• Business

    Ο κρυμμένος… θησαυρός του Αριστοτέλη Παντελιάδη

    • Άννα Διανά
    Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος Metro

    Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος Metro


    Σε μια αχαρτογράφητη ακόμη περιοχή, με εξαιρετικά ευοίωνες προοπτικές τα επόμενα χρόνια, μπαίνει δυναμικά ο Όμιλος METRO, του Αριστοτέλη Παντελιάδη, με την προσδοκία της αύξησης του τζίρου περίπου κατά 20%.

    Πρόκειται για την αγορά της μικρής λιανικής όπου ο όμιλος, διαβλέποντας τις ευκαιρίες και τις προοπτικές που υπάρχουν, μπαίνει με τη μέθοδο του franchising και με ένα τριετές, σε πρώτη φάση πλάνο, που προβλέπει 86 καταστήματα και 290 καταστήματα σε ορίζοντα 10ετίας.

    Με τα μικρά καταστήματα γειτονιάς, χωρίς  το ρίσκο του υψηλού κόστους που απαιτεί ένα ιδιόκτητο κατάστημα, η εταιρεία μπαίνει στο παιχνίδι των convenience stores διευρύνοντας την παρουσία των  My Market πανελλαδικά και παράλληλα αυξάνοντας τον τζίρο του ομίλου.

    Η αλυσίδα του Αριστοτέλη Παντελιάδη, μετά την πιλοτική και επιτυχημένη λειτουργία του πρώτου My market Speedy κατά τη διάρκεια του 2021, σχεδιάζει δυναμικό roll out από το φθινόπωρο.

    Τα καταστήματα γειτονιάς θα είναι από 120 έως 200 τ.μ., θα διαθέτουν περίπου από 3.000 έως 4.500 κωδικούς και θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο επτά ημέρες την εβδομάδα.

    Το κάθε κατάστημα υπολογίζεται ότι θα έχει ετήσιο τζίρο περίπου 750.000 ευρώ.

    Στην πλήρη ανάπτυξη των καταστημάτων στην πενταετία, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Παντελιάδης στο mononews.gr, το όφελος στον κύκλο εργασιών του ομίλου εκτιμάται ότι θα είναι 200 εκατ. ευρώ.

    O όμιλος στο πλαίσιο ανάπτυξης του concept θα στηρίξει τους υποψήφιους franchisees που αντιμετωπίζουν δυσκολία άντλησης χρηματοδότησης μέσω του τραπεζικού συστήματος, αναλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης επένδυσης για τα νέα καταστήματα. Έτσι, από τα σχεδόν 150.000 ευρώ που απαιτούνται για το άνοιγμα ενός My Market Speedy, η εταιρεία θα καλύπτει περίπου τα 90-100.000 ευρώ τα οποία θα αποπληρώνονται σταδιακά.

    Γιατί η μικρή λιανική είναι ελκυστική για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

    Η λεγόμενη μικρή λιανική μαζί με τα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης γεγονός που την ελκυστική στους επενδυτές, είτε πρόκειται για αλυσίδες σούπερ μάρκετ είτε πρόκειται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λεγόμενο quick commerce. Ο τζίρος της, με βάση τις πωλήσεις στις 25 βασικότερες κατηγορίες προϊόντων εκτιμάται, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, ότι ξεπερνά το 1 δις. ευρώ ενώ ο αριθμός των καταστημάτων μικρής λιανικής, συμπεριλαμβανομένων και των περιπτέρων, ξεπερνάει τις 25.000.

    Υπάρχει ένα θετικό momentum που δημιούργησε η πανδημία για τα καταστήματα τροφίμων ευκολίας στις γειτονιές αλλά και η τάση πανευρωπαϊκά, που καταγράφεται και στην ελληνική αγορά για αγορές είτε στα μεγάλα σούπερ μάρκετ είτε στα πολύ μικρά.

    Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των μικρών σημείων πώλησης, όπως η κοντινή απόσταση, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, ο περιορισμένος χρόνος αναμονής συγκριτικά με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, η δυνατότητα που παρέχουν πολλά μικρά σημεία για παράδοση κατ’ οίκον αλλά  και η ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων και τα οποία αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια των lockdown ενίσχυσαν τον κλάδο της μικρής λιανικής.

    Επιπλέον, η ακρίβεια που επιφέρει ισχυρό πλήγμα στα εισοδήματα των καταναλωτών μπορεί να λειτουργήσει ως πλεονέκτημα για τα convenience stores. Ελαχιστοποιούνται οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο, περιορίζεται δραματικά το καλάθι της νοικοκυράς και ο όγκος πωλήσεων από τα σούπερ μάρκετ και έτσι τα μικρά καταστήματα μπορούν να αποτελέσουν μια εναλλακτική για μικρές και στοχευμένες αγορές.

    Σχεδόν το 27% της μηνιαίας δαπάνης για είδη παντοπωλείου- τρόφιμα και άλλα είδη νοικοκυριού– οι καταναλωτές το δίνουν στη μικρή λιανική όπως προκύπτει από έρευνα της IRI. Πρόκειται για ένα σημαντικό μερίδιο που μπορεί να διευρυνθεί και να μεγαλώσει την «πίτα» για τα σούπερ μάρκετ.

    Και κυρίως χωρίς οικονομικό ρίσκο από την πλευρά τους καθώς επιλέγεται η μέθοδος της δικαιοχρησίας, καθώς η είσοδος με ιδιόκτητα καταστήματα απαιτεί αυξημένα κόστη και καθιστά ανέφικτη την κερδοφορία.

    Διαβάστε επίσης:

    Aριστοτέλης Παντελιάδης (Metro): Οι ανατιμήσεις είναι αναπόφευκτες-Μηδενικό αποτύπωμα το 2027

    Metro (My Market): Η νέα επένδυση για την ηλεκτροκίνηση και το πλάνο με τα φωτοβολταϊκά



    ΣΧΟΛΙΑ