• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Θετικό κλίμα επικράτησε στην αγορά ξηρού φορτίου κατά την εβδομάδα 20-24 Μαρτίου, με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η αγορά στα πλοία τύπου Capesize αρχικά κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με την δραστηριότητα σε διαδρομές από το Tubarao να έχει περιοριστεί και τη ζήτηση σε διαδρομές από την δυτική Αυστραλία να διαταράσσεται λόγων των άσχημων καιρικών συνθηκών.

    Στη συνέχεια όμως και κατά την διάρκεια της εβδομάδας η δραστηριότητα παρουσίασε σημάδια βελτίωσης.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170,000 10% από το Tubarao προς το Taranto με ημερομηνίες τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου στα $8.10 ανά τόνο, 170,000 10% από το Tubarao προς το Qingdao το πρώτο δεκαήμερο Μαΐου στα $14.25 ανά τόνο και σε χρονοναύλωση για πλοίο 179,000dwt/2009 με παράδοση Πορτογαλία τέλη Μαρτίου για ταξίδι μέσω της βόρεια Βραζιλίας και επαναπαράδοση Skaw/Passero στα $22,000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο 9% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 20,840 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Αναφορικά με πλοία τύπου Panamax οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι την εβδομάδα που πέρασε παρατηρήθηκε αύξηση νέων φορτίων από τον κόλπο της Αμερικής και τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής.

    Επιπροσθέτως η αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε από τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής στήριξε τις τιμές των ναύλων στην περιοχή του Ατλαντικού συγκεντρώνοντας για άλλη μια φορά την προσοχή σε πλοία που ταξίδεψαν υπό έρμα από τον νότιο Ειρηνικό.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 82,900dwt/2013 με παράδοση Ινδία για ταξίδι μέσω ανατολικών παραλιών νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $12,000 ημερησίως, άλλο 76,600dwt/2005 με παράδοση στα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής τέλη Μαρτίου και επαναπαράδοση Skaw/Passero στα $18,000 ημερησίως και πλοίο 81,400dwt/2012 με παράδοση στην νότιο Κορέα τέλη Μαρτίου για ταξίδι μέσω βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην νότιο Κίνα με σιτηρά στα $11,000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο 2% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10,931 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $ 9,488 ημερησίως με άνοδο 6%.

    Supramax/Handysize

    Θετικό παρέμεινε το κλίμα της αγοράς και για πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε με νέα φορτία σε διαδρομές από την Ινδονησία και την Αυστραλία στηρίζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Στον αντίποδα, στον Ατλαντικό η περιορισμένη ζήτηση και η αύξηση της προσφοράς σε τονάζ από τον κόλπο της Αμερικής άσκησαν πίεση στις τιμές των ναύλων με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς την Ιαπωνία να υποχωρήσει σε $36.5 ανά τόνο.

    Αντίθετα το κλίμα της αγοράς από τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής παρέμεινε θετικό με νέα φορτία σιτηρών για ημερομηνίες Απριλίου.

    Εξίσου θετικό παρέμεινε και το κλίμα στην περιοχή του Continent αφού παρατηρήθηκε ισορροπία μεταξύ του διαθέσιμου τονάζ και της αντίστοιχης ζήτησης ενώ θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου με ενθαρρυντικές τις τιμές των ναύλων σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 58,600dwt/2012 με παράδοση στη Σιγκαπούρη τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση νότιο Κίνα στα $13,500 ημερησίως, άλλο 52,900dwt/2003 με παράδοση Recalada τέλη Μαρτίου και επαναπαράδοση στην Μεσόγειο στα $15,000 ημερησίως και ένα 38,000dwt/2015 με παράδοση στο Canakkale για ταξίδι μέσω της Αζοφικής Θάλασσας και επαναπαράδοση στον κόλπο της Αμερικής στα $6,200 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρουσίασε άνοδο 5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $9,000 ημερησίως και στην spot αγορά πτώση 5% στα $10,787.

    Σε πλοία τύπου Handysize ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 2% στα $7,792.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Μαρτίνος: Το πλοίο της Thenamaris που ανέβασε τις τιμές για τάνκερ MR

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιάννης Κούστας: Τα προβλήματα με τις τράπεζες που πρέπει να λύσει έως τη 1η Απριλίου. Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Grimaldi – HSW: Εφτασε η ώρα της αναμέτρησης των Ιταλών με τους Έλληνες



    ΣΧΟΛΙΑ