• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτική ήταν η ναυλαγορά για σε όλα τα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 29 Μαΐου–2 Ιουνίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε υποτονικό κλίμα ξεκίνησε την εβδομάδα που πέρασε η αγορά για πλοία τύπου Capesize στον Ειρηνικό, κυρίως λόγω των αργιών στην Κίνα και την Ταιβάν. Στην συνέχεια όμως, η κινητικότητα της αγοράς βελτιώθηκε, ενώ, οι τιμές των ναύλων στην ευρύτερη περιοχή παρέμειναν υπό πίεση, με την πλειοψηφία των κυριοτέρων ναυλωτών στην Δυτική Αυστραλία να είναι απόντες. Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού, αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν από την Βραζιλία ουσιαστικά είχαν ολοκληρωθεί στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για ένα φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao για το πρώτο δεκαήμερο Ιουλίου, στα $14 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο 160.000 τόνων 10% από το P. Bolivar προς το Rotterdam με ημερομηνίες 18-27 Ιουνίου, στα $6,05 ανά τόνο, άλλο φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες 25-29 Ιουνίου, στα $5,75 ανά τόνο και τέλος σε χρονοναύλωση για πλοίο χωρητικότητας 176.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Bayuquan για ένα κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού στα υψηλά επίπεδα των $10.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.205 ημερησίως και σε χρονοναύλωση υποχώρησε κατά 16% στα $10.025 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αρνητικό ήταν το κλίμα της αγοράς σε πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε, με την κινητικότητα να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, επιδεινώνοντας έτσι και την κατάσταση της υπερπροσφοράς διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή του Ειρηνικού, με αποτέλεσμα την υποχώρηση των τιμών των ναύλων. Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν πλοία που ταξίδεψαν υπό έρμα από τον Ειρηνικό, ο αριθμός των διαθέσιμων φορτίων δεν ήταν επαρκής για να αποφευχθεί η πτώση στις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 82.800-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μέσα Ιουνίου για την Ασία στα $9.250 ημερησίως + $325.000ΒΒ, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 84.992-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο Qingdao με ημερομηνίες 1-3 Ιουνίου για ταξίδι μέσω της Βόρειας Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Κίνα με πρόθεση να φορτώσει βοξίτη στα $7.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 80.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Richards Bay στα τέλη Ιουνίου για ταξίδι και με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $7.750 ημερησίως + $175.000ΒΒ και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 74.000-dwt/κατασκευής 2001 με παράδοση στις ανατολικές ακτές του Μεξικού spot για δύο με τρία ταξίδια και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $10.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.290 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $6.200 ημερησίως με πτώση 9%.

    Supramax/Handysize

    Αρνητικό παρέμεινε το κλίμα της αγοράς σε πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, με την κινητικότητα να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ, για άλλη μια φορά παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων χάλυβα στην περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού. Παρόλα αυτά, στην συνέχεια η δραστηριότητα βελτιώθηκε προς τα νότια, αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για να ανακόψει την πτωτική πορεία των τιμών των ναύλων στην ευρύτερη περιοχή.

    Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού επίσης παρατηρήθηκε γενικά έλλειψη φορτίων, δημιουργώντας αρνητικό κλίμα στην ευρύτερη περιοχή ενώ στις αγορές του Κόλπου της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής συνεχίστηκε η υποχώρηση στις τιμές των ναύλων, χωρίς κανείς να γνωρίζει σε ποιο σημείο αυτή θα επιβραδύνει.

    Στα πλοία τύπου Handysize, στο κλείσιμο της εβδομάδας που πέρασε η αγορά χαρακτηρίστηκε από τους ειδικούς «απαθής», με την κινητικότητα να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και τον γενικό μέσο όρο ημερησίων εσόδων να διαμορφώνεται στα $6.333 ημερησίως με πτώση 6% – σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 58.700-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στο Canakkale σύντομα για ταξίδι μέσω Μαύρης Θάλασσας και επαναπαράδοση στην Ινδονησία στα $13.250 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 43.490-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Port Elizabeth σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Κίνα στα $13.250 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 37.400-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στη Βόρεια Βραζιλία σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Νορβηγία στα $10.500 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 30.124-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Vitoria 2-4 Ιουνίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Νότιο Αφρική στα $9.250 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρουσίασε πτώση της τάξεως του 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.125 ημερησίως και στην spot αγορά πτώση 5% στα $8.236 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νίκος Τσάκος: Πώς από ένα πλοίο θα βγάλει 110 εκατ. δολάρια

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θεόδωρος Βενιάμης: Να γίνει προτεραιότητα της Πολιτείας η απασχόληση Ελλήνων ναυτών στα ελληνόκτητα πλοία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: Νέα συμφωνία με μυστηριώδες fund – Βουτιά 13% για τη μετοχή της DryShips



    ΣΧΟΛΙΑ