• Business

    Τι λένε οι Έλληνες εφοπλιστές για την ελληνική σημαία – Τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα

    ναυτιλία


    Αρκετό δρόμο έχει να διανύσει η ελληνική σημαία για να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της και να μεγαλώσει την απήχησή της στην ποντοπόρο ναυτιλία.

    Ο εφοπλιστικός κόσμος δείχνει σαφή προτίμηση σε σημαίες άλλων κρατών, καθώς η ελληνική συγκεντρώνει σημαντικά μειονεκτήματα, τα οποία λειτουργούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση νέων πλοίων.

    Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Ernst & Young σε πλοιοκτήτες και στελέχη που διαχειρίζονται ποντοπόρα πλοία, το ρυθμιστικό πλαίσιο και η φορολογία θεωρούνται με διαφορά τα μεγαλύτερα εμπόδια, με ποσοστά 69% και 62% αντίστοιχα ενώ αποτρεπτικά λειτουργούν το υψηλό κόστος κοινωνικής ασφάλισης και η μισθοδοσία των ελληνικών πληρωμάτων σε σύγκριση με άλλες εθνικότητες (σε ποσοστό 24%).

    Στον αντίποδα, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ελληνικής σημαίας θεωρείται το υψηλό επίπεδο συμμόρφωσης με το Μνημόνιο του Παρισιού (Paris Memorandum of Understanding – MoU) ενώ στα δυνατά χαρτιά της χώρας μας είναι η διαθεσιμότητα σε μηχανικούς (33%) και σε προσωπικό θαλάσσης (27%).

    Ενδεικτικό της τεράστιας προσπάθεια που πρέπει να καταβάλει η χώρα για να καταστήσει την σημαία της ελκυστική για τις ναυτιλιακές είναι πως ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες δεν βρίσκει κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ελληνική σημαία (!)

    Μονόδρομος τα κίνητρα

    Παράγοντες και στελέχη της ναυτιλίας υπογραμμίζουν πως η χώρα μας χρειάζεται να δουλέψει σκληρά και με σχέδιο και τονίζουν πως η παροχή περισσότερων κινήτρων είναι μονόδρομος για να δελεάσουν τους πλοιοκτήτες.

    «Σε ένα ρευστό περιβάλλον και με τον διεθνή ανταγωνισμό για την προσέλκυση των ναυτιλιακών να οξύνεται χρόνο με τον χρόνο, η βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και οι διευκολύνσεις είναι απαραίτητες», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

    Οι δημοφιλέστερες σημαίες

    Να σημειωθεί ότι σχεδόν ένας στους δυο (47%) απ’ όσους συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε πως χρησιμοποιεί τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ στον στόλο που είχε ή διαχειρίζονταν, η οποία είναι και η δημοφιλέστερη σημαία.

    Η δεύτερη πιο δημοφιλής είναι η σημαία του Παναμά με 42% και τρίτη η σημαία της Μάλτας με 27%. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση μαζί με την Κύπρο με μόλις 16%, ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται οι Μπαχάμες με 7% και το Χόνγκ Κονγκ με μόλις 2%.

    Ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία εμπορικών πλοίων χωρητικότητας άνω των 100 κόρων, τον Νοέμβριο του 2016 ανέρχονταν σε 1.833 πλοία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έρευνα ΕΥ: Πώς η Ελλάδα θα γίνει διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και θα σταματήσει τη φυγή ναυτιλιακών

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Ποιος μέτοχος μείωσε το ποσοστό συμμετοχής του στην Dynagas LNG

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συμεών Παληός: Big hit με 3 νέα κερδοφόρα deals



    ΣΧΟΛΙΑ