• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 26-30 Ιουνίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, υποτονικά ξεκίνησε για τα πλοία τύπου Capesize η εβδομάδα που πέρασε στην αγορά της Ασίας, κυρίως λόγω των αργιών στην Σιγκαπούρη και σε κάποιες άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής. Παρόλα αυτά, στην συνέχεια και κατά την διάρκεια της εβδομάδας, η κινητικότητα της αγοράς βελτιώθηκε για να παρουσιάσει σημάδια επιβράδυνσης ξανά προς το κλείσιμο, με τις συμφωνίες στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να ολοκληρώνονται μόλις κάτω από τα επίπεδα των $5 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στον Ατλαντικό, η τιμή στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκε στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11 ανά τόνο, με ημερομηνίες στα μέσα Ιουλίου, ενώ σχετική αναφορά έγινε για πιθανή συμφωνία ενός bulker τύπου Newcastlemax που κατάφερε να ολοκληρώσει κοντά στα $12 ανά τόνο.

    Στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 180.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Rotterdam στις αρχές Ιουλίου κοντά στα $11.000 ημερησίως, ενώ άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 209.000-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση passing Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας για ένα ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών του Καναδά προς Κορέα στα $15.500 ημερησίως + $600.000ΒΒ.

    Επίσης, αναφέρθηκαν συμφωνίες για φορτίο 170.000 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες στα μέσα Ιουλίου στα $11,75 ανά τόνο και τέλος για ένα φορτίο 180.000 10% από το Tubarao προς το Rotterdam 17-31 Ιουλίου στα $5,20 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.668 ημερησίως και σε χρονοναύλωση σημαντική άνοδο της τάξεως του 24% στα $9.313 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δραστήρια ήταν αρχικά η αγορά του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε, με τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων να παραμένει σχετικά περιορισμένος. Παρόλα αυτά, η σταδιακή αύξηση της προσφοράς σε τονάζ κατά την διάρκεια της εβδομάδας στην περιοχή της Μεσογείου είχε ως αποτέλεσμα το κλίμα να μετατραπεί σε αρνητικό και οι τιμές να ναύλων να κινηθούν πτωτικά.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, μετά τις διάφορες αργίες, η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε υποτονική με αποτέλεσμα η τιμή στα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού να υποχωρήσει κατά 2% στα $8.250 ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 93.500-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής 20-21 Ιουλίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Νοτιοανατολική Ασία στα $10.750 ημερησίως + $575.000ΒΒ καθώς και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 82.100-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στο Γιβραλτάρ στις 5 Ιουλίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και την Αίγυπτο με επαναπαράδοση στο Cape Passero στα $9.000 ημερησίως.

    Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 82.200-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ στις 1-2 Ιουλίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Ινδία με φορτίο κάρβουνου στα $9.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.484 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $8.825 ημερησίως με οριακή πτώση 1%.

    Supramax/Handysize

    Στην Ασία, παρά τις διάφορες αργίες στην αρχή της εβδομάδας, η αγορά στα πλοία τύπου Supramax και Handysize κινήθηκε σε θετικό κλίμα. Πάραυτα, προς το κλείσιμο, η κινητικότητα της αγοράς περιορίστηκε καθώς αρκετά διαθέσιμα φορτία καλύφθηκαν και η ζήτηση μειώθηκε.

    Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού, το θετικό κλίμα στο ξεκίνημα της εβδομάδας σταδιακά άλλαξε με μείωση της κινητικότητας κυρίως σε διαδρομές από τον Κόλπο της Αμερικής, του Continent και της Μεσογείου με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Supramax να κινηθούν πτωτικά.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.750-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο Richards Bay στις αρχές Ιουλίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Μαύρη Θάλασσα στα $7.200 ημερησίως, καθώς και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 58.000-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Rotterdam για ταξίδι με επαναπαράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα $8.500 ημερησίως τις πρώτες 45 ημέρες και στα $11.000 ημερησίως το υπόλοιπο διάστημα. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 57.200-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ για ταξίδι μέσω των Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με πρόθεση να φορτώσει φορτίο νικελίου στα $10.000 ημερησίως.

    Στα Handysizes, ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 31.600-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στην Ιαπωνία για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ταΐλάνδη στα $6.750 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 38.200-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο CJK για δυο ταξίδια με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $7.750 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρέμεινε σταθερός -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.500 ημερησίως και στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 2% στα $9.676 ημερησίως, ενώ στα Handysizes, παρατηρήθηκε αύξηση 6% στα $7.125 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Εξασφάλισε ναύλωση και για το τέταρτο νεοαποκτηθέν newcastlemax της η DryShips

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Reverse split με αναλογία 1 προς 7 για την Diana Containerships

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θεόδωρος Βενιάμης: Αρκετά πιθανό πλέον ένα ναυτιλιακό «Grexit»



    ΣΧΟΛΙΑ