Στην άμεση απόλυση φύλακα ισόπεδης διάβασης λόγω παραβίασης καθήκοντος, προχώρησε εταιρεία που συνεργάζεται με τον ΟΣΕ.
Η εταιρεία απέλυσε τον φύλακα, ο οποίος είχε αναλάβει τη σχετική υπηρεσία στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, μετά από περιστατικό σοβαρής αμέλειας.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, κατά τη διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45904, ο φύλακας φέρεται ότι δεν κατέβασε εγκαίρως τις μπάρες ως όφειλε, παρά το γεγονός ότι εκείνη τη στιγμή υπήρχε όχημα ΙΧ πλησίον της διάβασης.
Στη συνέχεια, ο οδηγός ειδοποίησε τις αρχές και αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή η διαδικασία αντικατάστασης του φύλακα, ενώ ακολούθησε η απόλυσή του. Σύμφωνα με την διοίκηση του ΟΣΕ, πλέον, στο νέο πλαίσιο αυστηροποίησης των ποινών, τέτοιου είδους παραβάσεις καθήκοντος δεν θα μένουν χωρίς συνέπειες. Η αντίδραση του ΟΣΕ υπήρξε άμεση και εντός του πλαισίου μηδενικής ανοχής που έχει υιοθετηθεί για ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων.
Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τις απολύσεις στον σιδηρόδρομο
Σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος υποπέσει σε λάθος, ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας του λάθους, αρχικά θα απομακρύνεται από τη θέση του και θα περνά σε επανεκπαίδευση και σε περίπτωση που επαναλάβει για τρίτη φορά το ίδιο λάθος, θα κινδυνεύει μέχρι και με απόλυση. Αυτό αναφέρει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον σιδηρόδρομο, που έρχεται προς διαβούλευση μέσα στις επόμενες ημέρες.
Στον παρακάτω πίνακα διαφαίνεται τι θα ισχύει σε περίπτωση παράβασης του Γενικού Κανονισμού.

Ιδρύεται Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας
Το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας (ΕΚΕ) έρχεται να ανατρέψει όλα τα δεδομένα που γνωρίζαμε μέχρι στιγμής, παρέχοντας πλήρη εικόνα και έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου σε πραγματικό χρόνο στο σύνολο του 24ωρου, σε συνεργασία με τα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας. Σκοπός είναι η άμεση καταγραφή παραβίασης ή έκτακτης ανάγκης στοχεύοντας στη συνεχή επιτήρηση και την άμεση παρέμβαση.
Το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας θα στελεχωθεί από επόπτες του ΟΣΕ, εκπρόσωπο κάθε σιδηροδρομικής επιχείρησης, εκπροσώπους από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική. Να σημειωθεί δε, ότι θα έχει την εποπτεία των τοπικών τηλεδιοικήσεων, του συστήματος ακριβούς γεωποντισμού, των σταθμαρχείων, της τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, αλλά και του μητρώου σιδηροδρομικών δεδομένων. Θα είναι δηλαδή, ένας πύργος ελέγχου που θα έχει τη γενική εποπτεία της κατάστασης του δικτύου.
Το ΕΚΕ θα παρεμβαίνει αναλόγως του βαθμού επικινδυνότητας της παραβίασης. Έτσι, σε περίπτωση ακίνδυνης παραβίασης θα γίνεται ψηφιακή καταγραφή του συμβάντος, σε περίπτωση δυνητικού κινδύνου θα ενημερώνει τηλεδιοικήσεις και μηχανοδηγό και σε περίπτωση άμεσου κινδύνου θα δίνει εντολή για ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας.
Διαβάστε επίσης:
Συμφωνία Ελλάδας-Βουλγαρίας για τη χρήση υδάτων του ποταμού Άρδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Απεβίωσε σε ηλικία 97 ετών ο Πέτρος Μολυβιάτης – Η ήρεμη δύναμη της ελληνικής διπλωματίας
- Ανοδική ξέφρενη πορεία για τον χρυσό – Οι επενδυτές στρέφονται στο «σίγουρο» και οι αναλυτές προειδοποιούν
- Fed: Ο Πάουελ διατηρεί τα επιτόκια αμετάβλητα παρά τις συνεχείς πιέσεις Τραμπ
- Μετωπική σύγκρουση με το «βαθύ κράτος» – Η επιστολή Χατζηδάκη στην Κ.Ο. της ΝΔ και η ομάδα του που ερευνά καταγγελίες πολιτών
