• Business

    Πέθανε ο ιδιοκτήτης της ΕΨΑ, Νίκος Τσαούτος

    • NewsRoom
    Νίκος Τσαούτος, ιδιοκτήτης της ΕΨΑ

    Νίκος Τσαούτος, ιδιοκτήτης της ΕΨΑ


    Πέθανε σε ηλικία 94 ετών, ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες της Μαγνησίας, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ΕΨΑ, Νίκος Τσαούτος. Υπήρξε ταυτόχρονα ένας από τους βασικούς στυλοβάτες του Ε.Ο.Σ. Βόλου με τεράστια προσφορά σε όλους τους τομείς.

    Ο Νίκος Τσαούτος, γνωστός επιχειρηματίας στον τομέα των αναψυκτικών, υπηρέτησε για πολλά χρόνια ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (ΣΒΘΣΕ), συνεισφέροντας σημαντικά στην τοπική κοινότητα.

    Τα τελευταία χρόνια, ο κ. Τσαούτος είχε αποσυρθεί από την ενεργό διοίκηση της εταιρείας, αφήνοντας τη διαχείριση στα χέρια των παιδιών του, των κ. Πένη και Μιχάλη Τσαούτου.

    Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, στις 4 το απόγευμα, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου.

    Η ΕΨΑ

    Η ιστορία της ΕΨΑ, ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της, είναι λίγο πολύ συνυφασμένη με την περιοχή του Πηλίου αφού με την δημιουργία του εργοστασίου, το χωριό Αγριά, συνδέεται με το δίκτυο του ηλεκτρικού ρεύματος και ο Ελευθέριος Βενιζέλος καταφθάνει εκεί προκειμένου να το εγκαινιάσει.

    Η ηλεκτροδότηση της περιοχής οφείλεται στην ΕΨΑ και για εκείνη την εποχή σήμανε μια μεγάλη αλλαγή για τους κατοίκους του. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πρωτύτερα στην περιοχή υπήρχε πλεόνασμα λεμονιών καθώς και τα λεγόμενα “λεμονατζίδικα”. Τότε οι πλανόδιοι μικροπωλητές διακινούσαν την παραδοσιακή λεμονάδα με ένα τρόπο “χειροποίητο”.

    Οι αδελφοί Κοσμαδόπουλοι που ίδρυσαν την Εταιρεία Ψυγείων Αγριάς(ΕΨΑ) αντιλήφθηκαν γρήγορα την ευκαιρία και έθεσαν ως στόχο τη δημιουργία παραγωγής αναψυκτικών. Η πραγματική αλλαγή στην παραγωγή της λεμονάδας όμως συντελείται με τον Γερμανό χημικό μηχανικό ονόματι Όττο που ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα της παραγωγής και τη διαδικασία εμφιάλωσης με την τεχνογνωσία που μετέφερε.

    Όλα προηγουμένως γινόντουσαν με το χέρι ενώ σιγά σιγά διάφορες διαδικασίες μετατοπίστηκαν στα νέα δεδομένα της βιομηχανίας όπου ο άνθρωπος έχει όλο και πιο απομακρυσμένο ρόλο σε μια όλο και πληρέστερα αυτοματοποιημένη παραγωγή.

    Είναι ενδεικτικό στα μέσα της δεκαετίας του 30’ τα πρώτα μπουκάλια είχαν ενσωματωμένη μπίλια, με την οποία στην ουσία σφράγιζε το μπουκάλι.

    Σήμερα τα μπουκάλια αυτά της παλιάς τεχνολογίας είναι δυσεύρετα καθώς τα παιδιά, τα έσπαζαν, για να πάρουν τις μπίλιες προκειμένου να παίξουν τα λεγόμενα «γκαζάκια», ονομασία που έβγαινε από το γκαζάτο(ανθρακικό) του μπουκαλιού.

    Το πώμα που τελικά επικράτησε εδώ και 70 περίπου χρόνια είναι το γνωστό πώμα crown που επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση του γυάλινου μπουκαλιού.

    Το σχέδιο του χαρακτηριστικού γυάλινου μπουκαλιού που έμελλε να γίνει σήμα κατατεθέν της εταιρείας, δημιουργήθηκε από τον κύριο Αλεξανδρίδη, έναν υπάλληλο της Εθνικής Τράπεζας στην ιδιοκτησία της οποίας είχε περιέλθει για ένα χρονικό διάστημα η εταιρεία. Ώσπου βέβαια ο Νίκος που κατείχε εταιρεία αναψυκτικών με την επωνυμία «Αγριά», να την εξαγοράσει.

    Έτσι ξεκινά και η σταδιακή ανάπτυξη της εταιρείας. Το ‘70 καλύπτει όλη τη Μαγνησία με φορτηγάκια και σιγά σιγά προκύπτει μεγαλύτερη ζήτηση.

    Το εργοστάσιο λειτουργεί σταδιακά για περισσότερες ώρες και γίνονται αλλαγές στον εξοπλισμό προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη παραγωγή. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 από γραμμή παραγωγής με δυναμική 6.000 μπουκάλια την ώρα φτάνει στα 20.000.

    Παράλληλα έχουν ήδη δημιουργηθεί διάφορα προϊόντα όπως πορτοκαλάδα, σόδα, γκαζόζα, βυσσινάδα, τόνικ, ποικιλία η οποία διανθίζεται σταθερά μέχρι και σήμερα.

    Τη δεκαετία του ‘90 η ΕΨΑ φτάνει και στην Αθήνα ενώ οι πολυεθνικές εταιρείες και άλλα ισχυρά προϊόντα αναψυκτικών είχαν ήδη κυριαρχήσει στην αγορά.

    Σήμερα τα προϊόντα της ΕΨΑ βρίσκονται πια, σχεδόν σε όλα τα σημεία της Ελλάδας.

    Διαβάστε επίσης:

    Ο Τάκης Πέρκιζας νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΨΑ

    ΕΨΑ: Η οικογένεια Σεπετά καλωσορίζει την είσοδο του Νίκου Καραμούζη

    ΕΨΑ: Η «κρυφή ελπίδα» για τον τουρισμό και η «ευχάριστη έκπληξη» από τις εξαγωγές



    ΣΧΟΛΙΑ