Από προμηθευτής των καταστημάτων της αλυσίδας Σκλαβενίτη σε εξαγωγικό παίκτη στην ευρωπαϊκή αγορά έτοιμων γευμάτων φιλοδοξεί να εξελιχθεί ο Όμιλος Γλάρος.

Με τη σύσταση της εταιρείας “Αύρα ΜΑΕ” και την κατασκευή του μεγαλύτερου εργοστασίου παραγωγής έτοιμου φαγητού στην Ευρώπη, στη Μαγούλα Αττικής, ο όμιλος περνάει σε νέα εποχή. Η επένδυση, ύψους 100 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτούμενη κυρίως με ίδια κεφάλαια, προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2026, δημιουργώντας 300 νέες θέσεις εργασίας και δυνατότητα παραγωγής 250.000 μερίδων την ημέρα. Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία «όραμα η εξαγωγή γνήσιων ελληνικών παραδοσιακών φαγητών σε όλο τον κόσμο και έχει ήδη αρχίσει τις εργασίες για την ανέγερση του μεγαλύτερου εργοστασίου παραγωγής έτοιμων γευμάτων στην Ευρώπη».  στρατηγική που ενισχύθηκε πρόσφατα με την εξαγορά της Σπιτικής Κουζίνας.

1

Η στροφή αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία ο Όμιλος Γλάρος συνεχίζει να καταγράφει ισχυρές επιδόσεις, ενισχύοντας πωλήσεις και κερδοφορία μέσα από τα τρία σχήματα που τον απαρτίζουν – τη χαρτοβιομηχανία Γλάρος ΑΒΕΕ, τη Meat House ΜΑΕ και τη Baker Master ΑΒΕΕ.

Μέσα από τα τρία εταιρικά σχήματα, τη χαρτοβιομηχανία Γλάρος ΑΒΕΕ, τη Meat House ΜΑΕ και τη Baker Master ΑΒΕΕ, ο όμιλος πέτυχε στην περσινή χρήση πωλήσεις στα 141,15 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 9,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες, τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 33,18 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,8% σε σχέση με τα 30,77 εκατ. ευρώ του 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν σε 28,65 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9% έναντι 26,27 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Η μητρική εταιρεία Γλάρος ΑΒΕΕ διατήρησε σχεδόν αμετάβλητο τον κύκλο εργασιών της στα 71,94 εκατ. ευρώ, μείωσε όμως την καθαρή της κερδοφορία στα 12,58 εκατ. ευρώ από 14,39 εκατ. ευρώ το 2023, με το περιθώριο να υποχωρεί στο 17,5% από 20,2%.

Η Meat House ΜΑΕ σημείωσε σημαντική άνοδο πωλήσεων σε 41,03 εκατ. ευρώ (+26,1%), με τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 0,73 εκατ. ευρώ από 0,61 εκατ. ευρώ το 2023. Το περιθώριο καθαρής κερδοφορίας παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο, στο 1,8% από 1,9% ένα χρόνο πριν.

Αντίστοιχα, η Baker Master ΑΒΕΕ αύξησε τις πωλήσεις της σε 28,19 εκατ. ευρώ (+12,9%) και τα κέρδη της σε 0,97 εκατ. ευρώ από 0,85 εκατ. ευρώ, βελτιώνοντας το περιθώριο κερδοφορίας στο 3,5%.

Παρά την  κερδοφορία, η διοίκηση του Ομίλου Γλάρος, δεν προτείνει διανομή μερίσματος ενώ στην χρήση που έκλεισε καταβλήθηκαν 1,7 εκατ. ευρώ σε αμοιβές μελών του Δ.Σ., ποσό που προήλθε από κέρδη προηγούμενων ετών.

Η χαρτοποιία «ΓΛΑΡΟΣ ΑΒΕΕ»

Η χαρτοποιία “ΓΛΑΡΟΣ ΑΒΕΕ” ιδρύθηκε το 2004, από τον αείμνηστο Σπύρο Σκλαβενίτη, στα Οινόφυτα Βοιωτίας, όπου εξακολουθεί να λειτουργεί έως και σήμερα. Βασικό κίνητρο για την ίδρυσή της ήταν η ανάγκη να εξασφαλιστούν στην ελληνική αγορά χαρτικά υψηλής ποιότητας σε χαμηλή τιμή, καθώς η ιστορική ελληνική χαρτοποιία “Softex” είχε εξαγοραστεί από ξένα συμφέροντα και είχε μεταφέρει τη δραστηριότητά της στην Ιταλία, με σημαντικά αυξημένο κόστος παραγωγής. Δεδομένου ότι η Ελλάδα κινδύνευε να βρεθεί χωρίς εγχώρια μονάδα επεξεργασίας χαρτιού, η οικογένεια Σκλαβενίτη αποφάσισε να επενδύσει σε νέες εγκαταστάσεις και να προσφέρει εργασία σε απολυμένους Εργαζομένους της “Softex”.

Στα πρώτα βήματά της, η “ΓΛΑΡΟΣ ΑΒΕΕ” απασχολούσε 15 Εργαζομένους, στεγαζόταν σε εγκαταστάσεις 3.600 τ.μ., παρήγε ετησίως 454.000 κιβώτια χαρτικών προϊόντων (χαρτί κουζίνας, χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες, χαρτομάντιλα) και είχε πωλήσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ. Σήμερα, απασχολεί 81 Εργαζομένους, διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 13.000 τ.μ., παράγει 4.000.000 κιβώτια ετησίως και οι πωλήσεις αγγίζουν τα 71,5 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Σκλαβενίτης: Επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ τη διετία 2026-2027

Το δύο ατού του Ν. Λαβίδα για να γυρίσει σε κερδοφορία η ΑΒ Βασιλόπουλος

Τάκης Θεοδωρικάκος: Έρχονται νέοι έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ μετά τις βαριές «καμπάνες» σε Σκλαβενίτη – Lidl