• Business

    «Παράθυρο» για να δημοσιεύει νούμερα η Lidl

    Lidl

    Lidl


    «Παράθυρο» για τη δημοσιοποίηση στοιχείων σχετικά τις πωλήσεις της ανοίγει η Lidl.

    Η γερμανικών συμφερόντων αλυσίδα σούπερ μάρκετ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) προκειμένου να ενταχθεί ως μέλος του.

    Η ένταξη στους κόλπους του ΙΕΛΚΑ, μέλη του οποίου αποτελούν οι μεγαλύτερες αλυσίδες λιανεμπορίου τροφίμων είναι ένα σημαντικό βήμα «εξωστρέφειας» για την Lidl για την οποία δεν είναι γνωστά στοιχεία για τις οικονομικές επιδόσεις της με δεδομένο ότι έχει τη νομική μορφή της ομόρρυθμης εταιρείας και δεν υποχρεούται στη δημοσιοποίηση οικονομικών αποτελεσμάτων.

    Οι συζητήσεις έχουν γίνει, όπως επιβεβαιώνει στο mononews.gr ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, κ. Λευτέρης Κιοσσές, ωστόσο ακόμη δεν έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα.

    Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών αποτελεί έναν μη κερδοσκοπικό ερευνητικό οργανισμό με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και εκπόνηση μελετών για τα τρέχοντα και αναδυόμενα θέματα του λιανεμπορίου, καθώς και την παροχή αντικειμενικής πληροφόρησης για τα κύρια μεγέθη, τάσεις και ζητήματα του λιανεμπορίου.

    Η συμμετοχή της Lidl Hellas στο Ινστιτούτο σημαίνει ότι θα πρέπει να μοιράζεται κάποια βασικά οικονομικά στοιχεία κάτι εντελώς αντίθετο στη μέχρι τώρα φιλοσοφία της εταιρείας σε κεντρικό επίπεδο και όχι μόνο στην ελληνική αγορά.

    Το βήμα προς την εξωστρέφεια θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αν ενταχθεί και στις μετρήσεις των δύο μεγάλων εταιρειών ερευνών αγοράς, της IRI και της Nielsen IQ ακολουθώντας τις υπόλοιπες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων που παρέχουν μετρήσιμα στοιχεία για τις πωλήσεις τους.

    Η γερμανική εταιρεία discount, που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1995 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ με βάση τον τζίρο τους. Αποτελεί τον τρίτο ισχυρότερο παίκτη στην αγορά, με γνώστες του θέματος να υποστηρίζουν ότι έχει εκτοπίσει την ΑΒ Βασιλόπουλος από τη δεύτερη θέση και έχει έρθει πίσω από τον leader της αγοράς, τη Σκλαβενίτης.

    Σε κάθε περίπτωση, και με δεδομένο ότι στη σημερινή συγκυρία με τις πληθωριστικές πιέσεις να μειώνουν την κατανάλωση, η αποτύπωση της θέσης της Lidl Hellas στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου εκτιμάται ότι αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα ισχυροποιώντας ακόμη περισσότερο τη θέση της.

    Η στροφή των καταναλωτών στα private label- η συντριπτική πλειοψηφία προϊόντων στα ράφια της Lidl είναι ιδιωτικής ετικέτας -είναι εμφανής και καταγράφεται σε όλες τις μετρήσεις (στο δεκάμηνο 2022 έφτασε στο 16,1% με βάση τα στοιχεία της IRI). Και αποτελεί μια τάση που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί κυρίως λόγω της κρίσης. Την ίδια ώρα οι πωλήσεις των discount σούπερ μάρκετ κερδίζουν μερίδια αγοράς εν μέσω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Coresight Research σε έκθεσή της τον περασμένο μήνα η αύξηση των πωλήσεων στην αγορά των ΗΠΑ για τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ όπως τα Aldi, Lidl και Grocery Outlet πιθανότατα ξεπέρασε τη συνολική αύξηση των πωλήσεων το 2022 και τα discount σούπερ μάρκετ θα συνεχίσουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς και να πιέζουν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ και το 2023.

    Σε αυτό το περιβάλλον και με την αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου, τη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερες επιλογές, και τη μετατόπιση του ανταγωνισμού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας- το καλάθι του νοικοκυριού έχει συμβάλει τα μέγιστα σε αυτό- τα… αποκαλυπτήρια- έστω και μερικώς- των επιδόσεων της Lidl μπορεί να αποτελέσει πλεονέκτημα.

    Διαβάστε επίσης

    Lidl: Νέο υπερσύγχρονο κατάστημα στον Νέο Κόσμο



    ΣΧΟΛΙΑ