• Business

    SHIPPING FOCUS: Δε θα αποφύγει τη χρεοκοπία ο John Fredriksen

    John Fredriksen ναυτιλία

    John Fredriksen, επικεφαλής Frontline


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Στο άρθρο 11 η Seadrill του John Fredriksen

    Μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου, η εταιρεία γεωτρήσεων Seadrill, της οποίας ηγείται ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen, αναμένεται να υποβάλλει αίτηση για την υπαγωγή της στο Άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ με σκοπό να ζητήσει την προστασία από τους πιστωτές της και να ολοκληρώσει τις τελευταίες διαπραγματεύσεις για το πλάνο αναδιάρθρωσής της. Όπως σχολίασε ο CEO της εταιρείας, Anton Dibowitz, «Οι εμπορικές μας δραστηριότητες δε θα επηρεαστούν στο ελάχιστο από τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης». Παρόλα αυτά, η ζημία για τους μετόχους αναμένεται να είναι μεγάλη, καθώς σύμφωνα με τη Seadrill, οι μέτοχοι πιθανόν να μην μπορέσουν να ανακτήσουν ποτέ τα κεφάλαια της επένδυσής τους.

    Ενθαρρυντικό το Q2 για τη StealthGas

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών τα οικονομικά αποτελέσματα της ναυτιλιακής StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, στη χρήση του Q2 του 2017. Συγκεκριμένα, η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 1,5 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών ύψους 1,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 0,04 δολ., υψηλότερα από τα 0,02 δολ. που ανέμεναν οι αναλυτές της Wall Street. Ο πρόεδρος Michael Jolliffe σχολίασε ότι «τα αποτελέσματα αυτά είναι ενθαρρυντικά για τη StealthGas».

    Δυσκολίες για τα ναυπηγεία HHI

    Η διοίκηση των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries (HHI) ζήτησε από 5.000 να πάρουν άδεια άνευ αποδοχών, ως αποτέλεσμα της έλλειψης ναυπηγικών συμβολαίων που οδήγησε αρκετές από τις γιάρδες να κλείσουν. Τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του πλανήτη βρίσκονται σε συζητήσεις με τα συνδικάτα ώστε να βοηθήσουν να πειστούν οι 5.000 εργαζόμενοι να πάρουν άδειες χωρίς αμοιβή. Οι αναλυτές πάραυτα αναμένουν η κατάσταση να βελτιωθεί για τη ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας.

    Στο pool της Heidmar το νεοαποκτηθέν VLCC της Zodiac

    Η ναυτιλιακή Zodiac Maritime, συμφερόντων του Ισραηλινού εφοπλιστή Eyal Ofer, θα τοποθετήσει το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC Blue Nova (πρώην ”Dalian Venture”, χωρητικότητας 296.722-dwt και κατασκευής 2011) στο pool της Heidmar. Το πλοίο είχε αποκτηθεί τον Μάιο για το ποσό των 53 εκατ. δολ. από την εταιρεία Wah Kwong από το Χονγκ Κονγκ και σηματοδότησε την επιστροφή της Zodiac στην αγορά των VLCCs.

    H Skangas θα παρέχει LNG στα νεότευκτα της ESL

    Η σκανδιναβική εταιρεία παροχής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Skangas προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας με τη ναυτιλιακή ESL Shipping, με σκοπό να τροφοδοτήσει τα 2 νεότευκτα φορτηγά πλοία της τελευταίας με καύσιμα LNG αλλά και υγροποιημένο βιοαέριο (LBG). Τα δύο καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά, μιας και προέρχονται από την ίδια εφοδιαστική αλυσίδα. Τα δύο νεότευκτα bulkers θα ξεκινήσουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες το πρώτο εξάμηνο του 2018.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (24/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1200 (-22)
    • Baltic Capesize Index (BCI): 2333 (-49)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1259 (-52)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 840 (+7)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 473 (+3)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χάρης Βαφειάς: Το tanker του που συγκρούστηκε με πολεμικό πλοίο των ΗΠΑ θα ξεφορτώσει στη Σιγκαπούρη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Με υποβάθμιση απειλεί τη Maersk η Standard & Poor’s

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Reverse split 1 προς 7 για την Diana Containerships για χάρη του… Nasdaq



    ΣΧΟΛΙΑ