Business

Pokemon Go: Η αρχή του νέου mobile gaming

  • Αθηνά Λαρδή


Από την προηγούμενη εβδομάδα, είναι σχεδόν απίθανο να μην έχει ακούσει κάποιος για το Pokemon Go. Το παιχνίδι επιτρέπει στους χρήστες να ξαναζήσουν το παιδικό (ή ενήλικο) όνειρό τους, να γίνουν Pokemon αφέντες. Είναι, επίσης, εξίσου αδύνατο να μην έχει μάθει κάποιος πόσο επηρέασε την αξία της Nintendo η νέα αυτή τρέλα. H κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει διπλασιαστεί από τότε που το παιχνίδι κυκλοφόρησε, σκαρφαλώνοντας στα $36 δισεκατομμύρια, μέσα σε μια βδομάδα. Η επιτυχία του Pokemon Go επιβεβαιώνει την επιτυχία των mobile παιχνιδιών.

Tο Pokemon Go είναι ένα συγκεκριμένο είδος περιεχομένου για κινητά τηλέφωνα, που αναφέρεται ως freemium game. Οι χρήστες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή δωρεάν, αλλά έχουν την επιλογή να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο για περιεχόμενο και επιπλέον χαρακτηριστικά, μόλις συνδεθούν με την εφαρμογή (εξ ου και το όνομα freemium).

Αυτή η επιλογή με το περιεχόμενο μπορεί να προκαλέσει σύγχυση σε πολλούς επενδυτές. Γιατί να δώσει δωρεάν περιεχόμενο;

Η αλήθεια είναι ότι η αγορά αυτή έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχής. Έρευνα από το emarketer.com αποκάλυψε πως το 2015, οι αγορές εφαρμογών που αρχικά είναι δωρεάν αλλά μετά χρειάζονται πληρωμή (in-app) στα κινητά τηλέφωνα, προβλεπόταν πως θα ξεπερνούσαν το $1.82 δισεκατομμύριο. Μόνο το κατέβασμα παιχνιδιών θα ξεπερνούσε το $1.22 δισεκατομμύριο σε έσοδα.

Το 2016 αναμένεται μια αύξηση των in-app αγορών κατά 9,4%, φανερώνοντας τη ροπή της αγοράς προς αυτές τις εφαρμογές. Στην πραγματικότητα, δεν είναι μια τόσο ασύλληπτη ιδέα: Μια εταιρεία προσφέρει στο χρήστη ένα πολύ ωραίο παιχνίδι, ο χρήστης κολλάει και ξαφνικά είναι πρόθυμος να δώσει αρκετά χρήματα ώστε να συνεχίζει να παίζει. 

Ακριβώς έτσι λειτουργεί και το Pokemon Go. Οι παίκτες μπορούν θεωρητικά να περιπλανηθούν από το μαγικό πρόγραμμα GPS, που έχει λίγο το ρόλο του «Μεγάλου Αδελφού», πιάνοντας pokemon δωρεάν. Τι γίνεται, όμως, όταν οι χρήστες ξεμένουν από pokeballs, αντικείμενα που χρησιμοποιούνται για να πιάσουν τα pokemon; Τι θα γίνει αν θελήσουν να αναβαθμίσουν την τσάντα τους, να αυξήσουν τον αποθηκευτικό τους χώρο; Πάντα έχουν την επιλογή να δώσουν χρήματα στην εφαρμογή, προκειμένου να αποκτήσουν αυτό που επιθυμούν.

Μπορεί να ακουστεί περίεργο, αλλά πολλοί άνθρωποι το κάνουν και σε απίστευτους ρυθμούς. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, περίπου $1.6 εκατομμύριο μπαίνει καθημερινά στο ταμείο της Nintendo.

pokemon go

Το Pokemon Go είναι ένα από τα πολλά freemium παιχνίδια, που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία. Ένα εξίσου δημοφιλές παιχνίδι, το Candy Crush, αποδείχθηκε χρυσωρυχείο για την εταιρεία King Digital, που το κυκλοφόρησε, με κέρδη $229.5 εκατομμύρια μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2015. Τώρα η King Digital έχει εξαγοραστεί από την Activision Blizzard. Παιχνίδια τέτοιου είδους, με ίδια και περισσότερα κέρδη είναι και το Game of War και το Angry Birds 2, η συνέχεια του πολύ πετυχημένου Angry Birds.

Όσο περισσότερα παιχνίδια, τόσο το καλύτερο.

Το μυστικό της μεγάλης επιτυχίας του Pokemon Go βρίσκεται αφενός στο γεγονός ότι είναι μια freemium εφαρμογή και αφετέρου στην εταιρεία που το κυκλοφόρησε. Σε αντίθεση με το Angry Birds και Candy Crush, που χρειάζονται χρόνο για την κατασκευή ενός πιστού κοινού του, το Pokemon Go έχει έτοιμο έδαφος, αφού η Nintendo και τα Pokemon είναι γνωστά σε όλα τα νοικοκυριά παγκοσμίως. Κάπως έτσι, η εταιρεία έχει 7.500.000 πελάτες μόνο στις ΗΠΑ.

Αυτή η νίκη για τη Nintendo δείχνει τις δυνατότητες, που υπάρχουν και για άλλες δημοφιλείς κονσόλες και PC μάρκες, να εισέλθουν στην αγορά με τέτοιες εφαρμογές και δεν φαίνεται να είμαστε πάρα πολύ μακριά από το να συμβεί κάτι τέτοιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

http://www.mononews.gr/h-mania-ta-pokemon-pernai-pleon-se-allo-epipedo-tora-ke-se-gimnes-selfie/61899

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

http://www.mononews.gr/pos-pokemon-go-katafere-na-mas-sikosi-apo-tous-kanapedes/61222