Business

Περίεργη απόφαση: Γιατί η Vivartia αποφάσισε να εξαγοράσει το forky;

Οι ιδρυτές της Forky Μιχάλης Γκόντας και Πέτρος Πιτσιλής


Αίσθηση αλλά και πολλά ερωτήματα προκάλεσε στην αγορά η εξαγορά του forky από την Vivartia. Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση, η βασική απορία που απασχολεί τους περισσότερους αφορά στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, το οποίο –όπως και σε πολλές αντίστοιχες συμφωνίες που έγιναν το τελευταίο διάστημα και εμπλέκονται start ups όπως η Taxibeat του Ν. Δρανδράκη και Quizdom του 31χρονου Τριαντάφυλλου Ξυλούρη- κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό.

Πώς ένας όμιλος που προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική του και να επουλώσει τις πληγές που άφησε η κρίση στο «σώμα» του προχωρά σε μια τόσο επιθετική κίνηση; Και μάλιστα σε έναν χώρο, όπως η διανομή φαγητού που δεν είναι διανύει και τις καλύτερες μέρες του…

Με άλλα λόγια, πού βρήκε τα χρήματα, εκτός και αν δεν πλήρωσε…

Άλλο ένα ερώτημα είναι γιατί η Vivartia, των πολλών προβλημάτων αποκτά μια εταιρεία σε αδράνεια, η οποία απέτυχε να αναπτυχθεί. Τι είναι αυτό που κάνει τη διοίκηση του μεγαλύτερου ομίλου τροφίμων της χώρας πως αυτή τη φορά θα πετύχει; Τι σχεδιάζει να κάνει διαφορετικά;

Την πρώτη φορά πάντως τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Στην πρώτη χρονιά ουσιαστικής λειτουργία της φέρεται να παρουσίασε ζημιές 1 εκατ. ευρώ ενώ κεφάλαια ύψους 3 εκατ. ευρώ που είχαν τοποθετήσει διάφοροι επενδυτές δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα…

Μια πολύ «προχωρημένη» εξήγηση πάντως που δίνουν κάποιοι στην αγορά σχετίζεται με την προοπτική πώλησης της Vivartia, είτε ως ενιαίο σύνολο είτε τμηματικά.

Η επέκταση σε νέους τομείς και η ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου θα αποτελεί πλεονέκτημα, όπως λένε, σε περίπτωση που αποφασισθεί η μεταβίβαση του ομίλου σε νέο επενδυτή.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά περιμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες που θα αναπτύξει το επόμενο διάστημα η Vivartia για την αναγέννηση του forky. Αδιαμφισβήτητα διαθέτει στελέχη με εμπειρία στον χώρο της εστίασης ενώ ένα μεγάλο ατού είναι και οι συνέργειες με τις υπόλοιπες εταιρείες εστίασης του ομίλου, όπως η Goody’s, τα Everest και η La Pasteria.

Οι προοπτικές που ανοίγονται στο κομμάτι των συνεργείων είναι κάτι που επισήμαναν στις πρώτες τους δηλώσεις και οι ιδρυτές του forky σε ιστοσελίδα του χώρου των start ups.

«Αναμένουμε πολύ ανταγωνισμό στην αγορά του καθημερινού, ποιοτικού φαγητού αλλά μαζί με την Vivartia και εκμεταλλευόμενοι τις μεταξύ μας συνέργειες είμαστε σε πλεονεκτική-στρατηγική θέση», σημείωσαν χαρακτηριστικά.

Οι ίδιοι έκαναν επίσης γνωστό πως στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το Forky θα επανέλθει, χρησιμοποιώντας το δίκτυο διανομής του ομίλου Vivartia, για πολύ γρήγορη ανάπτυξη σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, προσθέτοντας πως «πολλά περισσότερα σημεία διανομής σημαίνει ακόμα καλύτερα επίπεδα εξυπηρέτησης, διατηρώντας πάντα την ποιότητα Forky στο ακέραιο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Συμφωνία-έκπληξη: Στα χέρια της Vivartia η Forky

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απίστευτα λεφτά: Πως η Forky «έκαψε» 3 εκατ. ευρώ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π;ώς έβγαλε λεφτά η Vivartia (και ο Ανδρέας Βγενόπουλος)



ΣΧΟΛΙΑ