• Business

    Aριστοτέλης Παντελιάδης (Metro): Οι ανατιμήσεις είναι αναπόφευκτες-Μηδενικό αποτύπωμα το 2027

    Αριστοτέλης Παντελιάδης. Διευθύνων Σύμβουλος Metro


    “Οι ανατιμήσεις περνάνε σταδιακά στην κατανάλωση, έχουν ήδη περάσει σε ένα βαθμό και θα συνεχίσουν να περνάνε. Κανείς δεν ξέρει αν θα υπάρξει και νέο κύμα αυξήσεων”, σημείωσε ο Aριστοτέλης Παντελιάδης,  Διευθύνων Σύμβουλος της Metroτονίζοντας ότι ακόμη και αν συγκρατούνται οι αυξήσεις για λίγο διάστημα δε γίνεται να αποφευχθεί να μετακυλυθούν οι αυξήσεις στα τελικά προϊόντα.

    Ο όμιλος Metro είχε αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 2,26% στο 1,36 δις ευρώ το 2021 και αναμένει μεγαλύτερη αύξηση 6% φέτος με στόχο τα 1,45 δισ. ευρώ,   λόγω της αύξησης των τιμών αλλά και από τη δραστηριότητα χονδρικής (Cash and Carry) και Horeca. “Ο όμιλος καταφέρνει κάθε χρόνο σε όλη την ιστορία του να σημειώνει αύξηση μεγεθών και κέρδη”, τόνισε ο κ. Παντελιάδης, σημειώνοντας ότι φέτος είναι μια ιδιαίτερα καλή χρονιά για τον τουρισμό, κάτι που θα ενισχύσει τα έσοδα της εταιρεία από τον κλάδο Horeca.

     Τα EBITDA ανήλθαν σε 57 εκατ. €, έναντι 58.7 εκατ. ευρώ το 2020 (μείωση 2,90%) λόγω του αντίκτυπου της αύξησης των τιμών της ενέργειας από τον Ιούλιο του 2021 και μετά ενώ τα κέρδη προ φόρων ήταν 23,5 εκατ. ευρώ.

    Το μερίδιο της  My Market  στην αγορά είναι στο 10%. “Και με δεδομένο ότι οι τιμές των προϊόντων μας είναι αγορανομικά ελεγχόμενες,για να διατηρήσουμε την κερδοφορία θα πρέπει να κάνουμε μεγάλη προσπάθεια”, σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.

    Επενδύσεις για τη μείωση ενεργειακού κόστους

    Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Παντελιάδης στη δραματική επίπτωση που έχουν οι τιμές ενέργειας και μεταφορικών, καθώς τα κόστη αυτά δεν μετακυλύονται στις τελικές τιμές των προϊόντων.   Σημείωσε, ότι την τετραετία 2017-2021 ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις 62 εκ. ευρώ, στην ανανέωση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, επιτυγχάνοντας μείωση στην κατανάλωση ενέργειας κατά 50%. Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης, λόγω των επενδύσεων έχει μείνει σταθερή η κατανάλωση στις  στις 121.076 μεγαβατώρες αλλά το ενεργειακό κόστος έχει  αυξηθεί από 11 εκ ευρώ  σε 26,8 εκ. ευρώ φέτος μετά τις επιδοτήσεις.

    Επίσης, τόνισε ότι ο όμιλος, προγραμματίζει την τοποθέτηση 97 σταθμών φωτοβολταϊκών σε στέγες καταστημάτων ως το 2023, μια επένδυση 18 εκατ. ευρώ για την παραγωγή 36 εκ. Kwh/ το χρόνο, σχέδιο του οποίου η ταχύτητα υλοποίησης εξαρτάται από την επίλυση των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού φωτοβολταϊκών από την Κίνα. Στόχος της εταιρείας είναι σε 5 χρόνια να έχει μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, καταναλώνοντας 100% πράσινη ενέργεια, αλλά και να ιδιοπαράγει όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που χρειάζεται.

    Για το 2022 υλοποιεί επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ , που αφορούν στην επέκταση του Κέντρου Διανομής στη Θεσσαλονίκη, που θα λειτουργήσει από τον Ιούνιο αλλά και στο άνοιγμα 5 νέων καταστημάτων. Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσει νέο κατάστημα στη Σπάρτη.

    Συνεργασία με nrg

    Σημειώνεται ότι η METRO έχει συνάψει στρατηγική συνεργασία με την nrg, σύμφωνα με την οποία θα πραγματοποιήσει επένδυση 2.000.000€  για την τοποθέτηση φορτιστών σε  250 σημεία, συνολικά 500 φορτιστές με στόχο  μέχρι το Μάρτιο του 2023 να έχει πετύχει πανελλαδική κάλυψη  σε 160 σημεία με 320 φορτιστές.

    Προτεραιότητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της METRO, που αριθμεί 285 σημεία (καταστήματα, κέντρα διανομής και γραφεία) σε όλη την Ελλάδα, υλοποιείται ήδη με την εγκατάσταση SD-WAN δικτύου σε συνεργασία  με τη Vodafone.

    Επίσης, προωθούνται πρωτοποριακές, in-house εφαρμογές, που διευκολύνουν σημαντικά την εσωτερική επικοινωνία και καθημερινότητα των εργαζομένων, αλλά και των συνεργατών – προμηθευτών της εταιρείας. Όπως σημείωσε ο κ. Παντελιάδης, φέτος υλοποιούνται επενδύσεις ύψους 6 εκατ. ευρώ σε software και hardware ενώ αποκάλυψε πως στις αρχές του φθινοπώρου πρόκειται να δοκιμαστεί πιλοτικά σε δυο καταστήματα MyMarket σύστημα ανέπαφης παραγγελίας στα προϊόντα κοπής, με την παρουσίαση σχετικής Οn line πλατφόρμαε σε οθόνες αφής.

    Ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως η MyMarket σχεδιάζει να επεκτείνει την συνεργασία που έχει ξεκινήσει με την Wolt για τη  διανομή προϊόντων της ενώ επίσης σχεδιάζει μέσα στη χρονιά να προχωρήσει σε πιλοτική δοκιμή του δικού της εγχειρήματος στον χώρο του fast ή quick grocery delivery, ορίζοντας, όμως, πως στόχος είναι οι παραδόσεις μέσα σε περίπου 1 ώρα από την στιγμή της παραγγελίας.



    ΣΧΟΛΙΑ