• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτώση παρουσίασε η ναυλαγορά σε όλα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 1-5 Μαΐου 2017.

    Capesize

    Υποτονική χαρακτήρισαν οι ναυτιλιακοί αναλυτές την εβδομάδα που πέρασε στην αγορά των Capesizes, με την δραστηριότητα σε διαδρομές από το Saldanha Bay και το Bolivar να κινείται σε βραδείς ρυθμούς, ενώ καλύτερη εικόνα παρουσίασε η κινητικότητα σε διαδρομές από το Tubarao με οριακή βελτίωση, που όμως δεν ήταν επαρκής για την στήριξη των ναύλων της spot αγοράς.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao μέσα Μαΐου στα $5,60 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο 130.000 τόνων 10% από το Newcastle προς την Taiwan στα τέλη Μαΐου στα $7,15 ανά τόνο και για χρονοναύλωση πλοίου χωρητικότητας 173.000-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Kemen στις αρχές Μαΐου για ταξίδι μέσω του Saldanha Bay και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $10.500 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $ 12.741 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υποτονικό ήταν το ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε και στην αγορά των Panamaxes, με τις τιμές των ναύλων στον Ατλαντικό να παραμένουν υπό πίεση καθώς η αυξανόμενη προσφορά σε διαθέσιμο τονάζ ξεπέρασε την αντίστοιχη σε νέα φορτία. Στην περιοχή του Ειρηνικού, οι τιμές των ναύλων επίσης κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς η στήριξη που παρείχε η αγορά από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής, την Αυστραλία και την Ινδονησία ήταν περιορισμένη.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 81.700-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στις Ανατολικές Ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μέσα Μαΐου και επαναπαράδοση στην Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $11.000 ημερησίως + $ 550.000 ΒΒ, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 75.000-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στις Ανατολικές Ακτές της Νοτίου Αμερικής στα τέλη Μαΐου και επαναπαράδοση στην Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $10.500 ημερησίως + $500.000 ΒΒ και για ένα πλοίο χωρητικότητας 81.300-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Kunsan στις αρχές Μαΐου για ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην Ιαπωνία με πρόθεση να φορτώσει σιτηρά στα $8.250 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $ 9.191 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $8.238 ημερησίως με πτώση της τάξεως του 12%.

    Supramax/Handysize

    Υποτονική ήταν η δραστηριότητα και στην αγορά των Supramaxes, σύμφωνα με τους ειδικούς κατά το ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε, κυρίως λόγω της Πρωτομαγιάς. Κάποια βελτίωση της κινητικότητας παρατηρήθηκε σε διαδρομές από την Ινδονησία, παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων στην ευρύτερη περιοχή βρέθηκαν υπό πίεση, αποτέλεσμα και της αυξανόμενης διαθεσιμότητας σε τονάζ.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 61.000-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Hong Kong για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Νότιο Κίνα στα $8.350 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 55.600-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στο Cebu για ταξίδι μέσω των Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με πρόθεση να φορτώσει νικέλιο στα $10.500 ημερησίως και για ένα πλοίο χωρητικότητας 33.600-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στην Adelaide και επαναπαράδοση στην Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $11.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε πτώση κατά 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.938 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή πτώση κατά 1% στα $10.575. Σε πλοία τύπου Handysize, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.667 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δημήτρης Βερνίκος: Επεκτείνει στρατηγικά το στόλο της Vernicos Tugs & Salvage

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Καραγεωργίου (Olympic Shipping): Τεράστια επένδυση 100 εκατ. δολ. από τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Με το βλέμμα στις εξαγορές ο Πήτερ Λιβανός



    ΣΧΟΛΙΑ