• Business

    Parmigiani Fleurier: O νέος παίκτης στην haute ωρολογοποιία- Το αγαπημένο ρολόι του Βασιλιά Καρόλου και οι λίστες αναμονής

    Parmigiani Fleurier


    Η Parmigiani Fleurier μέχρι το 2021 αποτελούσε ένα ελβετικό brand, υψηλών προδιαγραφών που είχε κερδίσει τον σεβασμό μεταξύ μιας  μικρής ομάδας συλλεκτών. Μέσα σε δύο χρόνια έχει τριπλασιάσει τις πωλήσεις της με τους μανιώδεις συλλέκτες να περιμένουν σε λίστες αναμονής ακόμα και ένα χρόνο για να φορέσουν στον καρπό τους ένα από τα πολυπόθητα κομμάτια.

    Αγορές και αναλυτές βλέπουν στο πρόσωπο του Guido Terreni, ενός Ιταλού βετεράνου της ωρολογοποιίας, που πριν αναλάβει το ελβετικό brand, εργαζόταν στον κορυφαίο οίκο πολυτελείας LVMH, ως πρόεδρος του τμήματος ωρολογοποιίας της Bulgari, τον λόγο για την επιτυχία της Parmigiani Fleurier, η οποία πλέον μπορεί να υπερηφανεύεται ότι ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις κορυφαία brands όπως Girard-Perregaux, Audemars Piguet και Patek Philippe.

    Η κορυφαία σειρά Tonda PF

    Το μυστικό της επιτυχίας; Ο Τerreni ξεκίνησε να χτίζει την ανοδική πορεία του brand επιλέγοντας να επικεντρωθεί στη σειρά της εταιρείας Tonda PF. Επανασχεδίασε τα μοντέλα και προχώρησε σε ένα δυναμικό λανσάρισμά της σειράς, με τις τιμές των υψηλών προδιαγραφών ρολογιών να κυμαίνονται από 24.500 δολάρια έως και 182.000 δολάρια. Η ποικιλία της σειράς ικανοποιεί από τους πιο λιτούς πελάτες που αναζητούν ένα αθλητικό ρολόι με ενσωματωμένο βραχιόλι μέχρι τους απαιτητικούς και λάτρεις και πολυτέλειας που αναζητούν ένα ρολόι με tourbillion και κάσα από πλατίνα.

    Η Parmigiani Fleurier μπορεί να μην είναι ένα τόσο διάσημο όνομα όσο η Rolex ή η Omega, πέτυχε όμως από την πρώτη στιγμή να ξεχωρίσει ως ένα καλά κρυμμένο μυστικό μεταξύ όσων αναζητούσαν τη διακριτικότητα και την διαχρονικότητα σε ένα ρολόι.

    Ιδρύθηκε το 1996 από τον Michel Parmigiani, έναν Ελβετό ωρολογοποιό, ο οποίος ξεκίνησε ως συντηρητής, κάνοντας εργασίες για το Μουσείο Patek Philippe, μέχρι που κάποιοι επενδυτές τον ενθάρρυναν να ξεκινήσει τη δική του επωνυμία.

    Το ρολόι που φοράει πάνω από 20 χρόνια ο Βασιλιάς Κάρολος

    Ένας από τους γνώστες αυτού του μυστικού ήταν και ο Βασιλιάς Κάρολος, που ήδη από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του brand, έγινε κάτοχος ενός κομψού και διακριτικού χρυσού Toric Chronograph. Σύμφωνα με την επικρατέστερη ιστορία, ο Βασιλιάς Κάρολος αγόρασε το ρολόι στα τέλη της δεκαετίας του ’90 με αρχές τις δεκαετίας του 2000.

    To ρολόι που αγόρασε ο Βασιλιάς Κάρολος

    Τότε που ο πρίγκιπας Χάρι και ο πρίγκιπας Ουίλιαμ περνούσαν μαζί με την οικογένειά τους τις χειμερινές διακοπές στο ελβετικό θέρετρο Klosters μαθαίνοντας σκι. Ο Κάρολος το εντόπισε σε ένα κατάστημα, γοητεύτηκε από το διακριτικό σχεδιασμό του και το αγόρασε. Έχει επιλέξει να το φοράει σε αρκετές δημόσιες εμφανίσεις του, με μία εξ’ αυτών να είναι ο γάμος του πρίγκιπα Χάρι με τη Μέγκαν Μαρκλ το 2018.

    Το μυστικό της επιτυχίας

    Αν και μετράει λίγα χρόνια σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο, με μεγάλους παίκτες να κυριαρχούν στον χώρο του luxury, το brand κέρδισε από την πρώτη στιγμή την προσοχή όσων λατρεύουν τα πολυτελή ρολόγια, χωρίς όμως να αποκτήσει τη φήμη των ανταγωνιστών του.

    Ο Terreni, όμως, πέτυχε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να εκτοξεύσει σε τέτοιο βαθμό το ενδιαφέρον για τη σειρά Tonda PF, που ανάγκασε την εταιρεία να διπλασιάσει την παραγωγή της, ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

    Αν και αποφεύγει να μιλάει για τον συνολικό αριθμό ρολογιών που παράγει η εταιρεία κάθε χρόνο, σύμφωνα με το Bloomberg, υπολογίζεται στα 3.000 κομμάτια με τις σειρές Tonda PF και Tonda GT να αντιπροσωπεύουν το 98% των πωλήσεων.

    «Έχω την ελευθερία να κάνω ότι θέλω, γιατί βρίσκομαι σε ένα καθεστώς ανεξαρτησίας που μου επιτρέπει να παίρνω αποφάσεις για αλλαγές σε μικρό χρονικό διάστημα», ανέφερε o Terreni, αποδίδοντας την επιτυχία του στο μοντέλο διοίκησης που είχε στην εταιρεία.

    Η Parmigiani Fleurier ανήκει στο ίδρυμα της οικογένειας Sandoz, η οποία ίδρυσε την εταιρεία που εξελίχθηκε στη φαρμακοβιομηχανία Novartis SA.

    O Terreni έχει κι άλλα σχέδια για το ελβετικό brand και την επέκταση του σε αγορές όπως η Ασία. Σε συνέντευξή του, ο βετεράνος του luxury είχε δηλώσει: «Η πολυτέλεια πρέπει να είναι συνεχής εξέλιξη προς την τελειότητα».

    Διαβάστε επίσης:

    Rolex: Αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων Daytona μετά την κυκλοφορία του νέου μοντέλου



    ΣΧΟΛΙΑ