για τους επενδυτές από ό,τι «κολοσσοί» που κερδίζουν δισεκατομμύρια από τηλεοπτικές  διαφημίσεις, box-office επιτυχίες και πακέτα ίντερνετ.

    Και τώρα, το Netflix – μια υπηρεσία ενοικίασης DVD που εξελίχθηκε σε online streaming – εκθρόνισε και τον τελευταίο «γίγαντα»: τη Walt Disney Co.

    Μέχρι το κλείσιμο και της χθεσινής συνεδρίασης, το Netflix διατηρεί σταθερά πέντε συνεχείς μέρες 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κεφαλαιοποίηση, ενώ η Disney ολισθαίνει ακριβώς από κάτω. Η Comcast Corp. υποχώρησε κάτω από το Netflix μια εβδομάδα νωρίτερα και η Time Warner Inc. την προηγούμενη χρονιά

    Είναι όμως έτσι;

    Μπορεί το Netflix να έχει την υψηλότερη χρηματιστηριακή αξία, αλλά δεν ξεπερνά τις υπόλοιπες εταιρίες σε κανένα άλλο μέγεθος. Η χρηματιστηριακή αξία αφορά τις τιμές των μετοχών και στην περίπτωση του Netflix η τιμές αυτές βασίζονται περισσότερο στις ελπίδες των επενδυτών παρά σε στέρεα οικονομικά στοιχεία.

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι η κατάταξη αυτή δίνει μια πιο καθαρή εικόνα για το τοπίο των μίντια τα επόμενα χρόνια.

    Η αγορά έχει πολλές φορές τιμωρήσει εταιρίες, όπως η Disney και η Comcast, για την επιδίωξη κοστοβόρων αναπτυξιακών ευκαιριών, αλλά έχει επιβραβεύσει το Netflix για το ίδιο πράγμα. Μπορεί μια μέρα η εταιρία να επιτύχει την οικονομική επιτυχία που ονειρεύονται οι μέτοχοί της. Για την ώρα, όμως, το Netflix αποφέρει μόνο ένα μέρος των εσόδων της Disney και της Comcast, έχει περισσότερο χρέος σε σύγκριση με την Ebitda και ξοδεύει σχεδόν 2 δισ. δολάρια σε μετρητά το χρόνο. Οι δραστηριότητες της Disney και της Comcast μπορούν να παράγουν αυτό το ποσό σε περίπου ένα μήνα.

    Το Netflix «μεγαλώνει» μέρα με τη μέρα και, μαζί με αυτό, μεγαλώνει και η απειλή για τους ανταγωνιστές του. Σε ένα μιντιακό τοπίο που αλλάζει διαρκώς, μένει να αποδειχτεί όμως ποιος έχει τις δυνατότητες να προσαρμοστεί και ποιος θα υποχωρήσει στις πιέσεις μιας συγχώνευσης.



    ΣΧΟΛΙΑ