Business

Το μεγάλο project της Attica για το Αιγαίο – Ο ρόλος της HSW


«Βαρόμετρο» για τα σχέδια της Attica Group αποτελεί η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Hellenic Seaways (HSW). Όπως αναφέρουν πηγές του ομίλου, η απόκτηση της HSW θα σηματοδοτήσει την υλοποίησης μιας σειράς από projects που έχει επεξεργαστεί η διοίκηση για την επέκταση και ανάπτυξη στις ελληνικές θάλασσες.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως η εταιρεία έχει αφήσει πίσω της τα δύσκολα χρόνια και είναι έτοιμη να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις. Υπογραμμίζουν μάλιστα πως σε αρκετά projects είναι εφικτή η συμμετοχή και επενδυτικών κεφαλαίων πέρα από τους ίδιους πόρους της εταιρείας.

Ένα από αυτά είναι η δημιουργία τερματικών σταθμών (terminals) στα λιμάνια, όπου θα στεγάζονται διάφορα καταστήματα.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν γίνει επαφές με την Cosco για το λιμάνι του Πειραιά ενώ επίκειται νέα συνάντηση με την κινέζικη πλευρά στα μέσα Οκτωβρίου για να διερευνηθούν ο προοπτικές μιας τέτοιας επένδυσης που θα αναβαθμίσει άμεσα τις παρεχόμενο προϊόν της ακτοπλοΐας.

Σχετικές συζητήσεις έχουν γίνει και για άλλα λιμάνια του Αιγαίου που προσεγγίζουν τα πλοία της Attica (Blue Star και Superfast Ferries), χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Πηγές της εταιρείας ξεκαθαρίζουν πως ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για την ανέγερση terminals και όχι για τη διαχείρισή τους. Τη διαχείριση σκοπεύουν να την αναθέσουν σε εξειδικευμένη εταιρεία.

Ανανέωση στόλου

Στα σχέδια της εταιρείας και η ναυπήγηση νέων πλοίων που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και θα διατηρήσουν το μικρό μέσο όρο ηλικίας του στόλου της. Ήδη, βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με αρκετά ναυπηγεία για την ανέγερση μιας σειράς από πλοία.

Ειδικότερα, εξετάζεται η ναυπήγηση 3 μεγάλων πλοίων (2+1) μήκους 215 μέτρων,  χωρητικότητας 1.500 επιβατών και 230 φορτηγών συνολικού κόστους 400 εκατ. ευρώ (150 εκατ. έκαστο), ενός μεσαίου πλοίου (για τις άγονες γραμμές της Δωδεκανήσου), και τέλος ενός μικρού πλοίου 130 μέτρων με μεγάλο γκαράζ που θα μπορεί να μεταφέρει 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες.

Το τελευταίο θεωρείται ιδανικό για τις θάλασσες και τα λιμάνια του Αιγαίου, αλλά και τις ανάγκες της αγοράς.

Αρκετά από τα νέα πλοία αναμένεται να έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν και με LNG πέραν του πετρελαίου. Πέρα από ποιοτικότερο καύσιμο, το LNG εκπέμπει λιγότερους ρύπους και συμβαδίζει με τις οδηγίες της ΕΕ για χρήση φιλικότερων καυσίμων για το περιβάλλον.

Όσον αφορά στον υφιστάμενο στόλο, πηγές της Attica ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να επενδύσουν στην εγκατάσταση LNG λόγω του υπερβολικά υψηλού κόστους. Υπολογίζεται ότι μια τέτοια μετατροπή κοστίζει μεταξύ 10 και 12 εκατ. ευρώ για το κάθε πλοίο.

Ο εκσυγχρονισμός του στόλου και η δημιουργία terminals ωστόσο είναι δυο projects που έχουν παγώσει μέχρι την ολοκλήρωση της εξαγοράς της HSW. «Μετά τη συγκέντρωση στόχος μας είναι να επενδύσουμε χρήματα στην Ελλάδα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Αισιοδοξία για τη συμφωνία

Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της HSW αναμένεται από τα μέσα Δεκεμβρίου μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου του 2018 και επικρατεί αισιοδοξία ότι θα είναι θετική για την Attica.

Πηγές του ομίλου εκτιμούν ότι δεν τίθεται θέμα καταστρατήγησης του ελεύθερου ανταγωνισμού, αφού οι δυο εταιρείες μαζί δεν συγκεντρώνουν πάνω από το 51% της αγοράς ενώ αποκλείουν το ενδεχόμενο το θέμα να οδηγηθεί στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.

Από την άλλη πλευρά, θεωρούν ότι η ένταξη της HSW στον όμιλο της Attica θα οδηγήσει σε βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και όχι σε κατάργηση δρομολογίων.

Αντίθετα, τα δρομολόγια θα είναι περισσότερα και πιο ποιοτικά ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό ενώ δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτήριων. «Οι καταναλωτές δεν αντέχουν να σηκώσουν νέα βάρη», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά στις σχέσεις με τον όμιλο Grimaldi, τον άλλο βασικό μέτοχο της HSW, κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση λένε πως η ένταση του προηγούμενου διαστήματος ανήκει στο παρελθόν και προσθέτουν πως η διοίκηση της Attica απολαμβάνει της εμπιστοσύνης όλων των μετόχων.

Κλείνοντας δηλώνουν πως ο όμιλος της Attica είναι σε πολύ καλύτερη θέση σήμερα απ’ ότι ήταν πριν από λίγα χρόνια που χρειάστηκε τη βοήθεια της Fortress για να αποφύγει τα χειρότερα, έχει περιορίσει αισθητά το δανεισμό του στα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ, και είναι πολύ πιο θωρακισμένος απέναντι στις προκλήσεις των καιρών.

Αυτή τη στιγμή, η μοναδική πηγή προβληματισμού δεν αφορά τον ανταγωνισμό, αλλά την ανέλπιστα μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων (κατά 80%) που αναπόφευκτα θα επηρεάσει την κερδοφορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: SHIPPING FOCUS: Παραδόθηκε η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών στην Cosco

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Eurobank: Είχε προτείνει κούρεμα δανείων 85% αλλά οι δανειολήπτες είπαν όχι!!!

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Κομισιόν: Προς σταδιακή εφαρμογή της ασφάλισης καταθέσεων, με θετικό νεύμα της Γερμανίας



ΣΧΟΛΙΑ