• Business

    SHIPPING FOCUS: Παρελθόν για τον Γ. Οικονόμου ο «πονοκέφαλος» της Ocean Rig

    Γιώργος Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Προχωράει ομαλά η αναδιάρθρωση της Ocean Rig

    Χωρίς εμπόδια μπορεί να προχωρήσει πλέον η αναδιάρθρωση της εταιρείας γεωτρήσεων Ocean Rig, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου, καθώς το fund Highland Capital Management αποφάσισε να αποσύρει την ένστασή του και να επιτρέψει στο αρμόδιο δικαστήριο των Νήσων Κέιμαν να προχωρήσει τις διαδικασίες που προβλέπει το Άρθρο 15, στο οποίο έχει υπαχθεί η εταιρεία από το Μάρτιο του 2017. Ο κ. Οικονόμου, σχολίασε ότι η κίνηση αυτή αποδεικνύει τις ισχυρές βάσεις του πλάνου αναδιάρθρωσης που έχει καταρτίσει η Ocean Rig.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές πληρώνουν περισσότερους φόρους σύμφωνα με τη Deloitte

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Στην τελευταία της έρευνα, η Deloitte υποστηρίζει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, σε σύγκριση με τους Γερμανούς εφοπλιστές αλλά και με εκείνους από άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πληρώνουν μεγαλύτερο φόρο χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, ο Έλληνας εφοπλιστής για ένα φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 58.000-dwt, θα πληρώσει ετήσιο φόρο ύψους 68.328 ευρώ, ενώ για το ίδιο πλοίο ο Γερμανός εφοπλιστής θα πληρώσει μόλις 23.850 ευρώ.

    Το ναυτιλιακό fund της JP Morgan άντλησε 480 εκατ. δολ. 

    Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα JP Morgan, μέσω του ναυτιλιακού της fund “Global Maritime Investment Fund II”, κατόρθωσε να αντλήσει 480 εκατ. δολάρια, ενώ περίπου το μισό από αυτό το ποσό το έχει ήδη διοχετεύσει για την εξαγορά 14 πλοίων. Η JP Morgan στοχεύει να επενδύσει την τρέχουσα περίοδο σε σύγχρονα μεταχειρισμένα πλοία που δραστηριοποιούνται σε αγορές υπό ισχυρή πίεση, που οδηγούν σε ιστορικά χαμηλά τις αξίες τους.

    Η Vroon πουλάει τα 4 οχηματαγωγά και 3 tankers του στόλου της

    Η ολλανδική ναυτιλιακή Vroon ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει προς πώληση το σύνολο των οχηματαγωγών πλοίων αλλά και τρία δεξαμενόπλοια του στόλου της, στα πλαίσια του πλάνου αναχρηματοδότησης που διαπραγματεύεται με τις πιστώτριες τράπεζες. Σημειώνεται ότι το 2016 εμφάνισε για πρώτη φορά ζημίες ύψους 170 εκατ. ευρώ εξαιτίας της δύσκολης ναυλαγοράς.

    Νέα συμφωνία στο LNG μεταξύ των Qatargas και Shell

    Η εταιρεία παραγωγής LNG Qatargas -με έδρα τη Ντόχα- προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας με τη Shell, την οποία και θα προμηθεύει με 1,1 εκατ. τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ετησίως για μια περίοδο που θα έχει διάρκεια πέντε χρόνια. Η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ από το 2019, ενώ έρχεται στον απόηχο της διπλωματικής κρίσης που ξέσπασε ανάμεσα στο Κατάρ και τις χώρες του Αραβικού Κόλπου.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για τη Δευτέρα (19/6/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 848 (-3)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1169 (-44)
    • Baltic Panamax index (BPI): 984 (+20)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 708 (+7)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 437 (+2)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θεόδωρος Αγγελόπουλος: Έκανε την έκπληξη και παρήγγειλε 2 πλοία για 83 εκατ. δολ.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιος είναι ο δραστήριος Κινέζος εφοπλιστής που έχει τα γραφεία του στην Ελλάδα. Τι πλοία αγόρασε

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Μυτιληναίος: Ένα ακόμα νεότευκτο πλοίο προστίθεται στον στόλο της M/Maritime



    ΣΧΟΛΙΑ