• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πώς ο Karl Lagerfeld μετέτρεψε τη Chanel σε μία επιχείρηση αξίας 10 δισ. δολαρίων (pics)

    • Bloomberg


    Όταν ο Karl Lagerfeld άρχισε να δημιουργεί ρούχα για τη Chanel το 1983, κληρονόμησε έναν οίκο μόδας με ιστορία 70 ετών. Ωστόσο, η Chanel βρισκόνταν σε μία μεταβατική περίοδο καθώς αναζητούσε νέα ταυτότητα μετά το τεράστιο κενό που άφησε ο θάνατος της ιδρύτριας του.

    Ο Lagerfeld, ο οποίος πέθανε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019, στα 85, χρησιμοποίησε τα βασικά στοιχεία που αποτέλεσαν την υπογραφή της Gabrielle Chanel, τα προσάρμοσε στα νέα δεδομένα και κατάφερε να τα φέρει κοντά στη λαϊκή κουλτούρα, σε όλο τον κόσμο.

    Παντρεύτηκε» ένα θεσμό και σε συνδυασμό με την χαρακτηριστική φιγούρα που δημιούργησε για τον εαυτό του, με τα σκουρόχρωμα ρούχα και τη λευκή αλογοουρά, έχτισε το μύθο που είχε σφυρηλατήσει η Coco.

    Kαι τα κατάφερε. Υπό την αιγίδα του Lagerfeld, ο οίκος Chanel μετεξελίχθηκε από ένα αγαπημένο και με επιρροή όνομα σε μία παγκόσμια μηχανή μόδας ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθορίζοντας την έννοια της σύγχρονης μάρκας πολυτελείας.

    ώρα που έφυγε από τη ζωή, η Chanel θα πρέπει να βρει ξανά την ταυτότητά της. Οι ιδιοκτήτες Alain και Gérard Wertheimer έδωσαν τα ηνία του οίκου στο «δεξί χέρι» του Lagerfeld, την επί σειρά ετών συνεργάτιδα του Virginie Viard, προκειμένου να δουν τι θα ακολουθήσει.

    Ο Lagerfeld άρχισε τη συνεργασία με τη Chanel το 1983

    Έκανε το ντεμπούτο του για τη Chanel στο Παρίσι την ίδια χρονιά, με μια συλλογή haute couture. Ο σχεδιαστής μετακόμισε για πρώτη φορά στο Παρίσι με τη μητέρα του στη δεκαετία του 1950, όπου έκανε τα πρώτα του βήματα στη μόδα, αρχικά στον οίκο Balmain και αργότερα στο Jean Patou. Εντάχθηκε στην Chanel μετά από τη θητεία του στο Balmain και την Chloe. Εκείνη την εποχή θεωρούσε ότι η εικόνα του οίκου Chanel ήταν “στατική” και έτσι μελέτησε περαιτέρω την ιστορία της φίρμας αναζητώντας έμπνευση.

    Η πρώτη επίδειξη

    Κατάφερε να διατηρήσει την Chanel ως συνώνυμο της απόλυτης πολυτέλειας, με tweed σύνολα και τσάντες κόστους πολλών χιλιάδων ευρώ, ενώ από την άλλη τα αρώματα και τα βερνίκια νυχιών έκαναν την μάρκα προσιτή σε όλους. Η περίπλοκη κατασκευή των ενδυμάτων ανάγκασε τη Chanel να υποστηρίζει και να διατηρεί μικρές βιοτεχνίες στη Γαλλία, από εργαστήρια κεντήματος μέχρι κατασκευαστές των tweed υφασμάτων. Στην πρώτη του ready-to-wear επίδειξη το 1984, ο Lagerfeld περπάτησε στην πασαρέλα με το μοντέλο από τη Γαλλία, Ines de la Fressange.

    Τα αλληλοσυνδεόμενα CC

    Το λογότυπο CC της Gabrielle Chanel, το οποίο σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1930, χρησιμοποιήθηκε με μυριάδες τρόπους, με τον Lagerfeld να επιβλέπει το σχεδιασμό του, από τις εκτυπώσεις γραβάτας μέχρι τα κουμπώματα στις τσάντες, όπως αυτή που παρουσιάστηκε στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού τον Σεπτέμβριο του 2014.

