• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Θετικό ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Ιουνίου 2017, με εξαίρεση εκείνη των Capesizes όπου, για άλλη μια εβδομάδα, ο δείκτης παρουσίασε σημαντικές απώλειες.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτικά κινήθηκε γενικά η αγορά σε πλοία τύπου Capesize για άλλη μια εβδομάδα, με τον δείκτη BCI να χάνει συγκεντρωτικά 226 μονάδες, συγκριτικά με την προηγούμενη, κλείνοντας την Παρασκευή στις 987 μονάδες. Από ό,τι φάνηκε, ο όγκος των διαθέσιμων φορτίων δεν ήταν επαρκής για να απορροφήσει την υπερπροσφορά σε τονάζ.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ο μέσος όρος των πέντε TC διαδρομών στο τέλος της εβδομάδας διαμορφώθηκε στα $7.746 ημερησίως υποχωρώντας κατά $1.424, σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ σημαντικές απώλειες στις τιμές των ναύλων παρουσίασαν όλες οι βασικές διαδρομές από τα μέσα της εβδομάδας και μέχρι το κλείσιμο.

    Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα η τιμή υποχώρησε κάτω από $11 ανά τόνο για ημερομηνίες φόρτωσης στα τέλη Ιουνίου, ενώ, στην αγορά του Ειρηνικού, οι τιμές στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα συνέχισαν να υποχωρούν με αναφορά σε συμφωνία προς τα τέλη της εβδομάδας στα $4,55 ανά τόνο για φόρτωση στις αρχές Ιουλίου.

    Παρόλα αυτά, στην συνέχεια, φάνηκε κάποια εξισορρόπηση καθώς αναφέρθηκε μια άλλη συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10%, με φόρτωση το πρώτο δεκαήμερο Ιουλίου από το Port Hedland στα $4,75 ανά τόνο. Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Puerto Bolivar προς το Iskenderun με ημερομηνίες 6-12 Ιουλίου στα $6,35 ανά τόνο με option για εκφόρτωση στο Rotterdam στα $6 ανά τόνο και για ένα πλοίο χωρητικότητας 171.000-dwt/κατασκευής 2004 σε χρονοναύλωση διάρκειας 5-8 μηνών με παράδοση στην Βόρεια Κίνα στα τέλη Ιουνίου, στα υψηλά επίπεδα των $11.000 ημερησίως – αν και η τιμή αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 19% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.496 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση υποχώρησε κατά 17% στα $7.500 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αντιστρόφως, η κινητικότητα της αγοράς για πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε ήταν βελτιωμένη και το κλίμα σε γενικές γραμμές αισιόδοξο, με φρέσκα φορτία από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής και τη Βαλτική, απορροφώντας αρκετά διαθέσιμα πλοία.

    Παράλληλα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής επίσης παρουσίασε βελτιωμένη εικόνα, με την ζήτηση να βρίσκεται σε σχετικά υγιή επίπεδα και τις τιμές των ναύλων στα κυκλικά ταξίδια της περιοχής να κυμαίνονται στα επίπεδα των $11.300 ημερησίως + $575.000ΒΒ για πλοία τύπου Kamsarmax και στα επίπεδα των $11.000 ημερησίως με παράδοση στο Continent για κυκλικό ταξίδι Βαλτικής.

    Πάραυτα, προς το κλείσιμο της εβδομάδας, η κινητικότητα της αγοράς περιορίστηκε κάπως, όμως οι τιμές των ναύλων δεν υποχώρησαν και το κλίμα παρέμεινε θετικό.

    Αισιόδοξο ήταν το κλίμα και στην αγορά του Ειρηνικού, με την προσφορά να παραμένει σε υγιή επίπεδα σε φορτία στην περιοχή που, σε συνδυασμό με την ενισχυμένη αγορά από τις ανατολικές ακτές της νοτίου Αμερικής, είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των τιμών των ναύλων.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε συμφωνία για ένα πλοίο τύπου Kamsarmax με παράδοση στο CJK για κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα μεσαία επίπεδα των $7.000 ημερησίως, ενώ συγκριτικά αξίζει να αναφέρουμε την συμφωνία που επιτεύχθηκε προς το τέλος της εβδομάδας σε παρόμοιο πλοίο στα μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού, ο όγκος φορτίων στα κυκλικά ταξίδια παρέμεινε σταθερός, με αναφορά σε συμφωνία για ένα πλοίο τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στην Βόρεια Κίνα να λέγεται ότι έχει ναυλωθεί στα μεσαία επίπεδα των $7.000 ημερησίως.  Παράλληλα, άλλη αναφορά θέλει άλλο πλοίο προδιαγραφών Eco type και χωρητικότητας 98.000-dwt διαθέσιμο επίσης στην Βόρεια Κίνα, να έχει συμφωνήσει στις αρχές της εβδομάδας για ένα κυκλικό ταξίδι στα $8.000 ημερησίως. Αντίστοιχα, αργότερα αναφέρθηκε συμφωνία για ένα πλοίο χωρητικότητας 93.000-dwt που κατάφερε να πετύχει ακόμη και τα $9.000 ημερησίως για μικρότερης διάρκειας ταξίδι.

