• Business

    Γιώργος Ρούσσος (Revoil): «Ήταν λάθος η είσοδος στη ναυτιλία»

    REVOIL: Αύξηση 9,84% στα κέρδη προ φόρων στο εξάμηνο του 2021

    Γιώργος Ρούσσος, διευθύνων σύμβουλος Revoil


    Παρελθόν θα αποτελέσουν σύντομα οι πληγές που προκάλεσε στην Revoil η ενασχόλησή της με την ναυτιλία. Η εταιρεία πετρελαιοειδών της οικογένειας Ρούσσου εργάζεται πυρετωδώς για να επιστρέψει στα κέρδη παρότι και η φετινή χρήση θα επιβαρυνθεί με ζημιές περίπου 2,5 εκατ. ευρώ με 3 εκατ. ευρώ από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα.

    Όπως λέει στο mononews.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Ρούσσος, «αποδείχθηκε πως ήταν τεράστιο λάθος που μπήκαμε στη ναυτιλία… ήταν μια γάγγραινα όπως εξελίχθηκε που επιτέλους σταμάτησε», ενώ τονίζει πως εάν η είσοδος είχε γίνει το 2008 αντί του 2010, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα και η ζημιά διπλάσια απ’ ότι σήμερα.

    Σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο, η ενασχόληση με την ναυτιλία κόστισε στην εταιρεία περίπου 30 εκατ. ευρώ, τα οποία επιβάρυναν την περσινή χρήση. Ωστόσο, αναμένεται και φέτος να υπάρξει μια επιβάρυνση της τάξη των 2,5 με 3 εκατ. ευρώ καθώς η πώληση και ο διαχωρισμός της Ariston Shipping, της θυγατρικής του ομίλου μέσω της οποίας δραστηριοποιήθηκε στη ναυτιλία ολοκληρώθηκε μόλις τον περασμένο Μάιο.

    Ο κ. Ρούσσος ξεκαθαρίζει πως η βασική δραστηριότητα, δηλαδή η εμπορία πετρελαιοειδών ήτανε πάντοτε κερδοφόρα τα τελευταία χρόνια. Και πέρυσι και πρόπερσι. Γεγονός που τον κάνει να ευελπιστεί πως θα καλύψει και τις τελευταίες ζημιές από τη ναυτιλία και θα επιστρέψει από φέτος σε θετικό έδαφος. «Στόχος μας είναι να είμαστε κερδοφόροι και να καλύψουμε τη ζημιά από την Ariston», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Η εταιρεία, συνεχίζει ο ίδιος, συνεχίζει να αναπτύσσει την παρουσία της στην αγορά, προσθέτοντας νέα σημεία στο δίκτυό της και προσελκύοντας νέους πελάτες από το χώρο της βιομηχανίας και της ναυτιλίας. Σημαντική ανάσα στα οικονομικά αποτελέσματα και την ρευστότητα της Revoil έδωσε και η πώληση των αποθηκών καυσίμων στην Καβάλα στην Motor Oil του Βαρδή Βαρδινογιάννη, η οποία ενίσχυσε τη ρευστότητα της εταιρείας με 15 εκατ. ευρώ.

    Την προσπάθεια της εταιρείας ευνοεί και το γενικότερο κλίμα στην οικονομία, το οποίο φαίνεται να βελτιώνεται ύστερα από την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και της ψυχολογίας των καταναλωτών.

    Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τον Ιούνιο η κατανάλωση βενζίνης ήταν αυξημένη κατά 1% και το πετρέλαιο κίνησης κατά 6%, ενώ καλύτερη εκτιμάται πως είναι η εικόνα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο λόγω και της αύξησης του τουρισμού. Βέβαια, στο εξάμηνο η κατανάλωση παραμένει αρνητική (-4% οι βενζίνες και -2% το πετρέλαιο κίνησης) ωστόσο αναμένεται και αυτό να αλλάξει έως το τέλος του έτους.

    Revoil
    Οι εγκαταστάσεις της Revoil στην Καβάλα

    «Απουσία ελέγχων»

    Από την άλλη πλευρά, ανοιχτή πληγή εξακολουθεί να αποτελεί το λαθρεμπόριο καυσίμων. Πηγή του «κακού» σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο, δεν είναι οι υπουργικές αποφάσεις αλλά η αδυναμία της Πολιτείας να παρακολουθήσει το σύστημα εισροών-εκροών.

    «Εδώ και δυο χρόνια παρότι όλα τα πρατήρια και οι εταιρείες πετρελαιοειδών έχουν εγκαταστήσει το σύστημα εισροών εκροών εντούτοις, δεν φαίνεται να υπάρχει προσωπικό στη Γενική Γραμματεία Εσόδων για να ελέγξει εάν αποστέλλονται τα στοιχεία και κατόπιν να τα επεξεργαστεί», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    «Είναι αμαρτία», συνεχίζει ο ίδιος, «να μην υπάρχουν 10 με 15 άτομα γιατί δεν νομίζω ότι χρειάζονται περισσότερα για να διαχειριστούν το σύστημα και να χάνει το Κράτος έσοδα». Μάλιστα, προτείνει στην περίπτωση που δεν μπορεί το Κράτος να ανατεθεί η συγκεκριμένη εργασία σε ιδιωτική επιχείρηση.

    Υπενθυμίζει δε πως η εγκατάσταση του συστήματος εισροών εκροών στοίχισε αρκετά χρήματα τόσο στους πρατηριούχους (το μέσο κόστος υπολογίζεται ότι ανήλθε σε 15.000 ευρώ) όσο και στις εταιρείες πετρελαιοειδών (περίπου 500.000 ευρώ για την κάθε δεξαμενή), σε μια εποχή που όλοι οι κλάδοι της οικονομίας πιέζονται. Στη Revoil κόστισε πάνω από 1 εκατ. ευρώ για τις τρεις δεξαμενές που διαθέτει.

    Ο κ. Ρούσσος επισημαίνει τέλος πως δεν είναι μόνο το λαθρεμπόριο, από το οποίο το Κράτος χάνει πολύτιμα έσοδα στο χώρο των καυσίμων. Είναι και η «τακτική» κάποιων επιτήδειων που κάθε τρεις με έξι μήνες δημιουργούν μια καινούρια επιχείρηση με νέο ΑΦΜ στην οποία μεταβιβάζουν το πρατήριό τους, αφήνοντας απλήρωτους τους φόρους (ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος, κα) που είχε η προηγούμενη. «Αυτό για μένα είναι το μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Χάνονται πολλά έσοδα από αυτό το φαινόμενο», αναφέρει με έμφαση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Καφηρέας: Πως 3 Καρυστιανοί σταμάτησαν ένα έργο 300 εκατομμυρίων ευρώ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Με υποβάθμιση απειλεί τη Maersk η Standard & Poor’s

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SOS εκπέμπει η κρουαζιέρα: «Οι φόροι διώχνουν τα κρουαζιερόπλοια – Απαράδεκτη η απόφαση για τη Σαντορίνη»



    ΣΧΟΛΙΑ