    Η καινοτομία στις επιδείξεις 

    Οι αναζητήσεις του Lagerfeld στον τρόπο παρουσίασης των νέων τάσεων στους αγοραστές είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία καινοτόμων επιδείξεων μόδας, με έντονο το θεατρικό στοιχείο. Χρειάστηκαν έξι μήνες για να φτιαχτούν τα λουλούδια που κόσμισαν την πασαρέλα για την επίδειξη Άνοιξη-Καλοκαίρι 2015.

    Αναζητώντας μούσες

    Ο σχεδιαστής αγαπούσε τις “μούσες”, τους άνδρες και τις γυναίκες που αποτελούσαν έμπνευση για το δημιουργικό του όραμα. Στη φωτογραφία, με τις Claudia Schiffer, Kate Moss και Virginie Ledoyen στην επίδειξη της Chanel Χειμώνας-Φθινόπωρο 2009-2010, στο Παρίσι.

     

    Μια καρικατούρα ποπ κουλτούρας

    Ο Lagerfeld καλλιέργησε μία ποπ κουλτούρα δημιουργώντας μία εικόνα του εαυτού του αναγνωρίσιμη στο πέρασμα των χρόνων, η οποία αποτέλεσε το σήμα κατατεθέν του:  λευκά μαλλιά χτενισμένα σε χαμηλή αλογοουρά, σκούρα γυαλιά ηλίου και πουκάμισα Hilditch & Key με, σχεδόν κωμικά, ψηλά κολάρα. Δερμάτινα γάντια με γυμνά δάχτυλα και χέρια γεμάτα δαχτυλίδια συμπληρώναν την εικόνα του.

    Στο κόκκινο χαλί

    Η Chanel είναι πιο γνωστή για τις τσάντες και τα αρώματα της, ωστόσο ο Lagerfeld ήθελε να είναι σίγουρος ότι τα ρούχα του θα είναι πάντα στο προσκήνιο και στο επίκεντρο, κατά τις σημαντικές πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως αυτή της απονομής των βραβείων Όσκαρ. Επεδίωκε να δημιουργεί στιγμές μόδας, όπως η άφιξη της Julianne Moore στα Όσκαρ του 2015.

    Το τελευταίο show

    Η τελευταία επίδειξη του Lagerfeld για τη Chanel ήταν η συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2019 που παρουσίασε τον Ιανουάριο. Το Grand Palais στο Παρίσι μετατράπηκε σε σκηνικό καλοκαιρινής απόδρασης, περιλαμβάνοντας μία βίλα και μία πισίνα. Ωστόσο, αυτή τη φορά δεν εμφανίστηκε ο ίδιος στην πασαρέλα για να πάρει τα εύσημα στο τέλος της επίδειξης, όπως συνηθίζεται. Αντ ‘αυτού, η διευθύντρια μόδας του οίκου και στενή συνεργάτιδα του, Virginie Viard βγήκε για τον παραδοσιακό χαιρετισμό.

    Η Κίνα υποστηρικτής της Chanel

    Η Κίνα ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις του οίκου Chanel. Πέρυσι, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 11% σε βάση σταθερού νομίσματος, καθώς ισχυροποιήθηκαν από το αγοραστικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε στις αγορές της Ασίας. Η Chanel παρουσίασε την Resort 2018 Collection στο Chengdu της Κίνας, το 2017, σε μία προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους πελάτες σε αυτή την, κρίσιμη για την εταιρεία, αγορά.

    Η νέα εποχή της Chanel

    Ο οίκος Chanel ανακοίνωσε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, ότι η Virginie Viard, η επί 30 και πλέον έτη συνεργάτιδα του Lagerfeld, θα τον διαδεχτεί ως επικεφαλής του δημιουργικού του ισχυρού brand, κερδίζοντας μία από τις πιο πολυπόθητες θέσεις στη βιομηχανία της μόδας. Η εταιρεία δήλωσε ότι της έχει ανατεθεί αυτό το καθήκον “έτσι ώστε να μπορεί να συνεχιστεί η κληρονομιά της Gabrielle Chanel και του Karl Lagerfeld”.

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