Business

JP Morgan: Ετοιμάζεται για big deal 500 εκατ. δολ. στο ξηρό φορτίο

τράπεζες


Επένδυση-μαμούθ ύψους 500 εκατ. δολαρίων σχεδιάζει η αμερικανική επενδυτική τράπεζα JP Morgan στην αγορά ξηρού φορτίου με την παραγγελία 12 φορτηγών πλοίων σε κινεζικές γιάρδες, μέσω της θυγατρικής ναυτιλιακής εταιρείας Global Maritime.

Ειδικότερα, η JP Morgan απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο την εμπιστοσύνη που δείχνει στον κλάδο του ξηρού φορτίου, καθώς προχώρησε μέσω της θυγατρικής της Global Maritime στην υπογραφή επιστολών προθέσεων (Letters of Intent-LOI) για παραγγελία έως και 12 φορτηγών πλοίων τύπου capesize και newcastlemax σε τρία διαφορετικά ναυπηγεία της Κίνας.

Όλα τα πλοία έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το έτος 2019, ενώ αν όλες οι επιστολές περάσουν στο επόμενο στάδιο και υπογραφούν τα συμβόλαια, τότε η συνολική αξία της επένδυσης θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. δολάρια!

Για την κατασκευή των 8 newcastlemaxes, η JP Morgan έχει έλθει σε επαφή με τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding και Jinhai Heavy Industry, τα οποία θα κατασκευάσουν από 4 το καθένα. Πάντως, όσον αφορά τα 4 capesizes, η τράπεζα έχει προσεγγίσει τα κρατικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), χωρίς να είναι γνωστό αν έχει υπάρξει συμφωνία ή αν οι συζητήσεις έχουν παραμείνει στο επίπεδο της επιστολής προθέσεων.

JP Morgan

Σύμφωνα με παράγοντες της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας που επικαλείται το TradeWinds, η JP Morgan έχει προσεγγίσει και τα ναυπηγεία Yangzijiang Shipbuilding αλλά και τα ιαπωνικά Japan Marine United.

Το κόστος κατασκευής για καθένα από τα 4 capesizes στα SWS ανέρχεται γύρω στα 45 εκατ. δολάρια το καθένα, ενώ το αντίστοιχο για καθένα από τα 8 newcastlemaxes στα New Times και Jinhai υπολογίζεται γύρω στα 44 εκατ. δολάρια.

Παρόλα αυτά, πρέπει να σημειωθεί ότι η επένδυση δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, η JP Morgan προχώρησε σε αναβάθμιση των μετοχών των ναυτιλιακών Diana Shipping (συμφερόντων του Συμεών Παληού) και της Golden Ocean (του John Fredriksen), καθώς θεωρεί ότι το κλίμα στην αγορά του dry bulk είναι πολύ καλό τους τελευταίους μήνες και η εκτίμηση του αναλυτή Noah Parquette είναι ότι υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω άνοδο των τιμών των μετοχών του κλάδου και κατά τη διάρκεια του 2018.

Ωστόσο, ο Parquette έχει προειδοποιήσει πως οι νέες παραγγελίες πιθανόν να προκαλέσουν μία πτώση στην αγορά το 2019, αν και επεσήμανε πως οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές θείου που θα τεθούν σε ισχύ σε τρία χρόνια και ο μεγάλος αριθμός πλοίων που θα βρεθούν από το 2020 και μετά σε ηλικία διάλυσης αποτελούν θετικές ενδείξεις για το μέλλον της αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγελική Φράγκου: Μετά τη φωτιά, η επένδυση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Big business για τον Σταμάτη Τσαντάνη (Seanergy)

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Δράγνης: Σενάρια για εξαγορά νέου τάνκερ από την Oceangold