• Business

    Varko Bay: Ποιοι είναι οι Ολλανδοί πίσω από την επένδυση 180 εκατ. στη Βόνιτσα


    Από το 2016 είχαν εντοπίσει το Βαρκό Αιτωλοακαρνανίας οι Ολλανδοί επενδυτές της RND Investments, που ολοκληρώνουν το 2026 το πεντάστερο Varko Bay, που θα λειτουργήσει υπό τη διαχείριση της Accor.

    Το πρώτο Banyan Tree στην Ελλάδα είναι και το πρώτο στην Ευρώπη, ενώ ο όμιλος της Banyan Tree (εδρεύει στη Σιγκαπούρη και είναι στρατηγικός συνεργάτης της γαλλικής Accor) έχει κάνει το ντεμπούτο του στην Ελλάδα με το Angsana στην Κέρκυρα. H επένδυση με ξενοδοχείο και παραθεριστικές κατοικίες έχει ύψος 182 εκατομμυρίων ευρώ και θα υλοποιηθεί σε έκταση 181.300 τ.μ. η οποία προκύπτει από τη συνένωση 12 οικοπέδων. Όπως είπε στη χθεσινή παρουσίαση της επένδυσης ο Leon van der Heiden, επικεφαλής της RND Investments Greece, η αγορά πέντε οικοπέδων από 14 ιδιοκτήτες ξεκίνησε από τη χερσόνησο του Βαρκό το 2020. Το έργο εκτιμάται επίσης ότι θα δημιουργήσει σε χρονικό ορίζοντα δέκα ετών όφελος για το ελληνικό Δημόσιο που αποτιμάται σε αξία σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.

    Το έργο υλοποιείται από την εταιρεία ειδικού σκοπού που εδρεύει στην Ελλάδα, ωστόσο πίσω από την επένδυση βρίσκεται ο όμιλος RND Investments. Ο όμιλος εδρεύει στο Βέλγιο και έχει ασχοληθεί με επενδύσεις στο real estate και συγκεκριμένα, στον κλάδο των φοιτητικών εστιών έως το 2015, ενώ το θέρετρο στο Άκτιο αποτελεί ένα από τα πρώτα εγχειρήματα των επενδυτών στον τουρισμό. Όπως διευκρίνισε ο Leon van der Heiden, «παρόλο που δεν είμαστε ξενοδόχοι, ο στόχος δεν είναι να πουλήσουμε το project όταν ολοκληρωθεί. Ελπίζω να είμαστε μέρος αυτής της επένδυσης για μεγάλο διάστημα». Όπως σημείωσε ο ίδιος, το project θα χρηματοδοτηθεί από δανεισμό και ίδια κεφάλαια.

    Κατοικίες προς πώληση & πρόγραμμα προαιρετικής μίσθωσης

    Προς πώληση, πάντως, θα διατεθούν οι 45 βίλες που θα κατασκευαστούν και οι οποίες θα μπορούν να εκμισθωθούν από τους ιδιοκτήτες του στο ξενοδοχείο. Ο επικεφαλής της επένδυσης απέφυγε να απαντήσει για τις τιμές διάθεσης των παραθεριστικών κατοικιών και αρκέστηκε να σχολιάσει πως θα «τιμολογηθούν ως πολυτελή προϊόντα».

    Τα έργα υποδομής για το θέρετρο ξεκινούν εντός του 2023. Θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας κατά τη διετή κατασκευαστική περίοδο και θα απασχολούνται περισσότερα από 250 άτομα κατά την λειτουργία του θέρετρου. Προβλέπεται μέγιστος επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης 0,15 και μέγιστη κάλυψη 20%. Το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων του Varko Bay εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2020, με το έργο να έχει ενταχθεί στο καθεστώς στρατηγικών επενδύσεων.

    Στόχος είναι το πρώτο Banyan Tree στην Ελλάδα να προσελκύσει κοινό από την Ολλανδία, τη Γερμανία, τη Βρετανία και το Ισραήλ, ενώ την πρόσβαση στο σημείο φέρεται να διευκολύνει το αεροδρόμιο του Ακτίου, που εξυπηρετεί 38 διεθνείς πτήσεις και απέχει από το υπό ανάπτυξη κατάλυμα περί τα 25 λεπτά. Ως πλεονέκτημα του θερέτρου, που φιλοδοξείται να καταστήσει την Αιτωλοακαρνανία δημοφιλή τουριστικό προορισμό, ο Leon van der Heiden ανέφερε την περιοχή. «Για την πρόσβαση στο σημείο δεν απαιτείται η μετακίνηση με πλοίο, κάτι που εξυπηρετεί και την κατασκευή των κτιρίων.

    Ωστόσο, το τοπίο προσφέρει την εμπειρία του παραθερισμού σε νησί, χωρίς να είναι κάποιος στη νησιωτική Ελλάδα». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επενδυτών, οι τουριστικές ροές θα είναι αυξημένος αριθμός που είναι αυξημένος σε ποσοστό 19%, συγκριτικά με την περίοδο πριν την εκδήλωση της πανδημίας. Το παρών στη συνέντευξη έδωσε ο δήμαρχος Ακτίου Βόνιτσας Γιώργος Αποστολάκης, που τόνισε από την πλευρά του ότι το έργο αυτό υπηρετεί και το στόχο μετασχηματισμού του μοντέλου τουρισμού της χώρας, καθώς και η Ρία Βογιατζή, επικεφαλής του γραφείου Elastic Architects, που υπογράφει το έργο.

    Το έργο θα αδειοδοτηθεί ως το πρώτο LEED campus resort στην Ευρώπη. Εκτός από το ξενοδοχείο 116 κλειδιών και τις 45 επώνυμες κατοικίες, το Banyan Tree θα διαθέτει χώρο ευεξίας, κέντρο θαλάσσιων σπορ, beach club, μπαρ, τρεις χώρους εστίασης συμπεριλαμβανομένου signature εστιατορίου και τουριστική μαρίνα με δυνατότητα ελλιμενισμού γιοτ έως 40 μέτρων.

    Διαβάστε επίσης

    ΤΑΙΠΕΔ: «Ναυμαχία» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Grimaldi για τον λιμένα Ηρακλείου

    «Φορολογικοί κίνδυνοι» για τις επιχειρήσεις – Πώς θα αντιμετωπιστούν



    ΣΧΟΛΙΑ