• Business

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές πουλάνε τα παλιά τους τάνκερ


    Η αγορά των διαλύσεων τάνκερ αργού πήρε και πάλι τα πάνω της μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά, και τρεις Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν τις τελευταίες μέρες τα παλιά τάνκερ τους για scrap.

    Ειδικότερα, η Aeolos Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Φίλιππου Εμπειρίκου, φέρεται σύμφωνα με το TradeWinds να πούλησε δύο πλοία VLCC, το Poros (χωρητικότητας 281.000 dwt, κατασκευής 2000) και το Kos (χωρητικότητας 305.000 dwt, κατασκευής 2001) “ως έχουν”, έναντι 440 δολαρίων ανά ldt στην Khor Fakkan, που μεταφράζεται σε 18,2 εκατ. δολάρια για το Poros και 19 εκατ. δολάρια για το Kos.

    Ο Φίλιππος Εμπειρίκος αγόρασε το Poros το 2011 έναντι 36 εκατ. δολαρίων, ενώ το Kos ανήκε στην εταιρεία του από κατασκευής του.

    Μετά την κίνηση αυτή, η Aeolos Management διαθέτει πλέον στόλο αποτελούμενο από επτά VLCCs με μέση ηλικία 15 ετών. Τα τελευταία πέντε χρόνια δεν είχε προχωρήσει σε αγορά πλοίου, μέχρι που τον περασμένο Δεκέμβριο συμφώνησε με τα ναυπηγεία DSME για την κατασκευή ενός νεότευκτου πλοίου χωρητικότητας 318.000 dwt, το οποίο θα παραδοθεί το 2020 και αναμένεται να κοστίσει συνολικά περί τα 84 εκατ. δολάρια.

    Μία άλλη ελληνική εταιρεία, η Cavo d’ Oro Navigation, επίσης πουλά προς διάλυση το τελευταίο τάνκερ της, το Mistral (χωρητικότητας 306.000 dwt, κατασκευής 2000), με πηγές να φέρνουν την τιμή εξαγοράς στα ίδια επίπεδα με τα δύο πλοία της Aeolos, στα 440 δολάρια ανά ldt, ήτοι συνολικά 20,25 εκατομμύρια δολάρια. Σημειώνεται ότι το πλοίο ήταν ναυλωμένο από την ExxonMobil έως τον περασμένο Οκτώβριο, έναντι 40.000 δολαρίων ημερησίως.

    Στον τομέα των suezmaxes, η Avin International της οικογένειας Βαρδινογιάννη προχώρησε στην πώληση του Kriti Breeze (χωρητικότητας 134.000 dwt, κατασκευής 1996) “ως έχει” στην Khor Fakkan έναντι 430 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 9,3 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία είχε αγοράσει το πλοίο τον Νοέμβριο του 2014 από την Syncro Shipping έναντι 13,6 εκατ, δολαρίων.

    Σημειώνεται ότι πέρυσι η Avin πούλησε τέσσερα τάνκερ κατασκευασμένα τη δεκαετία του 1990 προς διάλυση: δύο τάνκερ MR, ένα aframax και ένα suezmax.

    Μεϊμέτης

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Β. Βαλέντης: Πέτυχε την αναχρηματοδότηση των δανείων της Pyxis Tankers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε Έλληνα εφοπλιστή το ποσοστό που κατείχε η HSH Nordbank στην FSL Trust

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ναυμαχία στο Αιγαίο: Ηλιόπουλος και Δεπάστας εναντίον Golden Star Ferries



    ΣΧΟΛΙΑ