• Business

    Συμεών Παληός: Τι συμφώνησε και τι άλλαξε στη ναυτιλιακή του – Πτώση της μετοχής κατά 5,8%

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών Diana Shipping και Diana Containerships


    Την παραλαβή ενός φορτηγού πλοίου και δύο νέες επικερδείς συμφωνίες ναύλωσης ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Συμεών Παληός, παράλληλα με τις διοικητικές αλλαγές που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων.

    Νέες συμφωνίες ναύλωσης

    Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι έκλεισε δύο νέες συμφωνίες ναύλωσης με βελτιωμένους ναύλους για δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου του στόλου της.

    Έτσι, μέσω μιας θυγατρικής της, χρονοναύλωσε το bulker τύπου capesize Semirio (χωρητικότητας 174.261-dwt και κατασκευής 2007) στην εταιρεία Koch Shipping από τη Σιγκαπούρη, με την οποία συνεργάζεται εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα. Οι ναύλοι που συμφωνήθηκαν ανέρχονται στο ποσό των 14.150 δολαρίων την ημέρα -μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5%- ενώ το ναυλοσύμφωνο, που θα έχει διάρκεια από 12 ως και 16 μήνες, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τις 20 Μαΐου.

    Παληός

    Παράλληλα, μέσω μιας θυγατρικής της, η Diana Shipping χρονοναύλωσε εκ νέου το bulker τύπου panamax Coronis (χωρητικότητας 74.381-dwt και κατασκευής 2006) στην εταιρεία Narina Maritime Ltd., για μια περίοδο διάρκειας 11 ως 14 μηνών. Οι ημερήσιοι ναύλοι που εξασφάλισε ο κ. Παληός ανέρχονται στο ποσό των 9.000 δολαρίων -μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5%- ενώ το ναυλοσύμφωνο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τις 17 Μαΐου.

    Από τα δυο αυτά ναυλοσύμφωνα, η ναυτιλιακή αναμένεται να αντλήσει ακαθάριστα έσοδα ύψους 8,06 εκατ. δολαρίων από την ελάχιστη διάρκειά τους, που είναι οι 12 και οι 11 μήνες αντίστοιχα.

    Ενδεικτικό της βελτιωμένης ναυλαγοράς είναι το γεγονός ότι, στο προηγούμενο ναυλοσύμφωνο με τη SwissMarine Services, το Semirio «κέρδιζε» 4.800 δολ./ημέρα, ενώ το Coronis 4.750 δολ./ημέρα. Επομένως, οι νέοι ναύλοι που εξασφάλισε ο εφοπλιστής αναμένεται να ενισχύσουν τα ταμεία της Diana Shipping πολύ περισσότερο.

    Νέο πλοίο και διοικητικές αλλαγές

    Η ναυτιλιακή ακόμη ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η παραλαβή του bulker τύπου post-panamax Phaidra (πρώην “Soya May”, χωρητικότητας 87.146-dwt και κατασκευής 2013), το οποίο είχε εξαγοράσει τον Απρίλιο, για το ποσό των 22,25 εκατ. δολαρίων.

    Όπως είχε γράψει το mononews.gr, το Phaidra ήταν το ένα από τα δύο post-panamax bulkers ιδιοκτησίας της ναυτιλιακής Foremost Maritime (συμφερόντων της οικογένειας Chao) για τα οποία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον η ναυτιλιακή -το άλλο είναι το Grain May (χωρητικότητας 87.150-dwt και κατασκευής 2013).

    Τέλος, όπως έκανε γνωστό η Diana Shipping, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων, αποφασίστηκε η εκλογή στο διοικητικό συμβούλιο των Απόστολου Κοντογιάννη, Σεμίραμις Παληού και Κωνσταντίνου Φωτιάδη μέχρι το έτος 2020, αλλά και ο διορισμός της Ernst & Young στο ρόλο του ανεξάρτητου ελεγκτή για τη χρήση του οικονομικού έτους 2017, το οποίο λήγει στις 31 Δεκεμβρίου φέτος.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγελική Φράγκου: Από πού θα αντλήσει μισό δισεκατομμύριο δολάρια – Όλο το παρασκήνιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: Το deal που ανέβασε τις αξίες των μεταχειρισμένων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απίστευτα λεφτά στη ναυτιλία: O Δ. Προκοπίου πούλησε πλοίο στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε



    ΣΧΟΛΙΑ