• Ναυτιλία

    Π. Παναγιωτίδης: Η Castor σχεδιάζει το Spotify της ναυτιλίας


    Την είσοδό της στην αμερικανική χρηματαγορά με έναν ασυνήθιστο τρόπο, τον οποίο είδαμε πρόσφατα να εφαρμόζει η Spotify, σχεδιάζει η εφοπλιστική οικογένεια Παναγιωτίδη.

    Τα σχέδια της Castor Maritime, της οποίας ηγείται ο γιος του Βίλυ Παναγιωτίδη, Πέτρος, αφορούν στην “άμεση ένταξη” της εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο, χωρίς την παραδοσιακή αρχική δημόσια προσφορά, και άρα χωρίς άντληση νέων κεφαλαίων από την έκδοση νέων μετοχών, την ώρα που άλλες ναυτιλιακές εταιρείες περιμένουν για μήνες ή και χρόνια για μία συμβατική δημόσια προσφορά, σε μία αγορά που είναι κλειστή για τις ναυτιλιακές.

    Άνθρωπος που έχει γνώση της υπόθεσης και τον οποίο επικαλείται το TradeWinds κάνει λόγο για το “Spotify της ναυτιλίας”. Ωστόσο, στην περίπτωση της Spotify μιλάμε για μία εταιρεία με κεφαλαιοποίηση άνω των 26 δισεκατομμυρίων δολαρίων, την ώρα που η Castor διαθέτει στον στόλο της σήμερα μόλις ένα πλοίο που απέκτησε έναντι 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για το Magic P (χωρητικότητας 76.500 dwt, κατασκευής 2004), το οποίο διαχειρίζεται η Pavimar, που ελέγχεται από την αδελφή του Πέτρου Παναγιωτίδη, Ισμήνη.

    Στόχος της εταιρείας είναι η εισαγωγή της στην αγορά OTC Markets Group (αν και τον περασμένο Νοέμβριο η Castor είχε εκφράσει φιλοδοξίες για ένταξη στον δείκτη Nasdaq). “Σχεδιάζουμε να αποκτήσουμε και άλλα πλοία, τα οποία σκοπεύουμε να απασχολήσουμε με ένα μείγμα χρονοναυλώσεων και ναυλώσεων στην αγορά spot, σύμφωνα με την ανάλυσή μας των συνθηκών στην αγορά, μεταβάλλοντας το μείγμα αυτών των ναυλώσεων για να εκμεταλλευθούμε τις σχετικά σταθερές ταμειακές ροές και τα υψηλά ποσοστά απασχόλησης που συνδέονται με τις χρονοναυλώσεις ή να επωφεληθούμε από ελκυστικές τιμές ναύλωσης spot στη διάρκεια περιόδων ισχυρών συνθηκών στην αγορά”, αναφέρεται σε επίσημο έγγραφο της εταιρείας.

    Στο πλαίσιο του σχεδίου της Castor, ουσιαστικά θα επιτραπεί η ανταλλαγή μετοχών της εταιρείας που έχουν εκδοθεί ιδιωτικά εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών με μετοχές της που θα διαπραγματεύονται στην OTC Markets Group.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει καταφέρει να προχωρήσει σε δημόσια προσφορά μετά την Gener8 Maritime τον Ιούνιο του 2015, καθώς οι εφοπλιστές που το επιδίωξαν έπεσαν πάνω στον “τοίχο” της απαίτησης για κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλοίο ελληνικής ναυτιλιακής βγαίνει στο σφυρί για χρέη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar



    ΣΧΟΛΙΑ