• Business

    Πώς «μας καταλαβαίνει» και μας γλυτώνει χρόνο η νέα υπηρεσία της Cosmote TV 

    • Της Τέτης Ηγουμενίδη


    Το κάθε μέλος της οικογένειας έχει το δικό του προφίλ στην τηλεοπτική συσκευή. Με τη χρήση, όσο περνούν οι μέρες, κάθε φορά που μπαίνει κανείς στη «σελίδα» του βρίσκει όλο και πιο εύκολα το περιεχόμενο που παρακολουθεί (π.χ. τις σειρές) αλλά και προτάσεις για σειρές, ταινίες, ενημερωτικές εκπομπές κ.λ.π. αποκλειστικά για αυτόν. Ως εμπειρία, δεν έχει καμία σχέση με την παραδοσιακή τηλεόραση (θέαση των ελευθέρων καναλιών). Μοιάζει περισσότερο με το «ψάξιμο» που κάνουμε στο internet και σίγουρα διαφέρει από την δορυφορική συνδρομητική τηλεόραση, ακόμα και από την υβριδική υπηρεσία (μετάδοση μέσω δορυφόρου σε συνδυασμό με δυνατότητα ανάκλησης προγραμμάτων μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης internet).

    Ο λόγος είναι για τη νέα streaming υπηρεσία της COSMOTE TV που συνδυάζει το live πρόγραμμα καναλιών με το on demand περιεχόμενο και το «σερβίρει» προσωποποιημένα κερδίζοντας χρόνο για τον χρήστη.

    Οι προτάσεις, μέσω τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι το αποκαλούμενο recommendation engine, που υπάρχει σε όλες τις streaming υπηρεσίες και συνδυάζει τα προγράμματα που παρακολουθεί κάποιος με τις τάσεις που διαμορφώνονται από άλλους τηλεθεατές με παρόμοιες συνήθειες θέασης, για να προτείνει συγκεκριμένο περιεχόμενο. Στον αλγόριθμο της COSMOTE TV λαμβάνονται υπόψη διάφοροι παράμετροι (πάνω από 10) για την προσωποποίηση του περιεχομένου.

    Βάσει παλιότερης μελέτης της Ericsson, οι Έλληνες δαπανούν περί τα 18 λεπτά ημερησίως ψάχνοντας (στην τηλεόραση, στον υπολογιστή, στο κινητό κ.λπ.) για το τηλεοπτικό περιεχόμενο που θα παρακολουθήσουν, ενώ ο χρόνος που χάνουν για την αναζήτηση video on demand φτάνει και τα 40 λεπτά ημερησίως. Πιθανότατα οι χρόνοι αυτοί να έχουν σήμερα αυξηθεί.

    Η νέα COSMOTE TV παρέχει τη δυνατότητα για ταυτόχρονη θέαση περιεχομένου σε έως δύο συσκευές. Είναι προσβάσιμη μέσα από Wi-Fi Android TV Box (με εύκολη εγκατάσταση χωρίς κεραία και καλώδια) και μέσα από app για φορητές συσκευές (tablets, smartphones) και browser για PCs/laptops. Διατίθεται και ως εφαρμογή για Samsung Smart TVs, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν κι άλλες τηλεοράσεις, όπως LG, Sony, κ.ά.

    Παρέχεται επίσης η δυνατότητα για download περιεχομένου σε φορητές συσκευές, ώστε ο χρήστης να μπορεί να παρακολουθήσει το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει όπου και αν είναι, ακόμη και offline. H δυνατότητα αυτή είναι διαθέσιμη – ανάλογα με το πακέτο συνδρομής – για πάνω από 4.000 τίτλους ταινιών, σειρών και εκπομπών μέσα από το δωρεάν on demand περιεχόμενο ή την υπηρεσία ενοικίασης ταινιών, Movies Club.

    Οι επιλογές των καταναλωτών στην COSMOTE TV

    Όποιος ενδιαφέρεται να αποκτήσει τη νέα COSMOTE TV (χωρίς να έχει μέχρι τώρα καμιά υπηρεσία της τηλεοπτικής πλατφόρμας) μπορεί να το κάνει α) μέσα από προγράμματα COSMOTE Double Play με TV β) μέσα από τα διαθέσιμα πακέτα συμβολαίου COSMOTE TV (Entry Pack, Full Pack, Sports Pack, Cinema Pack) και γ) χωρίς καμία δέσμευση με τα ευέλικτα Mini Packs (πχ Cinema, Sports, Documentaries κ.ά.) που διατίθενται μεμονωμένα ή συνδυαστικά, με πληρωμή ανά μήνα.

