• Business

    Π. Χατζηιωάννου: Γιατί ο εφοπλιστής αγόρασε δύο πλοία από την εταιρεία του (Safe Bulkers)

    Πόλυς Χατζηιωάννου

    Πόλυς Χατζηιωάννου, εφοπλιστής Safe Bulkers


    Η ναυτιλιακή Safe Bulkers Inc., συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε συμφωνία να πουλήσει στον εφοπλιστή και μεγαλύτερό της μέτοχο δύο νεότευκτα πλοία ιαπωνικής κατασκευής στην τιμή των 48,2 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για δύο φορτηγά πλοία τύπου panamax και kamsarmax, τα οποία θα μεταβιβαστούν σε εταιρείες συμφερόντων του διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

    Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Safe Bulkers, τα δύο αυτά πλοία αναμένεται να παραδοθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2017.

    Η συμφωνία αυτή αξιολογήθηκε και εγκρίθηκε από την Ειδική Επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου της ναυτιλιακής, την οποία αποτελούσαν ανεξάρτητα μέλη του Δ.Σ. που λειτούργησαν υπό την καθοδήγηση ενός ανεξάρτητου συμβούλου. Η Ειδική Επιτροπή έλαβε τις αξιολογήσεις από ανεξάρτητους brokers για τα δύο νεότευκτα πλοία και προχώρησε στις διαπραγματεύσεις των όρων κάθε μιας συναλλαγής ξεχωριστά.

    Οι brokers εκτιμούν ότι το “Hull No. S835” (το φορτηγό πλοίο τύπου panamax) κοστολογείται στα 21,5 εκατ. δολάρια ενώ αντίστοιχα το “Hull No. 1551” (το φορτηγό πλοίο τύπου kamsarmax) κοστολογείται στα 24,5 εκατ. δολάρια, αγγίζοντας και τα δύο συνολικά το ποσό των 46 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία θα διαθέσει και για τα δύο αυτά πλοία το ποσό των 48,2 εκατ. δολαρίων.

    Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μια διαφορά της τάξεως των 2,2 εκατ. δολαρίων ανάμεσα στις εκτιμήσεις των brokers και του ποσού που τελικώς θα διαθέσει η εταιρεία για τα δύο πλοία, αυτή ουσιαστικά βγαίνει υπέρ της εταιρείας.

    safe bulkers
    Το φορτηγό πλοίο “Venus Heritage” τύπου post-panamax της Safe Bulkers

    Και αυτό επειδή, χάρη στη συμφωνία αυτή, η Safe Bulkers θα μπορέσει διατηρήσει την ρευστότητά της ως έχει και παράλληλα, να αποφύγει να εμφανίσει πρόσθετο χρέος. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ναυτιλιακή να καταγράψει στο τρίτο τρίμηνο του 2016 απώλειες της τάξεως των 16,6 εκατ. δολαρίων, ποσό το οποίο, ωστόσο, αποτελεί δόσεις που έχουν ήδη καταβληθεί για τα δύο νεότευκτα.

    Ο Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, ο πρόεδρος της Safe Bulkers, προχώρησε σε δηλώσεις για τη νέα συμφωνία:

    “Οι συναλλαγές αυτές έρχονται σε πλήρη διάταξη με τις προσπάθειές μας να διατηρήσουμε τη ρευστότητά μας μέσω διακανονισμών με τους δανειστές μας και να παρουσιάσουμε ένα καθαρό λειτουργικό προφίλ, ενώ μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε να κρατάμε χαμηλά τις κεφαλαιουχικές μας δαπάνες”.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, όπως μετέδιδε το mononews.gr στις 24 Σεπτεμβρίου του 2016, στη Safe Bulkers έλαβαν χώρα σημαντικές αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο. Πιο συγκεκριμένα, ο τραπεζίτης Χρήστος Μεγάλου ορίστηκε μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου με απόφαση των μετόχων στην Γενική Συνέλευση της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στο Μονακό στις 23 Σεπτεμβρίου. Τον τελευταίο χρόνο o κ. Μεγάλου δραστηριοποιείται στο Λονδίνο μέσω της εταιρείας του Tite Capital Limited London.

    Η Safe Bulkers είναι μια εταιρεία με διεθνή παρουσία και παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, όπως φορτία άνθρακα, σιτηρών και σιδηρομεταλλευμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο για λογαριασμό των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου. Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (δείκτης NYSE) και διαχειρίζεται έναν στόλο 36 πλοίων τύπου panamax, kamsarmax, post-panamax και capesize συνολικής χωρητικότητας 3.261.800-dwt.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/piter-georgiopoulos-giati-anavlithike-gia-defteri-fora-afxisi-kefaleou-tis-genco/79156



    ΣΧΟΛΙΑ