• Business

    Ο Γιώργος Προκοπίου στρέφεται στη χρήση LNG ως καυσίμου για τα πλοία της Dynacom Tankers

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners


    Η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία που θα λάβει πιστοποιητικό ικανότητας χρήσης αερίου για τα πλοία της από την Bureau Veritas φιλοδοξεί να γίνει η Dynacom Tankers, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου.

    Πρόκειται για ένα πιστοποιητικό που θέτει τις προϋποθέσεις για πλοία τα οποία μπορούν να κινούνται με φυσικό αέριο, όμως δεν ήταν εξαρχής προορισμένα για να κινούνται με αυτό το καύσιμο, και έρχεται σε μία περίοδο όπου αρκετοί εφοπλιστές ενδιαφέρονται για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου για τα πλοία τους, αν και το ενδιαφέρον αυτό έχει ατονήσει ελαφρώς λόγω της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου, που καθιστά πιο φθηνά τα βαριά καύσιμα.

    Ωστόσο, η Bureau Veritas θεωρεί πως όταν η στιγμή θα είναι κατάλληλη, το ενδιαφέρον αυτό θα αυξηθεί και πάλι. Ήδη, η κίνηση της Dynacom Tankers να ζητήσει πιστοποίηση για έξι τάνκερ της, χωρητικότητας 157.000 dwt το καθένα, που βρίσκονται υπό κατασκευή στα ναυπηγεία New Times Shipbuilding και πρόκειται να παραδοθούν το 2017 και το 2018, δείχνει ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό.

    Εξάλλου, αντίστοιχες κινήσεις έχουν κάνει τους τελευταίους μήνες η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Arista Shipping και η κινεζική Dalian Shipbuilding Industry Company, ενώ η επίσης ελληνική Maran Tankers, αν και σχεδίαζε αρχικά να παραγγείλει τέσσερα πλοία τύπου VLCC με δυνατότητα κίνησης με υγροποιημένο φυσικό αέριο, εν τέλει αποφάσισε να το κάνει μόνο για ένα πλοίο.

    Γιατί όμως να προχωρήσει μία εταιρεία σε μία τέτοια κίνηση, που μάλιστα είναι αρκετά ακριβή, καθώς η κατασκευή ενός VLCC με δυνατότητα κίνησης με LNG κοστίζει περίπου 200.000 δολάρια, ενώ η μετατροπή του πλοίου ώστε να κινείται πράγματι με LNG εκτιμάται ότι στοιχίζει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια; Ο Carlos Guerrero, ανώτατο στέλεχος της Bureau Veritas, υποστηρίζει πως είναι μία απολύτως λογική κίνηση για τις εταιρείες που διαθέτουν μεγάλα πλοία.

    «Μέχρι ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου μεγάλου πλοίου να πάρει  την απόφαση να μετατρέψει το πλοίο σε καύσιμο LNG, η τεχνολογία ίσως να έχει εξελιχθεί και η εγκατάσταση καυσίμου LNG να είναι πιο ανταγωνιστική απ’ ό,τι σήμερα», δηλώνει στο TradeWinds ο Guerrero, προσθέτοντας πως με την πτώση της τιμής του πετρελαίου, το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι σήμερα πιο φθηνό από το ναυτιλιακό ντίζελ.

    Ένα περαιτέρω κίνητρο για τους πλοιοκτήτες, κατά τον ίδιο, είναι η εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων εκπομπής ρύπων που ενδέχεται να ισχύσουν από το 2020. «Θα έλεγα ότι από το 2020 ένα μεγάλο ποσοστό εφοπλιστών θα πρέπει να αναδιαμορφώσουν τα πλοία τους για να χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα όπως το LNG ή να χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλά σε θείο, που πιθανόν να υπόκεινται σε λιγότερο ανταγωνιστικές τιμές συγκριτικά με τα βαριά καύσιμα», σημειώνει.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/petros-pappas-sta-tamia-tis-star-bulk-carriers-502-ekat-dolaria/75971



    ΣΧΟΛΙΑ