    Στις χρονοναυλώσεις, αξίζει να αναφέρουμε συμφωνία πλοίου τύπου Kamsarmax με παράδοση στην Βόρεια Κίνα για μια περίοδο 4-6 μήνες στα χαμηλά επίπεδα των $9.000 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο τύπου Post Panamax χωρητικότητας 93.000-dwt με παράδοση στην Ινδία στα $10.000 ημερησίως για μικρή περίοδο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 18% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.791 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $8.888 ημερησίως, αυξημένος κατά 18%.

    bulker ξηρό φορτίο ναυτιλία

    Supramax

    Στην Ασία, η αγορά στα πλοία τύπου Supramax παρουσίασε αρκετές διακυμάνσεις κατά την διάρκεια της εβδομάδας. Πάραυτα, στον Ειρηνικό, παρόλο που η διαθεσιμότητα σε τονάζ παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, η σταθερή ροή φορτίων βοήθησε τις τιμές των ναύλων να διατηρήσουν κάποια ισορροπία.

    Συγκεκριμένα, η εβδομάδα αρχικά ξεκίνησε με αναφορές για συμφωνίες σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού κοντά στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως και με παράδοση στην Σιγκαπούρη για κυκλικό ταξίδι Ινδονησίας κοντά στα $8.500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως πλησιάζοντας στο κλείσιμο της εβδομάδας οι ναυλωτές φαίνεται να πρόσφεραν σε πλοία τύπου Ultramax $9.500 ημερησίως με παράδοση στην Ιαπωνία για κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού.

    Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι στις χρονοναυλώσεις μικρής διάρκειας, τα πλοία τύπου Supramax διαπραγματεύονταν κοντά στα $8.000 ημερησίως, ενώ τα Ultramaxes κοντά στα $9.000 ημερησίως με παράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας.

    Στην αγορά του Ατλαντικού, η περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ που παρατηρήθηκε στον Κόλπο της Αμερικής ενίσχυσε τις τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές από την περιοχή, όπως επίσης και για τα κυκλικά ταξίδια.

    Επιπροσθέτως, στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής η προσφορά φορτίων ήταν αρκετά ικανοποιητική, με αποτέλεσμα, οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν στις βασικές διαδρομές από την περιοχή καθώς επίσης και στα κυκλικά ταξίδια. Ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν για πλοίο χωρητικότητας 53.000-dwt που φαίνεται να συμφωνήθηκε στα $12.750 ημερησίως + $275.000ΒΒ. Αντίστοιχα, ένα πλοίο τύπου Ultramax φαίνεται να συμφωνήθηκε στα $13.250 ημερησίως + $325.000ΒΒ.

    Στις αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, η εικόνα της αγοράς ήταν διαφορετική, με την υπερπροσφορά σε πλοία να ωθεί τις τιμές των ναύλων πτωτικά. Αντίθετα, στην περιοχή του Continent, ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.500 ημερησίως και στην spot αγορά ήταν ενισχυμένος κατά 8% στα  $9.841 ημερησίως

    Handysize

    Θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς σε πλοία τύπου Handysize την εβδομάδα που πέρασε στον Ατλαντικό, με την προσφορά σε διαθεσιμότητα πλοίων να είναι πιο περιορισμένη από ποτέ και συγχρόνως την κινητικότητα αυξημένη.

    Ιδιαίτερα σε ότι αφορά την αγορά της περιοχής των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, οι πλοιοκτήτες φαίνεται να βρέθηκαν στην ευχάριστη θέση να διαπραγματεύονται τους ναύλους υπό τους δικούς τους όρους.

    Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα ταξίδια με βάση την παράδοση στην περιοχή της Βραζιλίας-Recalada προς Continent-Βαλτικής ολοκληρώνονταν στα επίπεδα των $11.000 ημερησίως, ενώ τα παράκτια σε λίγο μικρότερο τίμημα. Το μόνο μελανό σημείο της αγοράς ήταν η Ανατολική Μεσόγειος όπου η αυξημένη ζήτηση δεν κατάφερε να συμβαδίσει με την πληθώρα διαθέσιμων πλοίων που παρατηρήθηκε. Έτσι, στα κλασικά ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο, οι συμφωνίες ολοκληρώνονταν στα επίπεδα των $6.000 ημερησίως με παράδοση passing Canakkale.

    Στον Ινδικό Ωκεανό, η κινητικότητα στην αγορά των Handysizes ήταν υποτονική στο ξεκίνημα της εβδομάδας. Στην συνέχεια όμως βελτιώθηκε σημαντικά με συμφωνίες για διάφορα φορτία χάλυβα και αλατιού από τα δυτικά παράλια της Ινδίας και μικρές περιόδους σε χαμηλότερους ναύλους. Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς στον Περσικό Κόλπο, παρέμεινε υποτονική καθώς η περίοδος του Ραμαζανιού συνεχίζεται μέχρι τα μέσα της εβδομάδας που διανύουμε.

    Πάραυτα, κάποιες καλές συμφωνίες ολοκληρώθηκαν. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν εκείνης ενός πλοίου τύπου handysize που λέγεται ότι συμφωνήθηκε για παράδοση από τις ανατολικές ακτές της Δυτικής Ινδίας για ταξίδι μέσω του Περσικού Κόλπου για την Κίνα στα $6.750 ημερησίως. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε ότι αφού το Ραμαζάνι τελειώνει αυτή την εβδομάδα, οι ίδιοι αναλυτές ελπίζουν ότι και η κινητικότητα της ναυλαγοράς των Handysizes θα βελτιωθεί στην περιοχή αυτή.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα Handysizes παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 4% στα $6.708 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Aegean Marine επεκτείνεται στη Σαβάνα, μετά την αποχώρηση Γεωργιόπουλου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιες δύο ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μπαίνουν στον δείκτη Russell 3000

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε τάνκερ και bulkers τον Μάιο



    ΣΧΟΛΙΑ