• Business

    Θρίλερ με πλοίο της AM Nomikos που επισχέθηκε στη Νότια Αφρική

    AM Nomikos

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου ultramax NM Cherry Blossom της AM Nomikos είναι χωρητικότητας 60.494-dwt και κατασκευής του έτους 2015


    Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις που αφορούν την ελληνική ναυτιλιακή AM Nomikos καθώς ένα φορτηγό πλοίο του στόλου της επισχέθηκε στη Νότια Αφρική εξαιτίας δικαστικής διαταγής εκ μέρους του Μετώπου Πολισάριο (πρόκειται για ένα εθνικό επαναστατικό απελευθερωτικό κίνημα που εκπροσωπεί τους Σαχράουι ώστε να δημιουργήσουν ένα ανεξάρτητο κράτος με την ονομασία «Αραβική Λαοκρατική Δημοκρατία της Σαχάρας», απομακρύνοντας τους Μαροκινούς από τη Δυτική Σαχάρα) που ισχυρίστηκε ότι μετέφερε παράνομο φορτίο μέσω της γεωγραφικής περιοχής που διεκδικεί.

    Ειδικότερα, το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου ultramax NM Cherry Blossom (χωρητικότητας 60.494-dwt και κατασκευής 2015) επισχέθηκε στο Πορτ Ελίζαμπεθ, ενώ μετέφερε 50.000 τόνους φωσφορικού άλατος από το Λααγιούν -τη μεγαλύτερη πόλη της Δυτικής Σαχάρας (που αποτελεί και «πρωτεύουσα» της «Αραβικής Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Σαχάρας»)- για λογαριασμό της κρατικών συμφερόντων μαροκινής εταιρείας OCP Group με προγραμματισμένη παράδοση στη Νέα Ζηλανδία.

    Σύμφωνα με την εταιρεία, το bulker της AM Nomikos επισχέθηκε με απόφαση του πολιτικού δικαστηρίου της Νοτίου Αφρικής, ενώ το γεγονός μπορεί να αποτελεί μια «δοκιμή στην πράξη» εκ μέρους του Πολισάριο μιας δικαστικής απόφασης που εξέδωσε ευρωπαϊκό δικαστήριο, σύμφωνα με την οποία η Δυτική Σαχάρα δεν πρέπει να θεωρείται κομμάτι του Βασιλείου του Μαρόκο στο περιεχόμενο των συμφωνιών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Μαρόκο.

    Η OCP τόνισε ότι η διαταγή αποτελεί προληπτικό μέτρο που πάρθηκε μονομερώς από το δικαστήριο. Όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της μαροκινής εταιρείας, «Έχουμε εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη ότι θα αποφανθεί σωστά όταν όλες οι παράμετροι της υπόθεσης παρουσιαστούν στο δικαστήριο της Ν. Αφρικής», ενώ συμπλήρωσαν ότι όλες οι εμπορικές της δραστηριότητες εκτελούνται σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΟΗΕ και του διεθνούς νομικού πλαισίου.

    Ο Mohamed Khadad, ο δικηγόρος που εκπροσωπεί το Πολισάριο, δήλωσε ότι «Δε γίνεται να εκμεταλλευτεί κανείς τους φυσικούς πόρους της Δυτικής Σαχάρας χωρίς τη συγκατάθεση των κατοίκων της. Είμαστε σίγουροι για το γεγονός, καθώς παρακολουθούσαμε το πλοίο από το λιμάνι του Λααγιούν και έπειτα. Είναι ζήτημα δικαιοσύνης και θα συμμορφωθούμε με την δικαστική απόφαση».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Πούλησε πλοίο για scrap ο Γιώργος Οικονόμου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε υψηλά επίπεδα οι παραγγελίες νέων πλοίων διεθνώς – Θα συνεχιστεί αυτή η τάση;



    ΣΧΟΛΙΑ