    Για πιο παραδοσιακούς χρήστες, παραμένει η επιλογή της υπηρεσίας μέσω δορυφόρου (με κεραία και αποκωδικοποιητή).

    Οι υφιστάμενοι συνδρομητές της COSMOTE TV εντός των επομένων μηνών θα μπορούν να μεταβούν στο νέο περιβάλλον θέασης της streaming υπηρεσίας, μέσα από τις φορητές τους συσκευές (smartphones, tablets) αλλά και τις smart τηλεοράσεις (πχ Samsung) που υποστηρίζουν την εφαρμογή της COSMOTE TV. Η εφαρμογή του COSMOTE TV GO, που αυτή τη στιγμή τους δίνει πρόσβαση στο περιεχόμενο της τηλεοπτικής πλατφόρμας μέσω φορητών συσκευών, θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί αυτόματα από τη νέα εφαρμογή. Αυτό θα συμβεί εντός του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.

    Επίσης, όσοι συνδρομητές βγαίνουν εκτός δέσμευσης, θα μπορούν – εφόσον το επιλέξουν – να ζητήσουν την αντικατάσταση της COSMOTE TV μέσω δορυφόρου ή μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης με την νέα streaming υπηρεσία παίρνοντας νέο WiFi Android TV Box, δωρεάν.

    Η πλατφόρμα βασίζεται στην Android TV λύση της εταιρείας Comcast με την οποία συνεργάζεται ο όμιλος της Deutsche Telekom, ενώ το user interface έχει σχεδιαστεί εσωτερικά από τους ανθρώπους της Cosmote. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που εφαρμόζεται η συγκεκριμένη λύση.

    Παγκοσμίως οι επιλογές στην streaming αγορά έχουν πολλαπλασιαστεί με την έλευση του Apple TV και του Disney Plus, μετά τους Netflix, Hulu και HBO. Η τάση  που διαμορφώνεται στις συνδρομητικές πλατφόρμες είναι, γύρω από τα αθλητικά προγράμματα σε μεγάλο βαθμό, να δημιουργούν δικό τους περιεχόμενο, το οποίο συνδυάζουν με προγράμματα τρίτων. Κάποιοι επαφίενται αποκλειστικά σε περιεχόμενο τρίτων, λειτουργώντας ως aggregators. Η TVτου ΟΤΕ είναι και παραγωγός περιεχομένου.

    Η νέα υπηρεσία της COSMOTE TV είναι συνυφασμένη με τη σύγχρονη τάση για τη θέαση περιεχομένου με τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει τη στιγμή που το επιθυμούν και βεβαίως δεν θα μπορούσε να «παίξει» χωρίς να έχει επιτευχθεί αύξηση της ταχύτητας σύνδεσης στο Διαδίκτυο μέσω των δικτύων νέας γενιάς.

    Η ομάδα που ασχολείται με τη θεματολογία των προγραμμάτων στην τηλεόραση του ΟΤΕ στοχεύει στη γενιά των digital natives, δηλαδή των νέων γύρω στα 25 έτη, που είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το digital περιβάλλον. Ωστόσο, ακόμα και οι μεγαλύτερες ηλικίες οι οποίες σε ολοένα και περισσότερο εξοικειώνονται στη λογική του μενού ενός smartophone ή ενός υπολογιστή, δεν θα δυσκολευτούν να το μάθουν, να το συνηθίσουν και να το διαχειριστούν.

    Ακόμη, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, μέσω της streaming υπηρεσίας, παρέχεται 4K περιεχόμενο, μέσα από το κανάλι COSMOTE SPORT 4K.

    Για την πρόσβαση στο περιεχόμενο οι συνδρομητές, μπορούν να δημιουργήσουν έως πέντε ξεχωριστά προφίλ. Με τη δημιουργία παιδικού προφίλ ανοίγει ένα πιο φιλικό και απλοποιημένο μενού, που διαθέτει υπηρεσία γονικού ελέγχου, ώστε ο γονέας/κηδεμόνας να μπορεί να θέσει περιορισμούς ως προς τη θέαση του περιεχομένου.



    ΣΧΟΛΙΑ